معرفی کتاب «روانشناسی فروش حرفه‌ای در بازار ايران»

معرفی کتاب «روانشناسی فروش حرفه‌ای در بازار ايران»
معرفی کتاب «روانشناسی فروش حرفه‌ای در بازار ايران»

 

كتاب «روانشناسی فروش حرفه‌ای در بازار ایران» نوشته‌ روح‌اله هادوی‌نیا، دکترای مدیریت استراتژیک کسب‌وکار، بنیانگذار مكتب سادگی بازاریابی و فروش در ایران کارآفرین خودساخته با بیش از30 سال تجربه علمی و کارآفرینی و تدریس مباحث مربوط به بازاریابی، فروشندگی حرفه‌ای‌، روانشناسی فروش، روانشناسی موفقیت فردی و موفقیت در کسب‌و‌کار، مهندسی ذهن ثروت‌ساز، تکنیک‌های ارتباطات مؤثر، برندینگ، برنامه‌ریزی استراتژیک کسب‌وکار، نوآوری و خلاقیت در کسب‌وکار، مشاوره بازاریابی و مشاور فروش و مشاور برندینگ و تجربه عملی در تولید، تجارت، واردات، صادرات، مشارکت با کشورهای دیگر و تشکیل شرکت‌های مشترک با کشورهای دیگر، این كتاب برگرفته از تجربه علمی و عملی نویسنده در بازار ایران به زبانی بسیار ساده مطالب و تكنیك‌های موفقیت در فروش حرفه‌ای را در ۶۵ بند مجزا ارائه كرده است. هر یك از ایده‌ها و راهكارهای موجود در این كتاب به‌تنهایی قابل استفاده است و شما با مطالعه، درك و به‌كارگیری مطالب گفته‌شده نتایج مثبت آن را در افزایش درآمد و فروش‌تان می‌بینید.

نویسنده معتقد است هر کسی در هر شغلی به نوعی فروشنده است؛ از استاد دانشگاه گرفته تا مدیر، مهندس، پزشک، نویسنده، سیاستمدار، دانشجو، کارمند، کاسب و... . درواقع هر کسی در هر شغلی و با هر جایگاهی مشغول فروختن یک محصول یا خدمت است. از جایگاه یک رئیس‌جمهور گرفته تا عادی‌ترین فرد جامعه، همه تلاش می‌کنند تا با اعمال و گفتار خویش، مخاطب یا مخاطبان خود را تحت‌تأثیر قرار دهند.

مؤلف درباره دلایل نگارش این کتاب و تمایز آن با سایر کتاب‌ها می‌نویسد: «کتاب‌های موجود در ایران در زمینه فروشندگی اغلب ترجمه کتاب‌های خارجی بوده و بیشتر جنبه آکادمیک و تئوری دارند و تعدادی از آنها آنقدر حجیم و پیچیده نوشته شده‌اند که خواننده را دچار سرگیجه می‌کنند و خواننده در میانه راه آنها را رها می‌کند. عیب بزرگ آنها این است که اغلب نه‌تنها با فرهنگ ایران سازگاری ندارند، بلکه بعضی مواقع در تضاد با آن نیز هستند و به‌کارگیری آنها نتایج معکوس و زیانباری دارد.»

در کتاب‌هایی که ازسوی متخصصان روانشناسی با گرایش موفقیت در فروش به نگارش درآمده‌اند، کمتر به مطالب تکنیکی و تخـصصی بـازاریـابـی و فـروش پرداخته‌اند و از طرفی دیگر، کتاب‌هایی که در زمینه بازاریابی و فروش به نگارش درآمده‌اند، به عوامل روانشناسی مؤثر بر موفقیت در فروش نپرداخته‌اند. نویسنده اضافه می‌کند: «با توجه به تجربیات ۲۰ ساله در زمینه فروشندگی حرفه‌ای، بازاریابی، مدیریت شرکت‌های تولیدی و تجاری و تحصیل در دانشگاه؛ نسبت‌به فرهنگ، رفتار و حساسیت‌های مشتریان ایرانی شناخت نسبتاً خوبی پیدا کرده‌ام. در این کتاب، متغیرهای تکنیکی و تخصصی فروش را با مؤلفه‌های روانشناسی، متناسب با فرهنگ بومی مردم ایران، تلفیق و ایرانیزه کرده‌ام تا با فرهنگ مردم ایران سازگاری داشته باشد و برای اینکه کاملاً جنبه کاربردی داشته باشد به زبان مردم و با ادبیات بسیار ساده و روان نوشته شده است. از به کاربردن اصطلاحات غامض و پیچیده که بیشتر مناسب مباحث دانشگاهی است، پرهیز کرد‌ه‌ام. به‌گونه‌ای که هرکسی با هر سطح دانش می‌تواند از آن بهره ببرد.»

یکی از ویژگی‌های کتاب این است که مطالب به ۶۵ بند مجزا تقسیم شده است، به‌گونه‌ای که شما می‌توانید هر یک از آنها را به‌طور جداگانه به کار گیرید و شاهد افزایش مهارت و پیشرفت خود باشید.

تگها : خرده فروشی , فروش , ماهنامه تجارت طلایی , معرفی کتاب , موفقیت , بازاریابی , مدیریت , مهارت , کارآفرین , روانشناسی فروش حرفه‌ای در بازار ایران , استراتژیک , افزایش درآمد

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان