سیستم مدیریت انبار به کسب‌وکارها چه کمکی می‌کند؟

سیستم مدیریت انبار به کسب‌وکارها چه کمکی می‌کند؟
سیستم مدیریت انبار به کسب‌وکارها چه کمکی می‌کند؟

با افزایش تجارت الکترونیک و تقاضای مصرف‌کنندگان برای تحویل گرفتن کالاها در محل، بهینه‌سازی در نحوه ذخیره و جابه‌جایی کالاهای انبار بسیار مهم است. یک سیستم مدیریت انبار (WMS) می‌تواند این امکان را برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم آورد. از مزایای این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاعات واقعی از وضعیت موجودی را به‌صورت آنلاین به مدیران و صاحبان کسب‌وکار ارائه می‌دهد

داده‌های یک سیستم مدیریت انبار اطلاعات موجودی موردنیاز مجموعه را به‌صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک WMS می‌تواند کدهای سریال را بخواند و هر کالا را از زمان ورود به انبار ردیابی کند. این روند تحویل خروجی را سرعت می‌بخشد.

 

 

هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد

یک سیستم مدیریت انبار می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا سود خود را افزایش دهند. WMS در شناسایی بهترین مکان برای محصولات، مواد و تجهیزات و همچنین مشاهده موجودی دقیق به کارکنان کمک می‌کند و باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی انبار می‌شود، مشاهده بهتر موجودی می‌تواند منجر به کاهش موجودی مازاد یک کسب‌وکار شود و همچنین با اجرای قانونFIFO(first in-first out) و FEFO(first expire-first out)  خروج زودتر کالاهای قدیمی‌تر و مواد فاسدشدنی را از انبار فراهم آورد.

پیش‌بینی سفارشات را بهبود می‌بخشد

یک سیستم مدیریت انبار می‌تواند بینش بهتری درمورد سفارشات جدید به شرکت بدهد. WMS با ایجاد امکان مشاهده دقیق موجودی، پیش‌بینی بهتری از خرید را برای شرکت فراهم می‌کند. زمانی که یک انبار پیش‌بینی دقیقی از میزان سفارشات داشته باشد، برنامه‌ریزی دقیق‌تر را برای مدیران کسب‌وکار امکان‌پذیر می‌کند.

 

قابلیت ردیابی را بهبود می‌بخشد

کسب‌وکارها می‌توانند از سیستم‌های مدیریت انبار برای ردیابی کالاهای خود با استفاده شماره سریال استفاده کنند. در صورت بروز مشکل در دسته‌ای از محصولات، امکان فراخوانی سریال برای شرکت‌ها وجود دارد که باعث پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر می‌شود.

روحیه کارمندان را بهبود می‌بخشد

یک سیستم مدیریت انبار می‌تواند با بهبود رویه کارهایی که به‌صورت دستی و تکراری در انبار انجام می‌شود، تجربه بهتری از محیط کار را برای کارمندان فراهم می‌کند، آنها می‌توانند به محل کار خود بروند و بدانند که باید چه کاری انجام دهند و بدانند چه مدت باید به انجام آن کار اختصاص دهند. همچنین WMS با شناسایی کارمندانی که عملکرد بهتری نسبت‌به بقیه دارند به راه‌اندازی سیستم پاداش‌دهی کمک می‌کند که این امر باعث افزایش سطح رضایت کارمندان می‌شود.

میلاد ایزدفر

مدیر توسعه بازار شرکت سیناپ

ارائه‌دهنده راهکارهای سیستم‌های شناسایی خودکار مبتنی بر بارکد و RFID

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تجارت الکترونیک , مدیریت , انبارداری , آنلاین , شرکت سیناپ , پاداش دهی , توسعه بازار , مدیریت انبار

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان