نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ

نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ
نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ

آینه‌ای روبه‌روی تجارت

 

تقریبا تمام مردم دنیا می‌دانند عکس سلفی چیست و چگونه ثبت می‌شود اما شاید تعداد زیادی از افراد ندانند عکس سلفی نقش مهمی در بازاریابی و دنیای تجارت دارد.

 در واقع سلفی‌ها به برندها این امکان را داده‌اند تا در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده شوند. بسیاری از برندها در حال حاضر از سلفی به‌عنوان راهی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند. همچنین سلفی و همراهی آن با شبکه‌های اجتماعی، علاوه‌بر دیده شدن برندها، باعث شکل‌گیری ارتباط موثر بین آنها با اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی شده است. برندهای کوچک هم توانسته‌اند به صورت خلاقانه با استفاده از این قابلیت با کاربران شبکه‌های اجتماعی خود ارتباط برقرار کنند. مثلا از کاربران‌شان می‌خواهند تصویر سلفی خود را با هشتگ، لوگوی برند، نام صفحه برند یا محصولات برند به اشتراک بگذارند و جایزه بگیرند یا در قرعه‌کشی شرکت کنند. علاوه‌بر دیدگاه تبلیغاتی، سلفی می‌تواند به برندها جلوه انسانی ببخشد و کمک می‌کند تا با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنند.

برندها همواره سعی کرده‌اند با هر روال جدیدی که در رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد همراه شوند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را با برند خودشان همراه کنند. قطعاً استفاده از سلفی در کمپین‌ها می‌تواند برای برندها کمک‌کننده باشد اما شناسایی بهترین راه استفاده از آن برای به دست آوردن مخاطبان هدف، از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به بررسی و مانیتور کردن تمایلات جدید و به‌روز، آنالیز مخاطبان و همچنین روانشناسی سلفی و علت درگیر شدن مردم با سلفی نیاز دارد.

در دنیای روانشناسی دو دسته از افراد علاقه‌مند به گرفتن سلفی هستند؛ افراد با اعتماد به نفس بالا که با سلفی گرفتن احساس راحتی می‌کنند و افراد با اعتماد به نفس پایین که به تایید دیگران نیاز دارند. اغلب کسانی که در کمپین‌های تبلیغاتی برندها شرکت می‌کنند در زمره دسته اول هستند؛ کسانی که دوست دارند بیشتر دیده شوند و اعتماد به نفس‌شان با شرکت در کمپین تبلیغاتی بیشتر هم می‌شود. بنابراین اگر محصولات و خدمات شما باعث افزایش اعتماد به نفس و بیشتر و بهتر دیده شدن افراد می‌شود، حتماً کمپین‌های سلفی مارکتینگ را امتحان کنید. محصولاتی مانند جواهرات، لوازم آرایش و لوازم دیگری که باعث می‌شود مردم درباره خودشان احساس بهتری داشته باشند و آنها را در معرض نمایش قرار دهند، برای کمپین‌های سلفی مارکتینگ مناسب هستند.

با این وجود، هر کسب‌وکاری باید مخاطبان هدفش را به خوبی بشناسد تا بتواند کمپین‌های موفقی داشته باشد و تنها خود را به ترندهای موجود وابسته نکند. فراموش نکنید سلفی‌ها می‌توانند اعتماد‌به‌نفس مردم را افزایش دهند. سعی کنید در کمپین‌های خود باعث شوید مخاطبان نسبت به خودشان حس خوبی داشته باشند و از این طریق، پیام برند خود را به مردم و مخاطبان هدف‌تان منتقل کنید.

 

 

 اهمیت سلفی‌مارکتینگ

 شاید سلفی از نظر بسیاری یک کار معمول و حتی بیهوده باشد اما قابلیت‌های این ابزار از دیدگاه یک فعال تجاری واقعی، فرصتی برای بازاریابی اثربخش است. سلفی‌مارکتینگ باعث می‌شود محصولات و خدمات یک برند، مثلا لباس یا جواهرات در یک فرد معمولی دیده و تاثیرگذاری‌اش بیشتر شود. مردم هنگام خرید محصولات و خدمات، همیشه می‌خواهند نظرات و تجربیات سایرین را بدانند تا راحت‌تر اعتماد و تصمیم‌گیری کنند. سلفی مارکتینگ می‌تواند در این زمینه به برندها کمک کند.

به علاوه بخش زیادی از زندگی مردم این روزها در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد که سلفی‌ها بخشی از شبکه‌های اجتماعی هستند و استفاده درست از آنها در مارکتینگ قطعا موثر واقع خواهد شد. همچنین استفاده از سلفی در تجارت می‌تواند برند شما را با آنچه مردم به آن تمایل دارند همراه کند. سلفی‌ها این حس را در مشتریان ایجاد می‌کند که آنها مرکز توجه برند شما هستند و احساس خوشایندی به وجود می‌آورد. به طور کلی می‌توان گفت سلفی‌، همان برند است اما با چهره انسانی!

 

چگونگی استفاده از  سلفی در تجارت و برندینگ

اگر از تصاویر سلفی در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر استفاده می‌کنید، باید هشتگ‌های مناسبی انتخاب کنید تا در شبکه‌های اجتماعی به خوبی دیده شوید. برای انتخاب هشتگ‌های مناسب در شبکه‌های اجتماعی، ابزارهایی برای این کار وجود دارد. همچنین سعی کنید تمایلات و گرایش‌های روز دنیا در شبکه‌های اجتماعی را به کسب‌وکار خود مرتبط کنید تا به بهتر دیده شدن برندتان کمک کند.

در سال ۲۰۱۴ روز ۲۱ ژوئن به صورت رسمی، روز سلفی نام‌گذاری شد. برندها می‌توانند از این مناسبت برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مرتبط با روز سلفی استفاده و کمپین‌های جالبی طراحی کنند تا علاوه‌بر جذب مخاطبان جدید و افزایش فعالیت کاربران خود در شبکه‌های اجتماعی، از طریق بازتاب محتواهای این کمپین، آگاهی از برند خود را افزایش دهند. کمپین‌های موفق سلفی‌مارکتینگ دارای داستان‌پردازی خوب، حرکات اجتماعی مثبت یا جوایز هستند. ایده شما برای این روز می‌تواند روی کسب و کارتان تاثیر زیادی بگذارد.

 

 

منبع: COLLEGE.TAPSELL

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , برندینگ , مارکتینگ , تبلیغ , عکس سلفی , سلفی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان