مرکزخرید یاس شرق، نگینی در تهرانپارس

مرکزخرید یاس شرق، نگینی در تهرانپارس
مرکزخرید یاس شرق، نگینی در تهرانپارس

مرکزخرید یاس شرق که سال 1396 با مشارکت شهرداری در منطقه تهرانپارس به بهره برداری رسید در حال حاضر از رونق قابل قبولی برخوردار است. این مرکزخرید دارای 80 واحد تجاری و فروشگاه هایپر، 5 طبقه پارکینگ، 3 طبقه واحدهای تجاری، یک طبقه فرهنگی، یک طبقه ورزشی، یک طبقه تالار پذیرایی و یک رستوران برای برگزاری مراسم و سالن سینما است که با این امکانات به خوبی نیازهای منطقه پر تردد شرق تهران را برآورده می کند. به همین مناسبت گفت وگویی با »حمیدرضا خاکباز« ، مدیر این مجموعه ترتیب داده ایم تا در رابطه با این مرکزخرید توضیحاتی را برای مخاطبانمان ارائه کند

 

در ابتدا کمی از سوابق خودتان در صنعت مراکزخرید برای خوانندگان ما بگویید.

حمیدرضا خاکباز هستم نزدیک به 35 سال در حوزه کسب و کار خرده‌فروشی فعالیت مستقیم دارم. حدود 10 سال مدیریت مراکزخرید و بهره‌برداری و راه‌اندازی مراکزخرید را به عهده داشتم که 10 سال در بازار تهران به شکل بنکداری طلا و جواهر و تعدادی از واحدهایی که مالکیت آن را داشته، در بخش پوشاک و فست‌فود و طلا مستقیم فعالیت داشته و دارم.

 

از ویژگی‌های مجموعه گل یاس بگویید که این مجموعه چه تفاوت‌هایی با مرکزخرید قبلی که شما مدیریت می‌کردید یعنی مرکزخرید پارسیان تهرانپارس دارد؟

مرکزخرید یاس شرق که واقع در خیابان جشنواره، خیابان زهدی تهرانپارس می­باشد در سال 1396 با مشارکت شهرداری منطقه 4 به بهره‌برداری رسید که شامل چهار طبقه پارکینگ، دو طبقه تجاری و فروشگاه زنجیره‌ای و سه طبقه به صورت مجموعه فرهنگی ورزشی از جمله سالن فوتسال، والیبال، بسکتبال و استخر سونا جکوزی با امکانات فوق‌العاده، باشگاه بدنسازی، سالن سینما، همایش، کنسرت و حدود 1200 متر سالن تالار رستوران می‌باشد که هفته گذشته با حضور شهردار منطقه 4 جناب آقای مهندس پوریانفر افتتاح گردید که خوشبختانه اولین مرکزخریدی است که در بخش تجاری توانسته هماهنگی بین تجاری و فرهنگی ورزشی ایجاد نماید. چندین طبقه با امکانات روز مختص بانوان می‌باشد و به نام شهربانو نامگذاری گردیده که مقرر گردید پارک مجاور در آینده نزدیک طبق مذاکره با شهردار محبوب منطقه 4 به پارک اختصاصی بانوان و کودکان به بهره‌برداری برسد و شاهد یک رویداد جدید و متفاوت در مراکزخرید خواهیم بود که با مجموعه پارسیان و خیلی از مراکزخرید دیگر متفاوت و منحصربه‌فرد است.

 

 

 

پیش بینی شما ازجایگاه این مرکزخرید تازه افتتاح شده چیست و فکرمی‌کنید در سال‌های آینده چه رتبه‌ای در میان مراکزخرید برتر شرق تهران داشته باشد؟

با استقبالی که اهالی منطقه داشته‌اند، آینده بسیار روشن و خوبی را پیش‌بینی می‌کنم و قابل مقایسه با هیچ مرکزخریدی نخواهد بود و کاملا متفاوت با تمام مراکزخرید می‌باشد.

 

به نظر شما به عنوان یک مدیر با تجربه این روزها که بحران کرونا پشت سر گذاشته شده آیا مراکزخرید به رونق ایام پیش از کرونا برگشته‌اند یا خیر؟

به اعتقاد بنده دوران کرونا محک خوبی برای رویارویی مدیران و کسبه برای مقابله با روزهای سخت بود. متأسفانه مراکزخرید هیچ گونه حمایتی از سوی سازمان‌های مرتبط در دوران کرونا دریافت نکردند و تعطیلی‌های پی‌در‌پی شرایط سختی را برای کسبه مجتمع‌های تجاری به وجود آورده بود.

به امید اینکه روزهای پر رونقی را داشته باشیم و با تلاش و پشتکار دوران رکود را پشت سر بگذاریم.

چنانچه شرایط تحریم و مشکلات صادرات و واردات اجناس به دوران قبل از تحریم‌ها برگردد مراکزخرید روزهای روشنی را تجربه خواهند کرد.

 

مشکلات عمومی مراکزخرید این روزها چیست؟آیا معضل کمبود و قطعی برق برای شما نیزمشکل ساز است و این بحران را چطور مدیریت می‌کنید؟

مشکلات امروز مراکزخرید نبود نقدینگی و گرانی اجناس است، همانطورکه اشاره کردم گشایشی در بخش شرایط اقتصادی به وجود آید، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. ما هیچ گونه مشکلی با قطعی برق نداشته و سعی کردیم با همکاری اداره برق به خاطر مشکل مصرف برق از ژنراتور دیزلی که هر روز برق مجموعه را 5 ساعت تامین می‌کرد استفاده کنیم و به همین علت مشکلی در این زمینه نداشتیم.

 

 

تعامل اداره دارایی و مالیات با مراکزخرید چگونه است؟

خوشبختانه با جلساتی که داشتیم با شفاف‌سازی دستگاه‌های کارت‌خوان و بالا بودن هزینه‌ها سعی کردیم تعامل با مالک و مستأجر در بخش تعدیل اجاره‌ها و همکاری با اداره مالیاتی این مشکلات در آینده نزدیک حل شود.

آیا از نظر شما در حوزه منابع انسانی و تربیت مدیران برای مراکزخرید موفقیتی حاصل شده یا همچنان این صنعت از این مشکل رنج می برد؟

بله متأسفانه در این حوزه ضعف‌های زیادی بوده ولی با کمک اهالی خودجوش و دلسوز این صنعت خوشبختانه شاهد هستیم که استقبال فراوانی از سمت بانوان برای مدیریت و خدمت به این صنعت و تحصیل و آموزش در دانشگاه در حال انجام است. با آمدن بانوان برای مدیریت مراکزخرید تحولی نوین و روشنی برای این صنعت آرزو دارم.

 

آیا از چهارمین نمایشگاه ایران ریتیل شو بازدید داشتید؟نقاط ضعف و قوت این نمایشگاه چه بود؟

بله بسیار پربار و عالی بود که هر ساله با برگزاری نمایشگاه با زحمت دوستان و جناب آقای مهندس شاهرخ کشاورز و تیم قوی و شایسته و کار آزموده را شاهد بودیم و هر چه بود توان و انقلابی در صنعت خرده‌فروشی بود که جا دارد از همگی عزیزان برای حضور پرشور در نمایشگاه ایران ریتیل شو تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

اگر موضوع قابل ذکر دیگری  باقی مانده بفرمایید.

از صمیم قلب برای بزرگان صنعت این مرز و بوم آرزوی موفقیت شادابی و سلامتی و اتحاد و همبستگی مثل همیشه را از خداوند بزرگ خواهان و خواستارم.

تگها : مراکز خرید , مرکز خرید , مراکزخرید , ماهنامه تجارت طلایی , مرکزخرید , تهرانپارس , یاس شرق , مرکزخرید یاس شرق , حمیدرضا خاکباز

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان