نگاهی به رویداد «گلفود 2022» در امارات

نگاهی به رویداد «گلفود 2022» در امارات
نگاهی به رویداد «گلفود 2022» در امارات

«شیخ احمد بن سعید آل مکتوم» رئیس اداره مرکز تجارت جهانی دبی در حالی بیست‌وهفتمین دوره «گلفود2022»، بزرگ‌ترین رویداد تامین غذا و نوشیدنی جهان را در مرکز تجارت جهانی دبی افتتاح کرد که شاهد نوآوری‌هایی در این زمینه مهم بودیم.

شیخ احمد با همراهی مریم‌المهیری، وزیر تغییر آب‌وهوا و محیط زیست امارات و هلال سعید‌المری، مدیر کل مرکز تجارت جهانی دبی از این نمایشگاه بازدید کردند. از 13 تا 17 فوریه، صنعت غذا و نوشیدنی راه‌حل‌های نوآورانه را برای رویارویی با روندهای نوظهور و عادت‌های مصرف‌کننده به ‌سرعت در حال تغییر، بررسی مشکلات بخش‌های مختلف و انجام معاملات تجاری برای تغییر آینده مورد بررسی قرار داد.

 

 

بیش از 4 هزار شرکت از 120 کشور، مجموعه‌ای از سخنرانان پیشرو در صنعت و بهترین سرآشپزهای جهان راه رو به جلو را برای صنعت در بحبوحه تحولات سریع ترسیم کردند. در اولین گردهمایی جهانی صنعت غذا و نوشیدنی سال، بازدیدکنندگان از این رویداد با خریدارانی که به دنبال سفارش‌های جدیدترین محصولات و محصولات تعریف‌کننده صنعت بودند، ملاقات کردند؛ در حالی که غرفه‌داران به دنبال جذب مشتریانی می‌دویدند که به دنبال پر کردن دفترچه‌های سفارش خود تلاش می‌کردند. پایداری، نقش فزاینده تجارت الکترونیک در صنعت غذا و نوشیدنی، فناوری مخرب و نوآوری تاثیرگذار طی پنج روز مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. «مریم‌المهیری»، وزیر محیط زیست امارات جلسه کاملاً جدید و عمل محوری را در این مراسم شروع کرد که در آن طیف متنوعی از سخنرانان از جمله مدیران  صنعت غذا و نوشیدنی، وزرا، سیاست‌گذاران، مدیران خرده‌فروشی، فناوران، کشاورزان، تحلیلگران و کارشناسان شرکت داشتند. آینده‌پژوهان هم همگی بینش‌های ارزشمند، دانش صنعت و مسیرهای صنعت را ارائه کردند. «گلفود 2022» با گسترده‌ترین مجموعه غرفه‌داران که شامل غرفه‌های جدیدی از صنعت غذاهای دریایی نروژ، اروگوئه، پاناما و ازبکستان می‌شود، افتتاح شد که تازه‌واردانی از استرالیا، کلمبیا، آفریقای جنوبی، سوئیس و هنگ‌کنگ به آن‌ها پیوستند. شرکت‌کنندگان، خواه غرفه‌داران جدید یا بلندمدت، مشتاق نشان دادند از مجموعه فرصت‌هایی که قبلا نداشتند، بهترین استفاده را ببرند.

 

 

فرانسه مشارکت خود را با 69 شرکت که بهترین‌های  صنعت غذا و نوشیدنی این کشور هستند، نشان داد و یک آژانس دولتی از این کشور که از شرکت‌ها در پروژه‌های صادرات و توسعه حمایت می‌کند، نقش حامی مالی را به عهده داشت. رئیس دفتر و دپارتمان غذا و نوشیدنی فرانسه در امارات متحده عربی گفت: «خریداران، واردکنندگان و توزیع کنندگان جهانی مواد غذایی از فرصت‌های شبکه‌ای برای یافتن منابع مناسب برای بازار هدف خود استفاده خواهند کرد .همچنین در مرحله آماده‌سازی برای این رویداد، می توانستید شاهد باشید غرفه‌داران فرانسوی چقدر هیجان‌زده هستند تا آخرین محصولات خود را به نمایش بگذارند که مخصوصاً متناسب با ذائقه‌های خاورمیانه تولید شده است.»

او در ادامه گفت: «شرکت در بزرگ‌ترین رویداد سالانه صنعت غذا و نوشیدنی در جهان برای فرانسه به یک سنت تبدیل شده است. ما هیجان‎‌زده بودیم تعهد خود را با شرکت در بیست‌وهفتمین دوره

این رویداد نشان دهیم، موارد را بررسی کرده و گفت‌وگوهای معناداری برای ترسیم آینده غذایی به‌وجود بیاوریم.»

 

 

این رویداد بزرگ که از 13 تا 17 فوریه در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد، همچنین شاهد میزبانی از تصمیم‌گیرندگان بزرگ این صنعت طی یک کنفرانس آموزنده در مورد روندهای در حال توسعه بود. پنج روز آموزشی «گلفود 2022» سرمایه‌گذاران پیشرو در صنعت غذا و نوشیدنی، مدیران خرده‌فروشی، کشاورزان، فناوران، سیاست‌گذاران، وزرا، تحلیلگران و آینده‌نگران از سراسر جهان را زیر یک سقف آورد؛ مجموعه‌ای پر ستاره از سرآشپزهای برنده جوایز، مهارت‌های آشپزی خود را به شرکت‌کنندگان نشان دادند. روزنامه‌نگاران مشهور جهانی، تأثیرگذاران و تنظیم‌کننده‌های روند جهانی صنعت غذا و نوشیدنی هم این مناسبت را جشن گرفتند .سازمان‌دهندگان ادعا کردند امسال بازدیدکنندگان توانستند فرصت‌ها و موقعیت‌های متنوعی را بیابند. در ابتکاری جالب در این مراسم، مدعوین تجربیات آشپزی را با صفی از سرآشپزها و تأثیرگذاران عرصه غذا در میان گذاشتند. پلتفرم تجارت الکترونیک «گلفود»، برنامه شبکه و کنفرانسی به همین نام و پلتفرمی برای توانمندسازی ‌آشپزهای مشتاق از دیگر ابداعات این دوره از مراسم بود .این رویداد بر جایگاه امارات متحده عربی در خط مقدم تغییرات و نقش پیشرو در مقابله با مسائل جهانی، تاکید خواهد کرد. مراسم 2022 همچنین آماده بود تا به عنوان سکوی پرشی برای برخی از آخرین نوآوری‌ها در بسته‌بندی پایدار و محصولات غذایی بدون کربن عمل کند. دردسرهای عمده جهانی، روندها و محرک‌های تغییر از جمله تجارت الکترونیک، فناوری، پایداری و نوآوری زیستی مخرب کشاورزی سلولی (تولید غذاهای حیوانی از روش‌های کشت سلولی) و روندهای غذایی آهسته و گیاهی در حال ظهور، مورد بررسی قرار گرفتند. با ایجاد خلاقیت و تغییر، نمایشگاه امسال مراسم آینده غذا را شکل خواهد داد. رویداد امسال ابتدا در دیگر صنایع هم مورد بررسی قرار گرفت و سپس یک شبکه انحصاری و برنامه کنفرانس شکل گرفت که نقش رو به رشد بازار دیجیتال در زنجیره تامین مواد غذایی را بزرگ‌تر جلوه داد. این مراسم همچنین متعهد شد که یک محیط امن و بهداشتی برای تضمین سلامت و ایمنی هر شرکت‌کننده فراهم کند و اتفاقا در این راه هم نمره قبولی گرفت.

منبع: imagesretailme.com

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان