راز یک مرکز خرید جذاب

راز یک مرکز خرید جذاب
راز یک مرکز خرید جذاب

 

پاشنه پای راست و سوراخ موزائیک!

مرکز خرید  Galleria Vittorio Emanueleدر شهر میلان از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید جهان و مکانی امن و جذاب برای خریداران و بازدیدکنندگان در میلان و شاید در سراسر ایتالیاست

این سازه جذاب، دو مکان معروف‌ میلان را به‌هم متصل می‌کند؛ خانه اپرای «دومو» و منطقه «لااسکالا». قدمت Galleria به سال 1861 بازمی‌گردد، زمانی که برای اولین‌بار طراحی شد. ساخت آن 12 سال به‌طول انجامید و در سال 1877 به مرحله بهره‌برداری رسید. این مکان چهارطبقه نام خود را از اولین پادشاه ایتالیا الهام گرفته بود. Galleria ‌سازه‌ای بصری و خیره‌کننده است و این امر فقط یکی از دلایل بازدید از آن به‌حساب می‌آید. ‌طاق دوبخشی شیشه‌ای که در یک هشت‌ضلعی متقاطع می‌شود، همچنین دو ورودی دارد که به دیدنی بودن آن می‌افزاید. این ساختمان زیبای سبک گوتیک 600 سال درحال ساخت بوده است، خانه اپرا نیز به‌معنای واقعی جذابیت دارد.

 

 

فروشگاه‌ها و رستوران‌های بزرگ Galleria با معماری خیره‌کننده بنا همخوانی دارند و درکنار هم پاسخی به این سوالند که «در میلان از کجا خرید کنیم؟» در اینجا می‌توانید مد لباس و جواهرات، هنر و ادبیات را در میان بوتیک‌های خانوادگی و فروشگاه‌های طراحان ببینید. Prada، Gucci و Louis Vuitton همگی زیر یک‌سقف حضور دارند. علاوه بر اینها aGalleri، خانه برخی از قدیمی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های میلان است؛ ازجمله کافه بیفی که به سال 1867 تاسیس شد. زمین گالری از سنگ مرمر موزائیکی است و در موزائیک مرکزی، تصویری از چهار نشان پادشاهی‌های قدیمی دیده می‌شود. این نشان‌ها ایتالیای امروزی را تشکیل می‌دهند؛ میلان، فلورانس، رم و تورین. در نشان تورین گاو نری وجود دارد که طبق سنت اگر کسی پاشنه پای راست خود را روی گاو بگذارد و سه‌بار بچرخد، شانس می‌آورد. البته اکنون سوراخی بزرگ در موزائیک ایجاده شده که نشان می‌دهد چقدر از این حرکت استقبال شده است!

 

 

میلان درطول تعطیلات ایتالیایی‌ برای بازدیدکنندگان موارد دیدنی فراوانی دارد. هر بازدیدکننده‌ای مجذوب Galleria، کلیسای جامع گوتیک میلان و سالن اپرای لااسکالا می‌شود. این شهر فرصتی به همگان می‌دهد که 15 دقیقه را با نقاشی شام آخر (یکی از معروف‌ترین آثار هنری داوینچی) بگذرانند. هرکسی می‌خواهد به این اثر هنری نزدیک شود باید از قبل رزرو کند، زیرا بازدیدها کاملا کنترل می‌شوند. در این شهر همه زیبایی‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا آن را به مکانی عالی برای بازدید تبدیل کنند.

منبع: Tours-italy.com

 

 

 

تگها : مراکز خرید , ماهنامه تجارت طلایی , مدولباس , ریتیل , معماری , میلان , معماری مراکز خرید

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان