«ایمن موج» شرکتی دانش‌بنیان، جوان، خلاق و هدفمند

«ایمن موج» شرکتی دانش‌بنیان، جوان، خلاق و هدفمند
«ایمن موج» شرکتی دانش‌بنیان، جوان، خلاق و هدفمند

در سال ۱۳۸۶ با درک نیاز واحدهای صنفی و فروشگاهی کشور به محصولات باکیفیت امنیتی و ضد سرقت اجناس فروشگاهی مطالعات عمیقی در این زمینه آغاز شد و تولد شرکت دانش‌بنیان و جوان «ایمن موج» را در سال ۱۳۸۷ سبب‌ساز شد. «ایمن موج» از ابتدای فعالیت هدف خود را حرکت در مرز تکنولوژی جهانی قرار داد. بخش طراحی و توسعه تکنولوژی «ایمن موج» با خودباوری و اعتماد به توانمندی‌های متخصصان جوان خود پا را از مرزهای تکنولوژی جهانی فراتر گذاشته و محصولاتی را با مزایای منحصربه‌فرد و بی‌نظیر، حتی در مقایسه با برترین برندهای خارجی در اختیار مشتریان خود قرار داده است. در این شماره با مدیرعامل این مجموعه گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه آن را می‌خوانید.

در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید و از سوابق فعالیت در این حوزه و دلیل شکل‌گیری شرکت «ایمن موج» برای مخاطبان ما بگویید؟

محمدصادق ثانوی هستم و از سال 87 به‌عنوان مدیرعامل شرکت ایمن موج در حوزه امنیت در صنعت خرده‌فروشی فعال هستم.

نیاز داخلی کشور در صنعت خرده‌فروشی در حوزه برقراری امنیت برای کالاها در اواخر سال 85 شناسایی شد و هسته علمی شرکت دانش‌بنیان «ایمن موج» در زمان دانشجویی پایه‌گذاری شد. «ایمن موج» به لطف خدا با سرعت شگفت‌آوری مسیر رشد را طی کرد و اکنون برترین محصولات را در سطح جهان تولید کرده و در صنعت خود به یک برند بین‌المللی تبدیل شده است.

در دو سال گذشته شاهد افزایش سهم شرکت «ایمن موج» در صنعت خرده‌فروشی بودیم، این رشد سریع چگونه شکل گرفته است؟

موفقیت یک مجموعه، مرکب از علل متعدد است. همکاران فرهیخته و پرتوان بنده در «ایمن موج» تلاش می‌کنند با آینده‌نگری هوشمندانه، بهترین سیاست‌ها را اتخاذ کنند و با طراحی و اجرای پیگیرانه فرآیندهای مناسب تا رسیدن به اهداف مجموعه، از تلاش دست نمی‌کشند.

اما در «ایمن موج»، میزان و سرعت رشد شگفت‌انگیز و فراتر از عمل ما بوده که ما بر این باور هستیم که با لطف خاص خدا و امام‌رضا(ع) توانستیم چندین برابر نتیجه بگیریم. اکنون از منظر فناوری، یکی از برندهای مطرح جهانی در مبحث امنیت خرده‌فروشی هستیم و در ایران بیشترین سهم بازار را نسبت‌به واردکنندگان و معدود تولیدکنندگان داریم.

از منظر اجرایی می‌توان گفت موفقیت‌های چشمگیر و سریع «ایمن موج» نتیجه نگاه جامع به مسیر و عملکرد صحیح و همچنین مداومت و تلاش بوده و باعث شده از منظرهای مختلف بتواند پیشرفت متوازنی داشته باشد.

عکس‌العمل مشتریان جدید شما در رابطه با اینکه محصولات ایرانی هستند، چیست؟ آیا به‌راحتی پذیرای این موضوع می‌شوند؟

در سال‌های ابتدایی حضور ما تفاوت نگاه بین مشتریان وجود داشت و حتی بخشی از مشتریان از ما حمایت‌های خاصی می‌کردند و ما به حمایت هموطنان‌مان واقعاً نیاز داشتیم اما چند سالی است که برای مشتریان کاملاً واضح است که خرید کالای ایرانی باکیفیت برای ایشان حاوی منافع متعددی است؛ البته این منافع در محصولات «ایمن موج» بسیار بیشتر است.

با تلاش و همت نخبگان کشورمان توانستیم محصولاتی را ارائه دهیم که در رقابت با برندهای خارجی عملکرد خوبی داشته باشند؛ از سوی دیگر، سابقه حضور موفق در نمایشگاه‌های متعدد خارج از کشور باعث جلب اعتماد روزافزون مشتریان داخلی و خارجی شد.

 

 

به‌عنوان شرکتی با تولید محصولات سخت‌افزاری برای صنعت خرده‌فروشی، آیا شما و همکاران‌تان توانسته‌اید به تمام نیازهای فعالان بخش‌های مختلف این صنعت پاسخ دهید؟

همیشه سعی ما این بوده که در این مبحث، بهترین عملکرد را داشته باشیم و در قیاس با مجموعه‌های دیگر که اغلب واردکننده هستند، توفیقات مشهودی داشته‌ایم.

درحقیقت در صنعت EAS تمام راه‌حل‌های کاربردی رایج را در محصولات خود فراهم کرده‌ایم و گاهی پاسخی فراتر از نیاز فعالان این بخش را رقم زده‌ایم و این مهم به یکی از مزایای رقابتی ارزنده ما تبدیل شده است.

از نظر خودتان، مزیت رقابتی شما با شرکت‌های هم‌رده خارجی چیست؟

«ایمن موج» طبق اظهارنظر مشتریان (حوزه B2C) و به‌خصوص متخصصان (حوزه B2B) دارای چند مزیت رقابتی ویژه نسبت‌به رقبای معتبر خارجی است:

  • قیمت بسیار رقابتی نسبت‌به محصولات مشابه خارجی
  • فناوری برتر در کلاس جهانی
  • فناوری بومی و سازگار با محیط داخلی
  • پوشش کشوری شبکه فروش و خدمات پس‌ازفروش
  • نوآوری‌های منحصربه‌فرد (گیت‌های پایدار و تقریباً بدون آلارم خطا، ترکیب فناوری AM و RF، گیت کفپوش، گیت‌های با پوشش‌دهی دهانه‌های عریض و...)
  • تیم بسیار متخصص و دلسوز که برای منافع شرکای تجاری اهمیت ویژه قائل هستند
  • حداقل مصرف انرژی و بازدهی بالا

به نظر شما، ازلحاظ سخت‌افزاری، شرکت‌های ما به این بلوغ رفتاری و عملکردی رسیده‌اند که بتوان عنوان کرد بازار ما به سخت‌افزارهای خارجی نیازی ندارد؟

در هر صنعتی و در هر محصولی، پاسخ این سوال متفاوت است و البته به کمی توضیح نیاز دارد. بنده در مبحث امنیت فروشگاه‌ها و اماکن توضیح می‌دهم که «ایمن موج» در این فضا تجربیات عملی بیشتری دارد؛ در فضای کاری ما حوزه سخت‌افزار به سه بخش تقسیم می‌شود:

اول سخت‌افزارها و قطعاتی که با فناوری‌های بسیار پیچیده تولید می‌شوند که محصول ترکیبی چند صنعت عظیم هستند، مثل تولید پردازنده‌های پیشرفته که ما فاصله زیادی تا رسیدن به توانایی تولید این محصولات داریم و تقریباً تمام کشورها حتی کشورهای قدرتمند در صنایع مختلف، مجبور هستند در تولیدات خود از این نوع سخت‌افزارها بهره ببرند و مثل ما مشتری این پردازنده‌ها هستند؛ گاهی تولید آن برای آنها به‌صرفه نیست و گاهی دانش آن را ندارند. دوم، قطعاتی که تولید آنها پیچیدگی خاص یا مواد اولیه خاصی ندارد که ما در کشور می‌توانیم آن را تولید کنیم.

سخت‌افزارهایی که از ترکیب قطعات ساخته می‌شوند مثل بُردهای کنترل دستگاه‌های مختلف که شرکت‌های پیشرو ایرانی همچون «ایمن موج» درحال تولید آن هستند و البته ارزش نرم‌افزاری که این شرکت‌ها روی آنها قرار می‌دهند هم بسیار حائز اهیمت است.

درحال‌حاضر ما به‌دلیل دستیابی به فناوری و تجربه بالا، تأمین‌کننده سخت‌افزار شرکت‌های دیگر در صنعت خرده‌فروشی ایران هستیم.

 

 

یکی از نیازهای جدی کلیه کسب‌وکارهای ما باشگاه مشتریان است، شما در این حوزه چه خدمات قابل ارائه‌ای به فعالان صنعت داده‌اید؟

پاسخ این سوال در مجموعه ما بسیار جالب است که البته بسیار گسترده است اما چکیده‌ای از آن را تقدیم می‌کنم.

هدف باشگاه مشتریان رسیدن به بالاترین رضایتمندی مشتری و نیل به مزیت رقابتی خاص و درنهایت، رسیدن به مشتریان وفادار است که البته در مجموعه‌هایی که مزیت رقابتی خاصی ندارند، وجود باشگاه مشتریان بسیار حیاتی‌تر است.

نکته دیگر آنکه بار اصلی باشگاه مشتریان بر دوش سرمایه‌های انسانی مجموعه است و بسیار مهم‌تر از سیاست‌های اتخاذشده و سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای به‌کارگیری شده است.

همانطور که عرض شد همکاران عزیز من در مجموعه ارزشمند ایمن موج توانسته‌اند با به‌کارگیری ابزارهای به‌روز و پیگیری‌های دلسوزانه سیاست‌های مجموعه را در مبحث باشگاه مشتریان به‌خوبی پیگیری کنند و سطح رضایت مشتریان را بسیار بالا ببرند به‌طوری‌که میزان رضایت مشتریان ایمن موج مشابه شرکت‌های برتر جهان بوده است.

نکته بسیار مهم این است که مزایای رقابتی بالای محصولات «ایمن موج» توانسته کمک شایانی به موفقیت منابع انسانی ما در اجرای سیاست‌های باشگاه مشتریان داشته باشد؛ البته مبحث باشگاه مشتریان بسیار گسترده بوده و مجموعه ما دائماً درحال طراحی و ایده‌پردازی‌های جدید در این حوزه است.

شما در توسعه سخت‌افزار علاوه‌بر رصد روندهای رایج در صنعت، نیازهای روز بازار و نیازهای اختصاصی هریک از مشتریان آیا فاکتورهای دیگری را برای توسعه محصول در نظر می‌گیرید؟

موارد متعددی در مبحث توسعه سخت‌افزار دخیل هستند اما چیزی که می‌تواند برای شما بسیار جالب باشد آن است که در مجموعه‌های فناور برتر جهان، واحد تحقیق و توسعه بخشی از مسیر توسعه محصول را رقم می‌زند و حتی گاهی مشتریان را از نیازهایی آگاه می‌کند که قبلاً به آن فکر نکرده‌اند اما برای‌شان بسیار ارزشمند است.

مسیری که در شرکت‌های دانش‌بنیان موفق طی می‌شود مشابه اتفاقی است که برای وسایل نقلیه یا تلفن‌همراه یا رایانه اتفاق افتاده است. مشتریان ما در طول این سال‌ها، بارها از محصولات نوآورانه برند دانش‌بنیان ایمن موج ابراز شگفتی کرده‌اند.

از برنامه توسعه 5ساله آینده خود برای‌ ما بگویید.

مسیری که مجموعه ما در 15 سال اخیر پیمود می‌تواند امید و باور خوبی ایجاد کند برای آینده‌ای روشن و پرفروغ در سایه امید به لطف خدا. ما در 10 سال ابتدایی، از منظر رشد فناوری، مسیری را طی کردیم که شرکت‌های مطرح اروپایی و آمریکایی در طول بیش از 30 سال پیموده بودند و در 5 سال اخیر، محصولات فناورانه‌ای را به بازار جهانی عرضه کردیم که فراتر از فناوری جهان بود و هم‌اکنون نظیر خارجی آن وجود ندارد.

با این توان و باور درحال توسعه و البته ورود به حوزه‌های مختلف تأمین امنیت با رویکرد هوشمندسازی هستیم و به امید خدا در بخشی از مسیر «به‌خصوص در مبحث برون‌مرزی» همکاری‌های مشترکی با بزرگان صنعت خرده‌فروشی ایران خواهیم داشت.

اگر عملکرد شایان‌توجهی از شرکت «ایمن‌موج» وجود دارد که تابه‌حال آنطور که باید به آن توجه نشده است، بفرمایید.

از سال 92 «ایمن موج» به‌عنوان یکی از برندهای برتر دانش‌بنیان کشوری مطرح شد و از سال 2016 به‌عنوان یکی از 10 برند دارای فناوری برتر جهانی گیت‌های فروشگاهی شناخته می‌شود.

زیست چابک و نوآورانه ایمن موج می‌تواند الگوی مطالعاتی بسیار مناسبی باشد برای همه فعالان در صنایع مختلف و نمونه عینی منحصربه‌فردی باشد برای پیشرو بودن یک مجموعه ایرانی.

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , صنعت خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , موفقیت , تولید , کالای ایرانی , وفاداری مشتریان , ایده پردازی , رقابت , نوآوری , سخت افزار , توسعه محصول , ایمن موج

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان