سونامی تعطیلی فروشگاه‌های آمریکایی

سونامی تعطیلی فروشگاه‌های آمریکایی
سونامی تعطیلی فروشگاه‌های آمریکایی

 

بر اساس مطالعه‌ای که توسط بخش تحقیقات بانک UBS انجام شده است، در ایالات متحده تا سال 2027 ممکن است بیش از 50 هزار فروشگاه بسته شوند.

در این زمان، کارشناسان رشد تجارت آنلاین را از 15 به 25 درصد از کل فروش خرده فروشان برآورد می‌کنند.اگر سهم فروش آنلاین به 29 درصد برسد و فروش خرده فروشی 2.5 درصد رشد کند، تعداد فروشگاه‌های تعطیل شده در بخش فیزیکی به 130 هزار نقطه می‌رسد. امروزه خرده فروشان محلی کوچک در معرض بیشترین خطر تعطیلی قرار دارند.گزارش شده تا پایان سال 2022 در این کشور تعداد زیادی از فروشگاه‌ها تعطیل شده‌اند؛ اگرچه یک سال قبل از آن، روند مثبتی وجود داشت. این روند منفی ادامه خواهد داشت زیرا پس زمینه سخت اقتصاد کلان و تغییر در هزینه‌ها باعث تعطیلی خردهفروشان کوچک می‌شود.

بیش از 5000 فروشگاه خرده‌فروشی از ابتدای سال 2021 تاکنون بسته شده‌اند یا در حال  برای بسته شدن هستند.بستن فروشگاه‌های ناکارآمد باید موجب افزایش بهره‌وری آن‌هایی شود که همچنان باقی مانده‌اند زیرا مصرف‌کنندگان به کانال‌های آنلاین می‌روند.از سه ماهه دوم سال 2023، حدود 940 هزار فروشگاه خرده فروشی در ایالات متحده وجود داشت که شامل سوپرمارکت‌های موادغذایی و فروشگاه‌های پمپ بنزین نمی‌شود. با نفوذ خرده‌فروشی آنلاین، این تعداد به‌خصوص در میان برندها کوچک‌تر کاهش خواهد یافت.این گزارش نشان می‌دهد حدود 14 هزار تعطیلی در بخش سافت لاین رخ خواهد داد. 9 هزار فروشگاه خرده فروشان لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی و 4000 فروشگاه خرده فروشان مبلمان و لوازم خانگی بسته خواهد شد.

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تجارت آنلاین

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان