تضمین امنیت محصولات فروشگاهی با «نیرو پردازش اسپینر»

تضمین امنیت محصولات فروشگاهی با «نیرو پردازش اسپینر»
تضمین امنیت محصولات فروشگاهی با «نیرو پردازش اسپینر»

شرکت دانش‌بنیان نیرو پردازش اسپینر تولیدکننده ناظر الکترونیکی کالا است که در سال ۱۳۸۹ آغاز به طراحی و تولید گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی و سعی در بومی‌سازی تکنولوژی RF در ایران کرده است. پس از تولید انبوه موفق تکنولوژی RF  و کسب رضایت مشتری از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش، در سال ۱۳۹۱ تصمیم به طراحی و تولید گیت فروشگاهی با تکنولوژی AM گرفته است و پس از گذشت دو سال توانست به انحصار چند شرکت تولید‌کننده اروپایی و آمریکایی خاتمه داده و گیت فروشگاهی اسپینر با تکنولوژی AM را در سال  ۱۳۹۳ با تعدادی محدود به بازار عرضه کند. در این شماره با مدیرعامل این شرکت گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می‌‌‌‌شود.

در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید و از سوابق فعالیت در این حوزه برای مخاطبان ما بگویید؟

سجاد جامش هستم موسس و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «نیرو پردازش اسپینر». من در سال‌1389 به‌صورت اتفاقی با حوزه گیت‌های ضد‌سرقت فروشگاهی آشنا شدم. در آن زمان، هیچ گیت فروشگاهی ایرانی وجود نداشت و یک بازار کاملا دست‌‌نخورده در اختیار شرکت‌های خارجی بود. به‌عنوان یک مهندس جوان احساسم این بود که می‌توان این محصول را در ایران تولید کرد و فارغ از توجه به تمام سختی‌های پنهان آن، هسته علمی شرکت اسپینر را با کمک دوستان دانشگاهی خودم تشکیل دادم. در سال1392، اولین گیت فروشگاهی ایرانی با تکنولوژی RF را تولید و همزمان با آن شرکت خود را تاسیس کردیم. حالا با گذشت 13سال از آن روز، هیچ رقیب خارجی در ایران نداریم و توانسته‌ایم توجه مصرف‌کنندگان سایر کشورها را نیز به محصولات خود جلب کنیم.

  از دلیل شکل‌گیری شرکت  «نیرو پردازش اسپینر» برای ما بگویید.

 پرسیدن این سوال از هر کارآفرینی با جوابی متفاوت روبه‌رو می‌شود اما مطمئنا هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید وقتی برای اولین‌بار وارد بازار کار شده، درست و حساب‌شده وارد عمل شده است. اسپینر برحسب اتفاق تشکیل شد اما با برنامه ادامه داد. آن اتفاق این بود که دوست من یک گیت فروشگاهی خارجی تهیه کرده بود ولی نمی‌توانست آن را راه‌اندازی کند. از من برای ترجمه راهنمای نصب آن کمک خواست و پس از ترجمه و راه‌اندازی آن، تصمیم به تولید آن گرفتم. شاید راحت‌ترین کار، همان تصمیم‌گیری بود. رقابت با غول‌های فناوری بسیار سخت بود، هسته اولیه کارخانه در اصفهان تشکیل شد و خوشبختانه همان سال که ما شرکت را راه‌اندازی کردیم، مجتمع تجاری سیتی‌سنتر اصفهان به‌تازگی به بهره‌برداری رسیده بود. این تقارن زمانی و تلاش ما برای معرفی محصول به فروشگاه‌های «اصفهان سیتی‌سنتر» و استقبال مشتریان آن مجموعه از گیت فروشگاهی اسپینر، سکوی پرواز شرکت اسپینر شد.

 

 

  چند درصد محصولات ارائه‌شده ازسوی این شرکت به‌صورت یک کالای وارداتی و چه میزان به‌صورت کالای تولید داخل عرضه می‌شوند؟

شما نمی‌توانید هیچ محصولی در این شرکت پیدا کنید که در کارخانه اسپینر تولید نشده باشد. ما یک شرکت دانش‌بنیان تولیدی هستیم که علاوه‌بر مجوز فناوری که از وزارت علوم داریم‌، تنها کارخانه گیت فروشگاهی در ایران را داریم که از وزارت صمت مجوز بهره‌برداری دارد‌. ما بیش از 13سال است که سه تکنولوژی RF، AM و EM را در ایران تولید می‌کنیم و سه سال پیش با سرمایه‌گذاری ثابت 50‌میلیارد ریالی اولین و تنها خط تولید تگ‌های امنیتی را با ظرفیت سه‌میلیون قطعه در سال در ایران راه‌اندازی کردیم‌. اسپینر در سال 1401 اولین گیت فروشگاهی تحت وب ایران را به بازار ارائه کرد که ایران را به جمع سه کشور دارنده تکنولوژی گیت‌های فروشگاهی تحت وب در دنیا اضافه کرد‌. برخی از محصولات خاص را که تولید آن به‌دلیل نیاز کم بازار، توجیه اقتصادی ندارد هنوز وارد می‌کنیم. این محصولات شامل انواع لیبل‌های امنیتی است که کمتر از 5درصد از سبد کالایی ما را تشکیل می‌دهند.

  عکس‌العمل مشتریان جدید شما در رابطه با اینکه محصولات ایرانی هستند، چیست؟ آیا به‌راحتی پذیرای این موضوع می‌شوند؟

همانطور که گفتم در سال‌های ابتدایی، رقابت بسیار سخت بود، زیرا فرهنگ، اقتصاد و حتی صنعت خرده‌فروشی ما نگاه مثبتی به محصول ایرانی نداشت اما رفته‌رفته با آگاه‌تر شدن مشتریان و تغییر نگرش آنها و با تلاش ما برای ایجاد اعتماد، اقبال به استفاده از محصولات ایرانی بیشتر شد و در‌حال‌حاضر تقریبا هیچ شرکتی به استفاده از محصولات رقیب ما در خارج از ایران علاقه‌مند نیست‌.

  به‌عنوان شرکتی با تولید محصولات سخت‌افزاری برای صنعت خرده‌فروشی، آیا شما و همکاران‌تان توانسته‌اید به تمام نیازهای فعالان بخش‌های مختلف این صنعت پاسخ دهید؟

از آنجا که کار تجهیزات ما مبارزه با سرقت‌های سازمان‌یافته(ORC) است، نگاه ما در توسعه محصول، یک نگاه همه‌جانبه است. ما در واحد تحقیق و توسعه اسپینر یک شعار داریم: «مشتریان ما فقط به فروش فکر کنند». ما یک رشد ارگانیک را تجربه کرده‌ایم. اسپینر 13سال است که درحال توسعه فردی، سازمانی و محصولی خود است و همواره تلاش کرده‌ایم نیاز مشتریان خود را فراتر از تصورشان پاسخ دهیم.

  شما به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان و یکی از اولین شرکت‌هایی که در ایران که اقدام به تولید گیت‌های فروشگاهی کرده‌اید، فکر می‌کنید در این مسیر چقدر موفق عمل کرده‌اید؟

از دید ما، موفقیت را باید در سه حوزه بررسی کرد؛ ما در حوزه تکنولوژی و تولید محصول باکیفیت یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دنیا هستیم، شاید باورتان نشود اما بردهای الکترونیکی اسپینر به چین صادر می‌شود. ماهیت این صادرات تکنولوژیک است و نه فیزیکی؛ این بزرگ‌ترین افتخار ماست که زیره را به کرمان می‌بریم. در حوزه رضایت مشتری هم بسیار موفق عمل کرده‌ایم، ما اعتقاد داریم تجربه لذت مشتری از نحوه خرید و دریافت خدمات پس‌از‌فروش بسیار مهم‌تر از افزایش تعداد مشتری است اما در حوزه بازاریابی در بخش B2B بسیار موفق بوده‌ایم و به‌جرات می‌توانیم بگوییم غالب فروشگاه‌های کشور به‌صورت غیر‌مستقیم از محصولات اسپینر استفاده می‌کنند، حتی شاید خودشان هم اطلاع دقیقی ازاین موضوع نداشته باشند؛ لذا ما پس از اطمینان از تولید باکیفیت، یک سال است که تصمیم گرفته‌ایم در حوزه B2C نیز واحد فروش خود را تقویت کنیم.

  از نظر خودتان، مزیت رقابتی شما با شرکت‌های هم‌رده خارجی چیست؟

یک شرکت دانش‌بنیان تولیدی پس از 13سال حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد اما اگر بخواهم به‌صورت تیتروار به آنها اشاره کنم می‌توانم این مزایا را بیان کنم:

  سبد کالایی کامل با قیمت بسیار مناسب

  مشتریان اسپینر نیاز ندارند که بخشی از محصولات و خدمات را از جای دیگری تهیه کنند.

  بزرگ‌ترین شبکه فروش و خدمات پس از فروش با داشتن 300 عامل در سراسر ایران

  دارنده تنها وبسایت فروشگاهی این حوزه هستیم که دو مزیت دارد؛ یکی قیمت یکسان و مشخص در سراسر کشور و دیگری تامین بی‌وقفه کالا

  تنوع بالای محصولات و طراحی براساس سلایق و دکوراسیون مشتری.

 

 

  خدمات فروش و پس از فروش شرکت «نیرو پردازش اسپینر» به مشتریان به چه صورت است؟

تا پیش از سال1401 اگر مشتریان ما به خدمات پس از فروش نیاز داشتند، از طریق پرسنل واحد خدمات پس‌ازفروش شرکت یا از طریق نزدیک‌ترین عامل فروش این خدمات به‌صورت حضوری ارائه می‌شد که حدودا یک الی دو روز زمان می‌برد اما با تولید اولین و تنها گیت فروشگاهی تحت وب ایران ازسوی اسپینر، ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم به‌صورت لحظه‌ای به هر محصولی که فروخته‌ایم، خدمات پس‌از‌فروش ارائه دهیم.

  شما در توسعه سخت‌افزار علاوه‌‌بر رصد روندهای رایج در صنعت، نیازهای روز بازار و نیازهای اختصاصی هریک از مشتریان آیا فاکتورهای دیگری را برای توسعه محصول در نظر می‌گیرید؟

ارتباط ما با صنعت خرده‌فروشی طی این سال‌ها ما را به دنیای جدیدی وارد کرد. دنیای جمع‌آوری داده‌های یک فروشگاه و استفاده از آنها برای افزایش راندمان و فروش همان فروشگاه. ما ابزار شمارنده نفر را به گیت‌های فروشگاهی خود اضافه کردیم که با آن می‌توان پاخور یک فروشگاه، زون‌های پردد و نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار را به دست بیاوریم. همچنین در سال1401 از محصول دیگری تحت عنوان ESL یا همان لیبل‌های قیمت الکترونیکی رونمایی کردیم. ما پنجمین شرکت دارنده این تکنولوژی در دنیا هستیم و می‌توانیم در این حوزه، انقلابی در مدیریت قیمت کالا در FMCG ها به پا کنیم و به این دلیل که این محصول برای اولین‌بار است که در ایران معرفی می‌شود، به حمایت و اعتماد مشتریان خود نیاز داریم.

  از برنامه توسعه 5ساله آینده خود برای‌ ما بگویید.

در حوزه EAS تقریبا چیزی وجود ندارد که تولید نکرده باشیم، حالا دو هدف بزرگ داریم؛ یکی افزایش سهم ایران در حوزه EAS در بازارهای جهانی است و دیگری ورود به حوزه رفتارسنجی مشتریان با کمک ابزارهای مدرن الکترونیکی است که اسپینر در‌حال پیاده‌سازی آن است.

  اگر عملکرد شایان‌توجهی از شرکت «نیرو پردازش اسپینر» وجود دارد که تابه‌حال آنطور که باید به آن توجه نشده است، بفرمایید.

در تمام کشورهای توسعه‌یافته شرکت‌های تامین‌کننده امنیت، جزو مهم‌ترین مشاوران صنعت خرده‌فروشی هستند. در ایران متاسفانه برخورد مناقصه‌محور با محصولات امنیتی موجب تنزل میزان امنیت در این صنعت شده است. سرقت سازمان‌یافته در کشور ما روبه رشد است و صنعت خرده‌فروشی از آن بی‌خبر است. مقوله امنیت در سال‌های آتی در این صنعت به یکی از چالشی‌ترین موضوعات مدیریتی بدل خواهد شد؛ لذا به تغییر این نگرش نسبت‌به تجهیزات امنیتی نیاز داریم.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , کارآفرینی , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , بازار , فناوری , رقابت , سخت افزار , نیرو پردازش اسپینر , شرکت دانش بنیان , گیت های فروشگاهی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان