کدام مراکز خرید بیشترین گردشگر هنری را جذب می‌کند؟

کدام مراکز خرید بیشترین گردشگر هنری را جذب می‌کند؟
کدام مراکز خرید بیشترین گردشگر هنری را جذب می‌کند؟

 

در سراسر نقاط دنیا- به‌خصوص اروپا- مراکز خرید فقط جایی برای خرید نیستند، بلکه آثاری هنری هم تلقی می‌شوند؛ مکان‌هایی که به‌محض ورود شاید خرید را فراموش کنید و محو جاذبه‌هایشان شوید.

 

 

 

 

Galeries Lafayette

پاریس– فرانسه

Galeries Lafayette مرکز خریدی فرانسوی است که در بلوار هاوسمان پاریس قرار دارد. در سال 2009، Galeries Lafayette بیش از یک‌میلیارد یورو درآمد ثبت کرد. این سازه 10 طبقه معمولا میزبان نمایش مد رایگان هفتگی است.

 

 

Galleria Vittorio Emanuele

میلان– ایتالیا

Galleria مکانی برای رفت‌وآمد مدیران پرمشغله و توقفگاهی برای گردشگران مسحور و کنجکاو است، به‌طورکلی این مرکز خرید زیبا چهره‌های مختلف شهر را گردهم جمع می‌کند. به‌محض اتمام کار آنجا به‌خاطر مساحتش مشهور شد و در زمان خود عصری جدید را در تعریف زیبایی مراکز خرید رقم زد. Galleria میزبان بسیاری از برندها، فروشگاه‌های معتبر، کافه‌ها و رستوران‌های معروف ایتالیاست.

 

 

Harrods

لندن– انگلیس

Harrods فروشگاهی بزرگ در جاده برومپتون در نایتزبریج است که در منطقه سلطنتی کنزینگتون و چلسی لندن قرار دارد. این مرکز خرید با مساحت پنج‌هکتار (20هزار مترمربع) و حدود یک‌میلیون فوت‌مربع (90هزار مترمربع) فضای فروش- در بیش از 330 بخش- به بزرگ‌ترین فروشگاه اروپا تبدیل شده است. شعار Harrods «همه‌چیز برای همه مردم» است.

 

 

Quartier 206

برلین- آلمان

آن ماریا جاگدفلد، موسس و مالک این مرکز می‌گوید: «ایده دقیقی از مقصد خرید ایده‌آلم داشتم و ماه‌های متمادی به سراسر جهان سفر کردم تا همه محصولات فروشگاه بزرگم را بخرم.» او دنیایی زیبا و جهانی از خرید را خلق کرد که طراحان بین‌المللی، مدهای لباس، طراحان پیشروی آوانگارد، برندهای برجسته، لوازم جانبی، لوازم‌آرایشی، جواهرات، کتاب، هنر، گل‌ها و طراحی داخلی را در خود دارد. این فروشگاه صرفا مد را به مشتریانش ارائه نمی‌دهد، بلکه سبک زندگی جامعی را در فضای خرده‌فروشی 2500 مترمربعی به معرض دید همگان می‌گذارد.

 

 

Royal Gallery

بروکسل- بلژیک

این گالری سرپوشیده با فروشگاه‌های پرزرق‌وبرق در دوطرف به سال‌های 1846 و 1847 مطابق با نقشه‌های طراحی‌شده ساخته شد.

 

 

Las Arenas

بارسلون– اسپانیا

Las Arenas زمانی میدان گاوبازی بود، اما اکنون مجتمع مدرن و پیشرفته‌ای است که بیش از 60 فروشگاه تجاری ازجمله فروشگاه‌های مد، کافه‌ها و رستوران‌ها را در خود جای ‌داده است. این مجموعه تجسم مدرن میدان گاوبازی تاریخی Las Arenas محسوب می‌شود که بسیاری از جزئیات معماری در آن گنجانده شده‌اند.

 

 

Kanyon

استانبول- ترکیه

مجتمع چندمنظوره خیابان Buyukdere شماره 185 در منطقه تجاری Levent استانبول، مجموعه‌ای فاخر است که ششم ژوئن 2006 افتتاح شد و 160 فروشگاه به مساحت 37500 مترمربع، یک برج اداری 30 طبقه (26 طبقه آن بالاتر از سطح خیابان است) و یک بلوک مسکونی 22 طبقه با 179 آپارتمان دارد. کانیون ظرفیت 2300 واحد پارکینگ را در خود دارد.

 

 

Gasometer Mall

وین- اتریش

غیر از 615 آپارتمان مدرن و یک سالن همایش با ظرفیت 4200 نفر، طبقه همکف 22هزار مترمربعی آن دارای مرکز خریدی با حدود 70 فروشگاه هم هست. این مرکز خرید- تنها هشت‌دقیقه دورتر از مرکزشهر- لذت خرید را در هر شرایط آب‌وهوایی فراهم می‌کند. چرخ‌وفلک غول‌پیکر وین از جاذبه‌های پیرامونی آن به‌شمار می‌رود.

 

 

Stadsfeestzaal

آنتورپ– بلژیک

فروشگاه Stadsfeestzaal حدود 40 فروشگاه دارد که با چهارسطح در قلب آنتورپ قرار گرفته است. ترکیبی از امکانات شامل فروشگاه‌های مد، فعالیت‌های تفریحی و مراکز خوراک و نوشیدنی همگی در ترکیبی منحصربه‌فرد درون این مجموعه جای دارند؛ اولین شعبه‌های Saturn در بلژیک، اولین شرکت Urban Outfitters در قاره اروپا، فروشگاهی آزمایشی برای Tommy Hilfiger و اولین فروشگاه COS در آنتورپ همگی در آن گنجانده شده‌اند.

 

 

Magna Plaza

آمستردام– هلند

ساختمان پیشین اداره پست در آمستردام بنایی فوق‌العاده است. درحال‌حاضر این مکان مرکز خریدی است که با جذابیت بین‌المللی‌اش می‌درخشد. معمار کورنلیس هندریک پیترز، آن را به سبک نئوگوتیک ساخته بود. قابل‌توجه است که به سال 1992 این بنای زیبا به فهرست 10 اثر ارزشمند این شهر افزوده شد.

 

 

Mediacite

لیژ– بلژیک

مجموعه فاخر بلژیک که در اکتبر 2009 افتتاح شد، حدود 160هزار مترمربع برای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و تفریحی تدارک دیده است. این مرکز خرید سقفی به‌یادماندنی با امضای رون آراد، معمار مشهور دارد.

 

 

Złote Tarasy

ورشو– لهستان

این مجتمع تجاری، اداری و سرگرمی که در هفتم فوریه 2007 افتتاح شده، درست در پایتخت لهستان و کنار ایستگاه راه‌آهن ورشو قرار دارد.

 

 

منبع: Europeanbestdestinations.com

تگها : مراکز خرید , خرده فروشی , فروشگاه , ماهنامه تجارت طلایی , ریتیل , معماری , جاذبه گردشگری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان