چرمیران، اصالتی ماندگار

چرمیران، اصالتی ماندگار
چرمیران، اصالتی ماندگار

شرکت چرمیران از سال 1341 خورشیدی با تولید محصولات چرمی به ویژه کفش به روش سنتی کار خود را آغاز کرد و از سال 1388 تولید لباس نیز به محصولات آن اضافه شد. این کارخانه با به کارگیری کارمندان مجرب و آموزش دیده در 3 سالن مجزا در زمینه تولید چرم خام و محصولات چرمی فعالیت می کند.

چرمیران در تمامی خطوط تولید خود از ماشین آلات ایتالیایی بهره میگیرد و خدمات پس از فروش در شرکت بزرگ چرمیران یکی از ارکان اصلی تولید و تجارت در این مجموعه است. شرکت چرمیران در حال حاضر محصولات با کیفیت و با دوام چرمی خود را در 7  شعبه در مشهد و تهران عرضه می کند. گفت و گویی با مهدی غفاریان مدیرعامل این برند ترتیب داده ایم که در ادامه از نگاهتان می گذرد.

 

لطفا یک بیوگرافی کوتاه از خودتان بگویید و پیرامون سابقه فعالیت برند «چرمیران» توضیحاتی ارائه دهید.

مهدی غفاریان متولد 30 فروردین 1352 هستم. باتوجه‌به سابقه 60 ساله فعالیت پدرم در صنعت چرم به‌صورت سنتی، همیشه تلاش می‌کردم بتوانم به‌صورت سازماندهی‌شده و تخصصی با نیروهای جوان و آموزش‌دیده در صنعت چرم و محصولات با طراحی بروز دنیا و ایجاد یک برند ملی مطابق با سلیقه و نیاز جامعه، قدم بردارم.

در سال 1392 به تأسیس کارخانه با متراژ 5000 مترمربع و 2800 متر زیربنای سالن تولید مبادرت کردیم و در سال 1393 به خرید جدیدترین و به‌روزترین دستگاه‌های تولید کفش از کشور ایتالیا اقدام کردیم.

 

 

تنوع محصولات برند «چرمیران»  به چه میزان است؟

برند «چرمیران» 4 گروه کالایی پوشاک، انواع پاپوش، کیف، کفش و اکسسوری را تولید می‌کند.

 

برند «چرمیران»  در حال حاضر دارای چه تعداد شعبه است و این شعب در کدام شهرها است؟

درحال‌حاضر هفت شعبه «چرمیران» فعال است که چهار شعبه آن در مشهد و سه شعبه در تهران مستقر هستند.

 

در حال حاضر چه تعداد نیرو در مجموعه شما مشغول به فعالیت هستند و فرآیند اشتغال‌زايی در«چرمیران» طی دو سال اخیر به چه صورت بود؟

درحال‌حاضر 101 نفر در سازمان فعال هستند.

 

 

دغدغه شما برای طراحی محصولات چیست و فرآیند طراحی محصولات برند «چرمیران» به چه صورت است؟

برای فرآیند تولید ابتدا نیاز بازار طبق سلیقه و نیاز مشتریان به وسیله تیم بازاریابی به واحد طراحی محصول تحلیل و ارجاع می‌شود و سپس پروسه طراحی کالاهای جدید شروع می‌شود. «چرمیران» برند خانواده است و انتظار ما این است پاسخگوی اقشار مختلف جامعه باشد.

 

لطفا پیرامون برنامه‌های آتی برند «چرمیران» در حوزه‌های توسعه شعب، طراحی محصولات وبرنامه‌هایی برای رضایت مشتری توضیح دهید.

باتوجه‌به رویکرد توسعه «چرمیران» و استفاده هموطنان از کالاهای باکیفیت، شعبه سیتی‌سنتر یزد به‌زودی افتتاح خواهد شد و همچنین مذاکرات اولیه افتتاح شعب جدید تهران شروع شده است.

 

توان رقابتی صنعت چرم ایران را در بازارهای جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا به خارج از کشور هم صادرات دارید؟

ایران به‌دلیل داشتن منابع خام از نظر کیفی و کمی می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در جهان داشته باشد. همین‌طور که کشورهای پیشتاز مثل ترکیه و ایتالیا، اکنون از ایران مواد خام(پوست) را تأمین می‌کنند که نشان می‌دهد اگر با وجود تکنولوژی و بازار باز ایران می‌تواند به یکی از قطب‌های صنعت چرم تبدیل شود. درحال‌حاضر «چرمیران» به‌صورت مستقیم صادرات ندارد.

 

با توجه به عدم حضور برندهای خارجی در کشور فکر می‌کنید برندهای ایرانی در این مدت چقدر موفق عمل کرده‌اند؟

طی 3-4 سال اخیر، با شدت گرفتن تحریم‌ها و خروج کشورهای خارجی شاهد تحول مثبتی در زمینه افزایش کیفیت، افزایش شعبات، تنوع محصول و کیفیت بالا بوده‌ایم. همچنین پاندمی کرونا باعث توسعه دیجیتال مارکتینگ بوده است.

 

 

اگر برندهای خارجی به ایران ورود پیدا کنند برخی از برندهای ایرانی دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهند بود، چه توصیه ای برای برندهای ایرانی دارید تا بتوانند در سطح بین‌المللی هم به فعالیت خود ادامه بدهند؟

حفظ کیفیت و تنوع محصول

 

در دو سال اخیر برند «چرمیران» چه افتخاراتی کسب کرده و چه تغییراتی را در مجموعه‌های خود ایجاد کرده است؟

طی دو سال اخیر که مصادف است با پاندمی کرونا، «چرمیران» به سمت اصلاح فرآیند تولید، آموزش پرسنل و توسعه دیجیتال مارکتینگ قدم برداشته است.

افتخارات «چرمیران» در 2 سال اخیر:

  • پیشکسوت صنعت چرم استان خراسان رضوی – تیرماه 1400 (انجمن مدبران صنایع خراسان رضوی)
  • واحد نمونه صنفی کشور- تیرماه 1401 (اتاق اصناف ایران)
  • واحد نمونه صنعت خراسان رضوی – مرداد 1401 (سازمان صمت خراسان رضوی)

 

به عنوان سوال پایانی، از بزرگترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در این صنعت داشته‌اید مواردی را برای مخاطبانمان بیان کنید.

از جمله چالش‌های پیش روی ما در صنعت چرم می‌توان به مشکلات در زمینه صادرات، تأمین مواد اولیه و فقدان نیروی انسانی ماهر در کشور اشاره کرد. همچنین باتوجه‌به اینکه رقیب اصلی ما کشور ترکیه است، متأسفانه همچنان شاهد قاچاق کالاهای ترک که گاهی قیمت بسیار بالایی برای مصرف‌کنندگان دارند، هستیم.

انتظار حمایت پررنگ‌تری از دولت درخصوص تولیدات ملی داریم تا هم در داخل و هم خارج از کشور نام ایران را با تولیدات خود معتبر و پررنگ جلوه دهیم.

تگها : تولید ملی , اشتغال زایی , ماهنامه تجارت طلایی , کیف و کفش , تکنولوژی , تولید , توسعه شعب , دیجیتال مارکتینگ , طراحی , تنوع محصول , افتتاح , اکسسوری , چرمیران , صنعت چرم , محصولات چرمی , کیفیت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان