آینده صنعت خرده‌فروشی کشور با تبلیغات گره می‌خورد

آینده صنعت خرده‌فروشی کشور با تبلیغات گره می‌خورد
آینده صنعت خرده‌فروشی کشور با تبلیغات گره می‌خورد

 

 

آینده صنعت خرده‌فروشی کشور با تبلیغات گره می‌خورد

 

 

حدود 23 سال از آغاز به کار «نوند» به‌عنوان یک آژانس تبلیغاتی می‌گذرد نامی که از 76، ردپای خود را در صنعت تبلیغات برجای گذاشته است. در شرایطی که ادامه کار شرکت‌های تبلیغاتی به نحوی وابسته به سلایق مشتری و همچنین عوامل بیرونی است، نوند توانسته است سازگاری خوبی را از خود به نمایش بگذارد و طی سال‌های فعالیت خود خدمات به‌روزشده‌ای را به بازار متنوع ارائه دهد. آقای علیرضا بی طرفان مدیرعامل این آژانس تبلیغاتی توضیحات بیشتری را پیرامون روند فعالیت این شرکت ارائه داده است که در ادامه می خوانید.

 

 

ویژگی یک شرکت تبلیغاتی موفق از دیدگاه شما چیست؟ و به طور کلی تبلیغات در خرده‌فروشی چه جایگاهی دارد؟

 

نقش فوق‌العاده تبلیغات در خرده‌فروشی غیرقابل انکار است چراکه ازدیاد رقبا از طرفی و تنوع خواسته‌ها از طرف دیگر نقش تبلیغات برای رساندن پیام هر واحد در خرده‌فروشی را پررنگ می‌کند. اما نکته قابل توجه این است که در این صنعت به وفور دیده می‌شود که تمام کم‌کاری‌های خود و تمام عوامل بیرونی را با تبلیغات می‌خواهند جبران کنند.

در بازار امروز، یک خرده‌فروشی در دو شرایط با تبلیغات عجین می‌شود: ابتدا در مرحله آغاز به‌کار، برای جذب مخاطب و معرفی خود به مشتریان و دیگری در زمان افول. اما ابزارهای تبلیغاتی می‌توانند بسته مناسب برای رشد و نگهداشت یک کسب و کار در طول مدت حضور آنها در بازار باشند.

 

 

 

 

فکر می‌کنید آینده تبلیغات آنلاین چطور رقم بخورد؟

 

آینده خرده‌فروشی به شدت به تبلیغات وابسته خواهد شد زیرا ماجرای انتخاب یک کالا از سوی مشتری در هر صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

اگر تا به حال خدمات پس از فروش مبنایی برای جذب مشتریان و وفاداری آنها بود در آینده تجربه استفاده کالا قبل از خرید (با ابزارهای آنلاین) مورد نظر خواهد بود. از سویی بازارهای بزرگ دور از دسترس نیستند و برای معرفی کالا یا خدمات نیاز به ابزار فراگیرتر خواهد بود.

 

لطفا در ارتباط با سهم فروشگاه‌های آنلاین و استارت‌آپ‌ها در حوزه خرده‌فروشی توضیحاتی ارائه فرمایید.

 

سهم فروش دیجی‌کالا حدود 2/1 درصد از کل سهم صنعت خرده‌فروشی در ایران است، این در حالی است که دیجی‌کالا 95 درصد از کل سهم بازار را دارد بنابراین حدودا 98 درصد همچنان در اختیار بازارهای سنتی است. همان‌طور که در پنل‌های برگزار شده در نمایشگاه ایران ریتیل‌شو 2019 نیز اشاره کردم، این آمار در کشور آمریکا کمتر از 10 درصد است. پس بازارهای سنتی همچنان بزرگ‌تر هستند. پس سوال این است که به سمت معرفی و فروش آنلاین نباید رفت؟

در پاسخ می‌گویم که اگر کسب و کارتان نیازی به شاپ‌آنلاین ندارد اصرار به زدن شاپ‌آنلاین و اپلیکیشن نداشته باشید. اما شما می‌توانید مثل خیلی از برندهای بزرگ دنیا خدمات ویژه‌ای از طریق ابزار آنلاین ارائه دهید که برای مشتریان‌تان جذاب خواهید شد.

از حضور در شبکه‌های اجتماعی نباید گذشت اما اگر نمی‌توانید محتوای مناسبی ایجاد کنید حتما این کار را برون‌سپاری کنید ضمنا یادمان باشد شبکه‌های اجتماعی برای شروع خیلی مناسب هستند ولی برای توسعه ابزارهای دیگری در تبلیغات نیز نیاز است. 

 

شرکت نوند چه اقداماتی را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است؟

 

نوند در بحث مسئولیت اجتماعی در دو فاز فعالیت می‌کند:

اول تولید کمپین‌هایی در حوزه مسئولیت اجتماعی برای مشتریان خود و معرفی به آنها تا بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را در این زمینه مصرف کنند.

دوم اینکه ایجاد بسترهای مناسب برای تحقق اهداف افرادی که در مسیر درستی گام برمی‌دارند. نوند به طور رایگان از آنها حمایت می‌کند و هزینه‌های مشاوره، معرفی، بازار، تبلیغات و... را عهده‌دار خواهد بود.

 

از نظر شما آیا ارتباطی بین تبلیغات و مسئولیت‌های اجتماعی وجود دارد؟

 

عمل به مسئولیت‌های اجتماعی تنها به معنای اهدای وجه نقد به یک فرد نیازمند نیست، ما اعتقاد داریم که کمپین‌های تبلیغاتی در حوزه مسئولیت اجتماعی می‌توانند در راستای افزایش اعتبار و درآمد برای صاحبان کسب و کار باشند و لزوما با هدف اقدامات خیرخواهانه نباشند.

 

 

چشم‌انداز آینده نوند چیست؟

 

در ابتدا شرکت‌هایی مثل نوند که بستری برای رشد کسب و کارها دارند باید اقدام به ایجاد شرایط مناسب برای رونق در بازار داخلی کنند. بنابراین یکی از اهداف، کمک به کسب و کارهای قدیمی و سنتی و تبدیل آنها به برندهای بزرگ باسابقه خواهد بود.

از سوی دیگر چشم‌انداز نوند ارائه خدمت به شرکت‌های خارجی در بازارهایی غیر از ایران است که اقدامات مناسبی برای این امر در نوند اجرا شده است.   

 

لطفا در پایان دیدگاه‌تان را پیرامون نمایشگاه ایران ریتیل‌شو 2019 اعلام فرمایید.

 

نمایشگاه ایران ریتیل‌شو 2019 نمایشگاهی بسیار فوق‌العاده بود که عالی برگزار شد و جای خالی آن مدت‌ها در صنعت خرده‌فروشی کشور احساس می‌شد. از همین تریبون به برگزارکنندگان این نمایشگاه پربار تبریک می‌گویم. امیدوارم شروع خوب‌شان ادامه‌دار باشد.

 

 

 

 

تگها : ایران ریتیل شو , آژانس تبلیغاتی , صنعت خرده فروشی , کسب و کار

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان