گفت و گو با مهرداد واصلی مدیرعامل هلدینگ واصلی

گفت و گو با مهرداد واصلی مدیرعامل هلدینگ واصلی
گفت و گو با مهرداد واصلی مدیرعامل هلدینگ واصلی

خلق شادی هنر ماست

مراکز خرید عصر جدید به خوبی می‌دانند برای جذب مخاطب باید اتفاقاتی فراتر از کیفیت محصول یا رضایت مشتریان از خرید، رقم بزنند.

آن‌ها در نقش کانونی مهم و کلیدی در نقاط مختلف، تجربیاتی را در اختیار بازدیدکنندگان و خریداران قرار می‌دهند که ضامن ماندگاری مشتریان‌ است و این موضوع به مرور زمان در ایجاد وفاداری مشتریان نقشی کلیدی ایفا می‌کند. در سال‌های اخير و به‌ ويژه در شهرهاي بزرگ، افزايش تراکم ساختمانی و جمعيتی از فضاي بازی قابل استفاده کودکان کاسته است. وجود شهربازی و مراکز تفریحی برای کودکان و خانواده‌ها، یکی از وجوه متمایزکننده مراکز خرید موفق نسبت به بقیه است. ترکیب کاربری‌های تجاری و تفریحی مانند شهربازی باعث شده مراکز خرید به مراکز فعال و شلوغ شهر تبدیل شوند. به همین بهانه با مهرداد واصلی، مدیرعامل هلدینگ «واصلی» که در حوزه تجهیز و راه‌اندازی شهربازی مشغول به فعالیت است، گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم و در ادامه آن را می‌خوانید.

 

 

در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید و از سوابق فعالیت در این حوزه برای مخاطبان ما بگویید؟

سلام مهرداد واصلی هستم متولد سال1367، سرمایه‌گذار و بهره‌بردار در حوزه سرگرمی (شهربازی سرپوشیده). بنده فعالیت خود را در سال1382 در حوزه بازی و سرگرمی آغاز کردم. شاید باورش برایتان سخت باشد ولی فقط 13سال داشتم و به کار کردن در محیط‌های اجتماعی علاقه‌مند بودم. اولین جایی که مشغول‌به‌کار شدم خانه کودک پارک ساعی بود و بعد از آنجا در اولین شهربازی سرپوشیده ایران سرزمین عجایب مشغول به کار شدم، تا اواخر سال1387 در آنجا مشغول به کار بودم و بعد از آن تصمیم گرفتم برای خودم کار کنم. ابتدا با فضاهای کوچک مثل خانه‌های بازی در مجتمع‌های تجاری ظاهر شدم و سپس به فکر تولید لوازم بازی و خانه‌های بازی افتادم.

سال1393 شرکت نشاط‌آفرین را راه‌اندازی کردم که با تلاش و پشتکار و لطف خدا توانستیم بیش از 700مرکز بازی را در داخل و خارج از کشور تجهیز کنیم. از آنجایی که علاقه بنده نسبت‌به این شغل مرزی ندارد به فکر ساخت شهربازی‌های بزرگ‌تر افتادم که بتوانم بیشتر اشتغال‌زایی کنم و هم در راستای شادی مردم خدمت کرده باشم.

اولین سرمایه‌گذاری بنده برای شهربازی‌های سرپوشیده سال‌1396 در اولین مجتمع تخصصی کودک شهرکودک شاپرک با نام تجاری شهربازی شاپرک بود که تجربه بسیار خوبی بود. سال1397 ساخت و راه‌اندازی شهربازی مرکز تجاری اُپال که یکی از بهترین مراکزخرید ایران محسوب می‌شود با نام تجاری «شادی‌پال» را انجام دادم.

سال1398 مجتمع تخصصی «سرزمین کودک آفتاب» در غرب تهران با نام تجاری «شهربازی آفتاب» ساخته و راه‌اندازی کردم.

سال1400 مجتمع تجاری سیوان‌سنتر با نام تجاری ربولند که یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده شرق تهران محسوب می‌شود در دستورکار قرار گرفت. در سال1401 سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری را در شهرستان‌ها آغاز کردم؛ ابتدا در شهر قم، بلوار هفت‌تیر مجتمع تجاری میلاد با نام تجاری «زرافه نیلی» و بعد، در شهر زیبای سلمان‌شهر استان مازندران، برج‌های متل‌قو معروف به برج‌های عظیم‌زاده، شهربازی «الماس قو» را راه‌اندازی کردم. جمعا 6مجموعه فعال با 190نیروی انسانی داریم که 10سرپرست و مدیر بر این مجموعه‌ها نظارت دارند.

 

 

آیا می‌توانیم در حوزه شهربازی به این شکوفایی برسیم و مدعی باشیم تا چندین سال آینده می‌توانیم از واردات محصولات این بخش بی‌نیاز شویم؟

امروز کشور ما به این خودکفایی رسیده که بتواند حدود 70- 80درصد

 لوازم صنعت شهربازی را خود به تولید برساند و فقط برخی قطعه‌هاست که مجبور هستیم از خارج از کشور وارد کنیم. در این بحث جوانانمان بسیار پیشرفت کردند. کسانی در این صنعت بودند به تولید روی آوردند و تولید ما را در این مدت اخیر که تحریم بودیم، بسیار تقویت کردند. در پروژه‌هایمان بیش از 50-60درصد از لوازم داخلی استفاده می‌کنیم و برای اینکه یک شهربازی را راه‌اندازی کنیم، 60 تا 70درصد از محصولات داخلی کشور استفاده می‌کنیم. مواد اولیه هم در داخل کشور هست و تولید می‌شود و می‌توان گفت به همین میزان به خودکفایی رسیده‌ایم.

به‌عنوان شرکتی با واردات، تجهیز و راه‌اندازی شهربازی، آیا شما و همکاران‌تان توانسته‌اید به تمام نیازهای فعالان بخش‌های مختلف این صنعت پاسخ دهید؟

ما به‌عنوان یک شرکت سرمایه‌گذار و بهره‌بردار در صنعت تفریحات هستیم؛ یعنی در مجتمع‌های تجاری تخصصی بیشتر بهره‌برداری می‌کنیم. نمایشگاهی به نام نمایشگاه امتک هست که همه‌ساله برگزار می‌شود و تولیدکنندگان صنعت لوازم شهربازی که بخش اعظمی از بازار هستند و تولیدات دستگاه‌های شهربازی را در اختیار دارند به نمایشگاه انتک مراجعه می‌کنند و غرفه دارند و کسانی که سرمایه‌گذار هستند می‌توانند به این نمایشگاه مراجعه کنند. این نمایشگاه پاسخگوی نیاز بازار است و یک گردهمایی تولیدکننده‌های لوازم شهربازی است که محصولات خود را در آن ارائه می‌کنند.

 

 

مزیت رقابتی خود را با دیگر شرکت‌های مربوطه در چه می‌بینید؟

مزیت رقابتی ما نسبت‌به دیگر شرکت‌ها این است که کمتر شرکتی فضای تجاری که ما در هر مجتمع تجاری در اختیار داریم، در اختیار داشته باشد و بعضی از فضاها دیگر تکرار نخواهند شد. مزیت دیگر این است که نیروی انسانی ما کاملا کاردان، متخصص و به کار شهربازی و سرویس‌دهی به مشتریانی که مراجعه می‌کنند برای شهربازی‌ها مشرف هستند و می‌توانند پاسخگوی سوالات باشند.

از دیگر مزیت‌های شرکت ما نسبت‌به سایر شرکت‌ها این است که 190نفر پرسنل آموزش‌دیده در زمینه کار شهربازی داریم و فکر نمی‌کنم شرکتی بوده که چنین نیروی انسانی را در صنعت سرگرمی

داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین بخش ها در یک شهربازی ایمنی وسیله‌ها و بی‌خطر بودن آنها برای کودکان است برای این موضوع چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟

از سال1392 اداره استاندارد استان تهران لایحه‌ای تصویب کرد که شهربازی‌ها باید استاندارد اجباری داشته باشند و یکسری شرکت زیرمجموعه معرفی کرد که شهربازی‌ها بایستی تحت نظارت این شرکت‌های بازرسی عمل کنند و استانداردهای ملزم شهربازی را دریافت کنند. استاندارد سالانه داریم که تمدید می‌شود و استانداردهای مراقبتی که هر سه‌ماه یک‌بار برای بازدیدهای مراقبتی می‌آیند و این باعث می‌شود دستگاه‌های شهربازی ایمنی کامل را داشته باشند.

 

 

از برنامه توسعه 5ساله آینده خود برای‌ ما بگویید.

با وجود معضلات کرونا از سال1396 تا به امروز توانستیم پنج شعبه دیگر اضافه کنیم و امیدوارم تا پنج سال آینده بتوانیم شعبات دیگری را به مجموعه خودمان اضافه کنیم تا هم اشتغالزایی بیشتر و هم خدمت بیشتر در راستای شادی مردم داشته باشیم. برنامه ما این نیست که کار ما فقط برای استان تهران باشد، بلکه برای همه ایران است تا بتوانیم شعباتی در سراسر کشور داشته باشیم.

چنانچه مطلب قابل ذکری باقی مانده که تابه‌حال آنطور که باید به آن توجه نشده است، بفرمایید.

تشکر می‌کنم از سرپرستان، مدیران، پرسنل و 190نفری که با من همکاری می‌کنند و از همه مالکان مجتمع‌های تجاری تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشتند تا بتوانم فضایی را برای شادی مردم و اشتغال‌زایی ایجاد کنم. امانتی به من سپردند که از آنهاتشکر می‌کنم.

تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , اشتغال زایی , سرمایه گذاری , ماهنامه تجارت طلایی , شهربازی , موفقیت , رضایت مشتری , بهره برداری , مشتری , سرزمین کودک آفتاب , صنعت تفریحات , لوازم شهربازی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان