«بریسو» پازلی با قطعات هنر، تجربه و تخصص

«بریسو» پازلی با قطعات هنر، تجربه و تخصص
«بریسو»  پازلی با قطعات هنر، تجربه و تخصص

آنچه برای بریسو و کارخانه پوشاک بصیری در قله اهمیت قرار دارد تولید لباسی در شأن ایران و ایرانی است. بریسو در پس تجربه و تخصص نیروی توانمند خود، تلاش می کند تا تن‌پوشی شایسته را روانه بازار کند. این مهم در تمام مراحل به عنوان یک قانون لازم‌الاجرا در نظر گرفته شده است. از انتخاب پارچه مناسب که با دقت و سختگیری فراوان و از بین انواع پارچه‌های موجود، بدون توجه به صرفه اقتصادی و صرفاً از منظر کیفیت صورت می‌گیرد تا دقت فراوان در جزئیات دوخت برای رسیدن به قواره‌ای مناسب و زیبا؛ همه و همه تبلور اجرایی شدن این قانون در مجموعه پردیس جامه بصیری است. بریسو می‌خواهد چینش زیبای یک پازل باشد. پازلی با قطعات زیبای تعهد، تخصص، هنر و تجربه که در کنار هم نقش زیبایی از پوشاک تولید ایران را بسازند. در این شماره با محمد بصیری، مدیرعامل این برند گفت‌و‌گویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی خودتان برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.

محمد بصیری متولد دهه 60 در شهر زیبای گرگان، بنیانگذار و رییس هیات‌مدیره شرکت «پردیس جامه بصیری» -مالک برند بریسو- هستم.

در سالیان گذشته به‌عنوان مشاور و مدرس در حوزه‌های تحصیلی و کنکور، کارآفرینی، ثروت‌سازی و رشد شخصیتی در خدمت هم‌میهنانم بوده‌ام و کسب‌وکارهایی نظیر فروشگاه کتاب، کافه‌رستوران و مجموعه تولید و عرضه محصولات دکوراتیو را راه‌اندازی و مدیریت کرده‌ام.

 

 

 اولين‌بار چه زمانی به فكر توليد پوشاک افتادید؟ مشخصات و ویژگی‌های شایان‌ذکر محصولات شما که به‌نوعی امضای شما محسوب می‌شوند، چیست؟

من همواره در طول زندگی، رویاهای بزرگی در سر داشته‌ام و تاسیس شرکت «پردیس جامه بصیری» به همراه برادر عزیزم مهندس ناصر بصیری، تحقق یکی از این رویاها بود؛ رویای کمک به اشتغالزایی پایدار هموطنان و تولید محصولاتی فاخر در عرصه پوشاک ایرانی با قابلیت عرضه جهانی.  هم‌اکنون برند بریسو به‌عنوان یکی از برندهای این مجموعه به بازار عرضه شده و مورد استقبال چشمگیر مشتریان قرار گرفته است؛ برندی که با سختگیری و دقت فراوان در تمام مراحل طراحی، تولید و عرضه توانسته است به نیازهای بازار پاسخ دهد. شعار تبلیغاتی محصولات ما «جذاب زندگی کن» است و خلق پرسونای جذاب مهم‌ترین هدف و ویژگی محصولات ماست.

 برای شروع همکاری با طراحان لباس چه مواردی مدنظر شماست و چه مهارت‌هایی از نیرویی که به‌عنوان یک طراح در مجموعه شما مشغول به کار می‌شود، انتظار دارید؟

به قول معروف، وقتی دو محصول با کیفیت و قیمت یکسان عرضه می‌شوند آن چیزی که باعث تمایز می‌شود روح دمیده در آنها به وسیله طراحی است. طراحی در محصولات ما از جایگاهی ویژه برخوردار است که با بهره‌گیری از مشاوره و تعامل با تیم توانمند مدیریت محصول شرکت تاکنون توانسته است خروجی‌های درخشانی داشته باشد.

بر این اساس، داشتن دانش طراحی فشن، خلاقیت، به‌روز بودن و روحیه همکاری تیمی مهم‌ترین موارد مدنظر ما در انتخاب همکاران واحد طراحی بوده است.

 

 

 در کشور ما، تولید با چالش‌های فراوانی مواجه است؛ چطور شد که به عنوان یک جوان کارآفرین وارد عرصه تولید شدید؟

هدف اول ما در راه‌اندازی این کسب‌وکار ایجاد اشتغال و پس از آن تولید یک محصول فاخر ایرانی بود. از بین گزینه‌های مختلفی هم که در تولید داشتیم به سراغ کسب‌وکاری رفتیم که اشتغالزایی بیشتری ایجاد کند.

هدف ما در راه‌اندازی این مجموعه، با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی و بدون دریافت وام، ارائه یک نمونه موفق از کارآفرینی با ایجاد اشتغال حداکثری بوده است. مطمئنا سرمایه‌گذاری در بسیاری از کارها و جاهای دیگر می‌توانست سوددهی بیشتر و بازگشت سرمایه سریع‌تری را در پی داشته باشد اما من این راه را انتخاب کردم و حالا خوشحالم که پردیس جامه بصیری صاحب تجربه‌ای حاصل از فرآیند صفر تا صد طراحی، تولید و فروش پوشاک است که در نوع خود، در کشور کم‌نظیر است.

 چه زمانی بیشترین عکس‌العمل مثبت را از مشتری دریافت کرده‌اید و از اقدامات خود در جهت مشتری‌مداری برایمان بگویید.

از ابتدای عرضه محصولات «پردیس جامه بصیری» در نمایندگی‌های بریسو، ما همواره مورد لطف و عنایت فراوان مردمان شریف ایران زمین بوده‌ایم و درحال‌حاضر درخواست‌های فراوانی را برای اعطای نمایندگی در دست بررسی داریم.

بی‌شک برای ماندگاری این برند، ما باید خواسته‌های مشتریان را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس، ما به چیزی بیشتر از مشتری‌مداری می‌اندیشیم و آن مشعوف‌سازی مشتری است. بر این اساس، با به‌کارگیری یکی از مدرن‌ترین سیستم‌های CRM و باشگاه مشتریانی پویا در مجموعه بریسو سعی داریم بیشترین خدمات را با بهترین کیفیت به همراهان بریسو تقدیم کنیم.

 به نظر شما، برای تداوم حضور در بازار، برندی همانند «بریسو» چه اقداماتی باید انجام بدهد؟

بریسو تولید و عرضه محصولاتی با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب را سرلوحه‌ برنامه‌های خود قرار داده است تا بتواند رقیبی قدرتمند در برابر برندهای پوشاک بین‌المللی باشد. به مشتریانمان اعلام کرده‌ایم که نشاندن لبخند رضایت بر لبان شما، بزرگ‌ترین ماموریت ماست و برای دستیابی به این هدف در تمام مراحل طراحی، تولید و عرضه‌ محصولات، نهایت تلاش و دقت را به خرج می‌دهیم تا بهترین‌ها را از نظر کیفیت، زیبایی و راحتی ارائه کنیم و این می‌تواند رمز ماندگاری و توسعه برند ما باشد.

 

 

 درحال‌حاضر برند «بریسو» چه تعداد شعب در سطح کشور و در چه شهرهایی دارد؟

درحال‌حاضر 16شعبه بریسو در شهرهای اصفهان، ابرکوه، ارومیه، تبریز (دو شعبه)، تهران (دو شعبه)، رامسر، رفسنجان، زنجان، شاهرود، شهر بابک، کرمان، کرج، گرگان، مشهد راه‌اندازی شده است و البته درخواست‌های فراوانی را برای اعطای نمایندگی در شهرهای مختلف کشور و در خارج از ایران در دست بررسی داریم.

 به‌عنوان سؤال پایانی، از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در صنعت پوشاک داشته‌اید، مواردی را برای مخاطبانمان بیان کنید.

«پردیس جامه بصیری» مجموعه‌ای جوان و نوپاست که به لطف خدا و همت و دانش همکارانش توانسته است در مدتی کوتاه اهدافی بزرگ را محقق کند اما در کل می‌توان گفت ایجاد یک کسب‌وکار موفق از نقطه صفر مانند کنار هم قرار دادن قطعات پازل بـسیار بـزرگی اسـت که علاوه‌بر فراهم بودن و در دسترس بودن قطعات پازل، نیازمند داشتن نقشه راهنما، صبر و حوصله و دقت و تلاش مستمر است. در منطقه جغرافیایی استان گلستان راه‌اندازی یک تولیدی صنعتی پوشاک با این ابعاد، کار نو و تازه‌ای بود که با توجه به اینکه نمونه مشابهی نداشت، فراهم‌سازی دانش فنی، نیروی ماهر و آموزش‌دیده و تامین مواد اولیه از بزرگ‌ترین چالش‌های آن به‌شمار می‌رفت که به لطف خدا و به‌واسطه انگیزه و تلاش مدیران و کارشناسان خلاق پردیس جامه بصیری بر بسیاری از آنها فائق آمده‌ایم.

تگها : پوشاک , خرده فروشی , کسب و کار , کارآفرینی , ماهنامه تجارت طلایی , فشن , مشتری مداری , تولید , توسعه شعب , مدیریت , طراحی , همکاری , پارچه , رشد , بریسو , هنر , پردیس جامه بصیری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان