میکامال، الگوی اشتغال‌زایی پایدار در کیش

میکامال، الگوی اشتغال‌زایی پایدار در کیش
میکامال، الگوی اشتغال‌زایی پایدار در کیش

جزیره کیش از مهم‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران است. مرکزخرید و تفریح میکامال که به انتخاب انجمن بین‌المللی مراکزخرید، جزو 10 مرکز خرید برتر خاورمیانه و شمال آفریقاست، وجهه‌ای مدرن و آینده‌نگر از ایران را نشان خواهد داد. با افتتاح «میکامال» بستر مناسبی برای گردشگری کیش و همچنین فضایی جدید برای تفریح، گردش و خرید کیشوندان ایجاد خواهد شد.

میکامال تا امروز با 35 هزارمتر مربع مساحت و 209 هزار مترمربع زیر بنا، بزرگ‌ترین پروژه‌ تجاری و تفریحی جزیره‌ کیش و نوار شمالی خلیج‌فارس است که در هفت طبقه، بالغ بر 700 واحد تجاری را در دل خود جای داده است و پس از بهره‌برداری حدود 4 هزار نفر مستقیماً در آن مشغول به کار خواهند شد که اگر این عدد را در کنار جمعیت 40 هزار نفری کیش قرار دهیم، درخواهیم یافت که به‌زودی میکامال برای 10 درصد جمعیت جزیره کیش ایجاد اشتغال خواهد کرد.

این اما تنها عدد شگفت‌انگیز در خصوص میزان اشتغال‌آفرینی این پروژه بزرگ نیست. میکامال در مجموع ۱۴.۵۰۰ شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد خواهد کرد که این، به‌تنهایی ۹۵.۵ درصد از فرصت‌های شغلی است که پروژه‌های در آستانه بهره‌برداری در کیش ایجاد خواهند کرد.

از نظر حجم سرمایه‌گذاری نیز، میکامال در حدود ۶۸ درصد از کل سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای پروژه‌های در آستانه بهره‌برداری در کیش را به خود اختصاص داده است. معنای آن این است که میکامال به‌تنهایی در حدود ۷ برابر مجموع سایر پروژه‌‌های در آستانه بهره‌برداری، جذب سرمایه داشته است.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های میکامال، ایجاد زیرساخت‌های تفریحی منحصربه‌فردی است که بسیاری از آنها برای اولین‌بار در این سطح و با این استاندارد در کشور ساخته شده‌اند. در این پروژه، از پیمانکاران تراز اول جهانی استفاده شده اما در کنار آن با توجه به تکنولوژی‌های ممتاز به‌کار گرفته‌شده در فرآیند ساخت، موضوع انتقال دانش فنی به مهندسان ایرانی به‌صورت جدی در دستورکار قرار گرفته است.

ابعاد جاه‌طلبانه‌ این پروژه، باعث می‌شود که کیش و نواحی اطرافش دگرگون شوند و اقتصاد محلی دستخوش تغییرات مثبتی شده و دنیایی از فرصت‌ها پیش روی گردشگری منطقه قرار گیرد.

میکامال با تکیه بر مراکز تفریحی نظیر تله‌کابین ساحلی در ارتفاع 32 متری از سطح دریا، خط زیبای ساحل خلیج‌فارس را طی می‌کند، تونل باد منحصر‌به‌فرد این مرکز خرید نیز تجربه‌ای جذاب از پرواز در محیطی شیشه‌ای با ارتفاع 8 متر را برای گردشگران رقم می‌زند و در زمره مراکز تفریحی هیجان‌انگیز میکامال است.

در میکامال کیش، گردشگران می‌توانند آخرین ساخته‌های سینما را در سه سالن متفاوت و خاص مشاهده کنند. این در حالی است که برای تقویت حس اکتشاف و شگفتی هم میکامال تجربه‌هایی را به مخاطبان خود با آکواریوم، پاتیناژ و بولینگ ارائه می‌دهد.

 

 

عبور از میان اقیانوس با آسانسور

آکواریوم بزرگ میکامال، در جزیره کیش صدها گونه از آبزیان و ماهیان آب‌های شور و شیرین را در خود جای داده و به این ترتیب، به یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های خاورمیانه و نخستین آکواریوم با این گستردگی در ایران تبدیل می‌شود. یک آسانسور شیشه‌ای که در وسط آکواریوم و میان طبقه‌های اول و دوم جای گرفته، شما را به تماشای نمایی 360 درجه از شگفتی‌های زیر آب می‌برد. آکواریوم میکامال استوانه‌ای عمودی به ارتفاع حدود 8 متر و قطر 17 متر است که شرکت کلاکس ایتالیا (Clax Italia) طراحی، ساخت و اجرای آن را انجام داده است. شرکت کلاکس یکی از سه شرکت معروف دنیا در طراحی آکواریوم‌های بزرگ و برتر در سراسر جهان است.

 

 

پاتيناژ در زمين المپيك

پاتیناژ یکی از آن ورزش‌هایی است که می‌گویند اگر یک‌بار آن را تجربه‌ کنید به آن معتاد می‌شوید. پيست پاتیناژ میکا‌مال نخستين پیست ایران در ابعاد استاندارد جهاني است. طراحی و ساخت پاتیناژ میکامال با مشارکت شرکت ایتالیایی Industrial Frigo و شرکت بلژیکی KCC صورت گرفته و در آستانه تكميل است. این سالن در طبقه‌ چهارم میکامال قرار می‌گیرد، ضمن اینکه محیطی سرزنده و شاد برای اسکیت عمومی روی یخ، اسکیت نمایشی و هاکی روی یخ پدید می‌آورد، با کیفیت خوب خود می‌تواند میزبان تمرینات و مسابقات ملی و بین‌المللی نیز باشد. ‌وسعت اين زمين پاتيناژ 1800 مترمربع و مطابق با اندازه‌ زمین‌های المپیک است و مبتدیان و حرفه‌ای‌ها می‌توانند در آن به بازی و ورزش بپردازند. در مجموعه‌ی پاتیناژ علاوه‌بر اینکه فضاهای مناسبی برای رختکن و استراحت و تأسیسات در نظر گرفته شده، فضایی نیز برای نشستن خانواده‌ها و افراد وجود دارد تا اطرافيان هم بتوانند به تماشاي تمرینات و مسابقات در این زمین بپردازند؛ البته اين سالن زيبا كاربرد ديگري هم دارد و آن برگزاری همایش‌ها یا کنسرت‌های موسیقی با ظرفیت 1200 نفر است. براي اين كار از نوعی پوشش ویژه روی سطح زمين پاتيناژ استفاده می‌شود و به اين ترتيب می‌توان بدون اینکه یخ ذوب شود، صندلی‌ها را روی این زمین قرار داد.

 

 

سفرهای سه‌بعدی دنیای سینما

فقط سینمایی خاص می‌تواند گردشگران را در هنگام سفر برای ورود به سالن وسوسه کند. این اتفاق به‌‌زودی در جزیره‌ کیش رخ می‌دهد. سالن‌هاي سينماي مجموعه تفريحي و تجاري ميكامال در آينده‌اي نزديك به يكي از سينماهاي مدرن و مجهز در كشور تبديل مي‌شود. اين مجموعه سه سالن سينما دارد كه قرار است فیلم‌های روز جهان را باکیفیتی متفاوت پیش نگاه عاشقان سینما بگذارند. در سالن VIP لم بدهید، غذا سفارش بدهید و فیلم تماشا کنید. این مجتمع سینمایی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز بهره می‌گیرد و امکان نمایش فیلم‌های سه‌بعدی تا نه‌بعدی در آن فراهم خواهد بود. قرار است برترین فیلم‌های ایران و جهان بر پرده‌های عریض، با کیفیت تصویر بالا و صدای دالبی در این سالن‌ها به نمایش دربیایند. مجتمع سینمایی میکامال به‌زودی میزبان برنامه‌ها و جشنواره‌های سینمایی منطقه‌ای و کشوری می‌شود و عاشقان سیما را به‌سوی جزیره‌ کیش می‌کشاند.

 

 

پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی میکامال چیزی بالغ بر 10 درصد جمعیت کیش به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه عظیم مشغول به کار باشند. ضمن آنکه به نظر می‌رسد پروژه میکامال، دو سال پس از افتتاح حدود 12 درصد به رشد گردش مالی در حوزه گردشگری کیش بیفزاید و حدوداً یک و نیم روز به ماندگاری گردشگر در این جزیره زیبا اضافه کند. 

تگها : خرده فروشی , ورزش , اشتغال زایی , ماهنامه تجارت طلایی , مرکزخرید , سینما , میکامال کیش , افتتاحیه , گردشگری , پاتیناژ , جزیره کیش , میکامال , پروژه میکامال , کیشوندان , مرکز تفریحی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان