مراکز خرید برتر پاکستان

مراکز خرید برتر پاکستان
مراکز خرید برتر پاکستان

مراکز خرید برتر پاکستان
دویدن به سوی توسعه

برخلاف تصور عموم، پاکستان اصلا در زمینه مراکز خرید و صنعت خرده‌فروشی ضعیف نیست و برعکس، آنقدر پیشرفت کرده که از این کشور به‌عنوان غول نوپای صنعت پرسود دنیا نام برده می‌شود. بر همین اساس مراکز خرید برتر این کشور آسیایی قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. 

دالمن مال 
این مرکزخرید به‌عنوان یکی از 26 مراکز ‌خرید شهر کراچی، غالبا با صفت «بهترین مال منطقه» نام برده می‌شود چون چه در سطح خدمات‌دهی و چه در زمینه سود و فروش، بیشتر مواقع حرف اول را در شهر پر از مرکز‌خرید پاکستان زده است. دالمن مال، بزرگ‌ترین و اولین مدل دارای استانداردهای جهانی در سراسر پاکستان است و بهترین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بخش‌های تفریحی را زیر یک سقف جمع کرده است.

پورت گراند
اگر به دنبال تلفیق هنر و اقتصاد هستید، مرکز‌خرید پورت گراند در کراچی بهترین نمونه محسوب می‌شود.گالری‌های هنری پرتعداد و مراکز تفریحی و جذاب بی‌شمار از پورت‌گراند یک مجموعه دیدنی، خاص و محبوب ساخته است.

امپوریوم مال 
امپوریوم مال با سبک معماری خاص و البته منحصربه‌فرد خودش در سراسر پاکستان شناخته می‌شود. این سبک تلفیقی از معماری بومی و اروپایی است و دیدگان را به وجد می‌آورد. «امپوریوم مال» در داخل نمایی کاملا بومی دارد. بیشتر کالاها ساخت پاکستان هستند و البته برندهای برتر خارجی هم به نحو شاخصی خودنمایی می‌کنند. 

لاکی‌وان مال 
در این مرکز‌خرید، دو فودکورت در دو طبقه مجزا بهترین پذیرایی ممکن را از بازدیدکنندگان به عمل می‌آورند و پارکینگ هوشمند مجموعه نشانه‌ای از گشوده شدن درهای توسعه به سمت کشور پاکستان تلقی می‌شود. عده‌ای این مرکز‌خرید را بهترین مال موجود در پاکستان می‌دانند چون به درستی تقریبا همه برندهای مطرح دنیا و پاکستان را گردآوری کرده است. فودکورت‌ها در دو مجموعه جداگانه جدیدترین و خوش‌طعم‌ترین مواد غذایی و فست‌فودها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. شاید جالب باشد بدانید درست مانند محصولات و برندها، اینجا هم اغذیه‌های محلی نسبت به غذاهای بین‌المللی برای بومی‌ها جذابیت بیشتری دارد.

پکیچز مال
سومین مال در جمع 21 مال موجود در شهر لاهور، مناظر اطراف بسیار زیبایی دارد که مناسب بازی کودکان است اما درون مجموعه هم شما اسباب زیادی برای سرگرمی می‌یابید؛ فودکورت‌های کاملا مجهز، برترین فروشگاه‌های عرضه‌کننده برندهای پاکستانی و البته فضای تفریحی که تقریبا یک‌سوم کل مساحت غیرتجاری منطقه را دربرمی‌گیرد. پکیچز مال در طول سال فستیوال‌هایی با مسابقات بزرگ برگزار می‌کند و به تعداد زیادی از مشتریانش جوایز نفیس می‌دهد.

سافا‌گولد مال
 در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان 20 مرکز‌خرید وجود دارد اما تقریبا هیچ‌کدام از 19 مال دیگر به اندازه «سافاگولد مال» جامع و کامل نیستند.
این مرکز‌خرید بیش از بقیه مال‌های اسلام‌آباد از اجناس ساخت داخل استفاده می‌کند و در راستای سیاست‌های بومی‌گرایی کشور پاکستان، تمرکز خودش را روی فروش اجناس داخلی گذاشته است. چند دهه قبل، این مرکز‌خرید جایی برای تولید و صدور توپ فوتبال به دنیا بود اما اکنون ماجرا تغییر کرده و سافاگولد مال یکی از شاهراه‌های مهم تجاری اسلام‌آباد به حساب می‌آید.

گیگامال 
یکی دیگر از مراکز خرید مهم و معتبر پایتخت اسلام‌آباد، گیگامال نام دارد. در چند ماه اخیر چهره این مکان معتبر اندکی عوض شده و حالت بین‌المللی‌تری به خودش گرفته است. در همین راستا افزایش گنجایش تجاری باعث شده برندهای برتر پاکستان و سایر کشورهای دنیا به گیگامال روی خوش نشان دهند. ضمن اینکه نباید از معماری و از آن مهم‌تر سطح تکنولوژیک بالای این مرکز‌خرید به سادگی گذشت. گیگامال از نظر مردم پایتخت پاکستان، بهترین مکان برای خرید و البته بهره بردن از اغذیه‌های خوشمزه و تکنولوژی‌های روز است.

 

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان