با خرید مسی؛ روی سر PSG طلا و جواهر بارید

با خرید مسی؛ روی سر PSG طلا و جواهر بارید
با خرید مسی؛ روی سر PSG طلا و جواهر بارید

پاری‌سن‌ژرمن  (PSG) با جذب لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، پیشرفت‌های بسیاری را در زمینه‌های متفاوت تجربه کرده است.

 

زمانی که لیونل مسی پس از عدم توافق با بارسلونا برای امضای قراردادی جدید با PSG تماس گرفت، این باشگاه کمی زمان از او خواست.

مدتی پیش بیان شده بود که شرایط مالی این باشگاه برای جذب این ستاره آرژانتینی چندان فراهم نبوده و با توجه به دستمزد 40 میلیون یورویی این بازیکن، کار را برای PSG سخت کرده بود.

PSG  در نهایت این ریسک را پذیرفته و با مسی قرارداد همکاری را امضا کرد. مدیران این باشگاه معتقد بودند که جذب به اندازه کافی درآمد برای این باشگاه به دنبال خواهد داشت که نیازی به ثبت ضرر مالی با دستمزد بالای او نباشد.

این اتفاق دقیقا رخ داد و ناصر الخلیفی در گفتگو با مارکا مدعی شد که این باشگاه پیش از این هرگز در طول یک فصل تا این اندازه سود نکرده است. اولین سال حضور مسی در پارک دو پرنس با سود 700 میلیون یورویی همراه شد و برنامه این باشگاه این است که چنین برنامه‌ای را با حضور کیلیان امباپه تکرار کرده و این مبلغ را افزایش دهد.

واقعیت این است که پیوستن مسی به PSG باعث شد که 10 قرارداد جدید با حامیان مالی امضا شود و همانطور که مارک آرمسترانگ، یکی دیگر از مدیران PSG، به آن اشاره کرده، قراردادهای جدید امضا شده از قراردادی که با این بازیکن آرژانتینی به امضا رسیده بهتر است.

او در این‌باره اظهار داشت:« ما مطمئنا شاهد رشد بسیاری در حوزه‌هایی بودیم که می‌توانستیم بین سه تا پنج میلیون از آن درآمد داشته باشیم اما حالا این درآمد به پنج تا هشت میلیون یورو رسیده، بنابراین تاثیرگذاری او قابل توجه بوده است.»

تخمین زده می‌شود که درآمدهای حاصل از این اتفاق تا 13 درصد رشد کرده و برندهایی مانند دیور، گوریلا، آتوهیرو، گوت، اسمارت گود ثیگز، اینفینیتی اسپورت واتر، گیکویپ، پلی‌بت‌آر، ولت و بیگ کولا همگی به این تیم نزدیک شده‌اند.

 

 

این در حالی است که قیمت رمز ارز این باشگاه که حالا به دلیل جنگ اوکراین افت شدیدی کرده، در زمان جذب مسی بیش از دو برابر شد. آرمسترانگ در این‌باره گفت:« ما پیش از جذب مسی این رمز ارز را معرفی کرده بودیم اما در فاصله چند هفته پس از جذب مسی قیمت آن بسیار بالا رفت.»

این باشگاه برای اولین بار در تاریخ خودش موفق شد بیش از 300 میلیون یورو در این زمینه درآمد داشته باشد.

حوزه دیگری که پس از جذب لیونل مسی درآمد زیادی برای PSG به همراه داشت، فروش پیراهن بود. این باشگاه با حضور نیمار و پیشرفت امباپه در این زمینه موفق عمل کرده بود اما خرید مسی این آمار را به شکل قابل توجهی بالا برد.

این بازیکن آرژانتینی باعث شد که PSG برای اولین بار بیش از یک میلیون پیراهن به فروش برساند که 60 درصد از آن متعلق به لیونل مسی بود.

در سه ساعت اول تنها 933 هزار یورو از فروش پیراهن مسی به دست آمد که مبلغ قابل توجهی بود. حضور مسی همچنین باعث شد که PSG تصمیم به انتقال فروشگاه مرکزی‌اش به شانزه‌لیزه کرده و متراژ آن را دو برابر کند.

درخواست برای خرید پیراهن PSG بین 30 تا 40 درصد افزایش پیدا کرد. وقتی چنین انتقال جذابی مانند انتقال کریستیانو رونالدو به یونایتد رخ می می‌دهد، بسیاری فکر می‌کنند که باشگاه دستمزد او را با فروش پیراهن انجام می‌دهد اما چنین چیزی واقعیت ندارد.

آرمسترانگ در این باره اضافه کرد:« شما نمی‌توانید پیراهن‌های خیلی زیادی تولید کنید. توافق انجام شده برای تولید پیراهن محدود است و ما نمی‌توانستیم تمام درخواست‌ها برای فروش پیراهن مسی را برآورده کنیم. ما به سقف توافق رسیده بودیم. ما پیش از آن هم پیراهن زیادی فروخته بودیم که شاید بیشتر از هر تیم دیگری در دنیا برای یک بازیکن بود و این باعث شد ما به سطح دیگری برسیم. درآمد ما از برند جوردن بسیار بالا بود اما وقتی بازیکنی مثل مسی را جذب می‌کنید این مبلغ باز هم رشد می‌کند.»

جذب این ستاره آرژانتینی همچنین تاثیر زیادی روی شبکه‌های اجتماعی PSG داشت. آنها 15 میلیون دنبال‌کننده در تمامی شبکه‌های اجتماعی به دست آورده و برای اولین بار از مجموع 150 میلیون دنبال‌کننده عبور کردند.

آرمسترانگ اظهار داشت:« به طور میانگین هفته‌ای 4.1 میلیون دنبال‌کننده به ما اضافه می‌شود و اولین باشگاهی هستیم که به 10 و 20 میلیون دنبال‌کننده در تیک تاک رسید و مهم‌ترین برند فرانسوی در اینستاگرام هستیم.»

PSG از 5.38 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام به 9.60 میلیون دنبال کننده رسیده که با حضور مسی تقریبا دو برابر شده است.

حضور مسی همچنین به معنای افزایش قابل توجه درآمد حاصل از فروش بلیت است. فهرست انتظار این باشگاه از زمان جذب این بازیکن افزایش پیدا کرده است. آرمسترانگ در این‌باره گفت:« دیگر هیچ بلیتی برای هیچ دیداری باقی نمی‌ماند. ما رکورد درآمد حاصل از فروش بلیت را در بین باشگاه‌های اروپایی داریم و این نقطه عطفی برای این باشگاه است.»

 

منبع: روزنامه مارکا

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , مارکتینگ , استراتژی‌ بازاریابی , لیونل مسی , مسی , مارکتینگ مدرن , پاریسن ژرمن , پاری سن ژرمن , ستاره فوتبال

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان