قدرتمندترین برندها در شبکه‌های اجتماعی

قدرتمندترین برندها در شبکه‌های اجتماعی
قدرتمندترین برندها در شبکه‌های اجتماعی

 

شبکه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند یک مکان عالی برای برندها برای بازاریابی محصولات هستند. درواقع، ۶۰ درصد از برندهای برتر جهان از این اشتراک‌گذاری عکس/فیلم برای بازاریابی استفاده می‌کنند؛ بنابراین جای تعجب نیست برندها هر کاری که می‌توانند برای رشد مخاطبان خود انجام می‌دهند.

نایک

«نایک» با بیش از ۹۰ میلیون دنبال‌کننده، پرطرفدارترین برند در اینستاگرام است. استراتژی محتوای این برند حول شخصیت‌های ورزشی آراسته به پوشاک نایک به‌عنوان الهام‌بخش است. این برند نمادین در 5 سال گذشته 87 میلیون تعقیب‌کننده اضافه کرده است که رشد خیره‌کننده 28 درصدی تعقیب‌کننده را نشان می‌دهد، با میانگین 43000 تعقیب‌کننده در روز! درحالی‌که دلایل متعددی برای رشد مداوم این برند در اینستاگرام وجود دارد، کمپین‌های منظمی که توسط نایک اجرا می‌شود، باعث افزایش عمده در رشد طرفداران می‌شود. پست‌های برتر آنها در اینستاگرام دارای شخصیت‌های ورزشی مانند رافائل نادال، کریستیانو رونالدو و مدیسون کیز است. نایک همچنین از این پلتفرم بسیار بصری برای ایجاد سروصدا در مورد عرضه محصولات جدید خود در قالب تیزر و ویدئو استفاده می‌کند.

 

 

هدی بیوتی

این امپراتوری زیبایی که «هدی کتان» آن را ایجاد کرده از نظر تعداد مخاطب با 38 میلیون دنبال‌کننده، پیشتاز صنعت آرایشی و بهداشتی است. چیزی که هدی را از سایر برندهای لوازم آرایش متمایز می‌کند این است که مؤسس آن، هدی، برند است. او صدا و چهره هر کمپین و آموزش آرایشی است که این برند راه‌اندازی می‌کند. «هدی بیوتی» که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد، رشد مداومی در اینستاگرام داشته است. این برند از سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۲۴ میلیون دنبال‌کننده به دست آورده است. این یعنی ۲۱۰۰۰ دنبال‌کننده در روز! این برند از یک استراتژی محتوای خوب در اینستاگرام پیروی می‌کند. هدی سرمایه‌گذاری زیادی روی فیلم‌های آموزشی با نکات و آموزش‌های آرایشی به جای تصاویر محصولات خود انجام می‌دهد. هدی بیوتی با پست کردن مداوم و ایجاد استوری‌های اینستاگرام مانند یک حرفه‌ای، جامعه‌ای قوی ایجاد کرده است.

 

 

شنل

برند لوکس «شنل» با ۳۶ میلیون دنبال‌کننده در جایگاه دوم صنعت مد قرار دارد. این برند در 4 سال گذشته به‌طور متوسط هر روز 19500 دنبال‌کننده اضافه کرده است. استراتژی محتوای آنها، مانند اکثر برندهای مد از روند آپلود تصاویر و ویدئوهای مرتبط با محصول، تأیید افراد مشهور و فیلم‌های پشت صحنه نمایش‌های مد پیروی می‌کند.

 

 

گوچی

«گوچی» شاید تعریفی از هنر ایتالیایی باشد. این برند لوکس 35.6 میلیون دنبال‌کننده دارد و تنها در 6 ماه گذشته نزدیک به 4 میلیون دنبال‌کننده اضافه کرده است. گوچی، تصاویر و ویدئوهایی را از رویدادهای مد، معرفی محصولات جدید و تأییدیه‌های افراد مشهور، منتشر می‌کند. گوچی از سال ۲۰۱۴ افزایش مداومی در طرفداران داشته است و در ۵ سال گذشته در مجموع ۳۳ میلیون دنبال‌کننده با میانگین ۱۷۰۰۰ دنبال‌کننده در روز به دست آورده است. گوچی کمپین‌های متعددی را در اینستاگرام راه‌اندازی می‌کند که تعامل زیادی را به همراه دارند.

زارا

اینستاگرام بستر مناسبی برای «زارا» است تا با داستان‌سرایی بصری خود با مخاطبان خود رفتار کند. زارا با ۳۴ میلیون دنبال‌کننده قدرت خاصی دارد.

لوئی ویتون

مد به بهترین وجه از طریق تصاویر ترجمه می‌شود و «لویی ویتون» در آن استاد است. این برند لوکس با ترکیبی سالم از تصاویر و ویدئوها که همگی پیچیده و جذاب به نظر می‌رسند، بازی اینستاگرام را به نمایش می‌گذارد. لویی ویتون با ۳۳.۳ میلیون دنبال‌کننده (و تعداد زیاد!) در حال برنده شدن یک دل در شبکه‌های اجتماعی است.

دیور

«دیور» یکی دیگر از برندهای لوکس است که در اینستاگرام بسیار خوب عمل می‌کند. این برند مملو از تصاویر جذاب از مدل‌های تزئین‌شده است و با برخی کمپین‌های کلاسیک ۲۶.۶ میلیون دنبال‌کننده را جذب کرده است.

آدیداس

محتوای بصری «آدیداس» در اینستاگرام برای هر بیننده‌ای لذتبخش است. آدیداس با تصاویری از شخصیت‌های ورزشی که در برچسب برند و کمپین‌های انگیزشی مزین شده است و ۲۴ میلیون دنبال‌کننده‌اش چیزی جز الهام و اشتیاق برای خرید محصولاتش باقی نمی‌گذارند.

 

مک‌

تضمین کیفیت «MAC Cosmetics» فقط درمورد محصولات آن اعمال نمی‌شود، بلکه بازتابی از استراتژی رسانه‌های اجتماعی این برند هم هست. این برند لوازم آرایشی با تصاویر خیره‌کننده و ویدئوهای جذاب، 22.3 میلیون دنبال‌کننده در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی دارد.

 

 

بی ام وی

«بی ام وی»  با 22 میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام به‌عنوان پیشرو در صنعت خودرو ظاهر می‌شود و از اینستاگرام برای به نمایش گذاشتن آخرین نوآوری‌ها و خودروهای مفهومی خود استفاده می‌کند. این برند شور و شوق و پرسش‌هایی را درمورد آخرین محصولاتش برمی‌انگیزد.

دولچه گابانا

«دولچه و گابانا» با تصاویر و ویدئوهای جذاب محصول خود که هزاران تعامل را در ثانیه به همراه دارد در اینستاگرام سلطنت می‌کند. داستان‌سرایی بصری این برند لوکس، ۲۱.۵ میلیون دنبال‌کننده آن را برای دستیابی به محصولات این برند، شگفت‌زده و هیجان‌زده می‌کند.

مرسدس بنز

این برند خودروسازی آلمانی به‌دلیل محتوای بصری جذاب خود در اینستاگرام شناخته شده است. تبلیغات این برند مملو از اتومبیل‌های شیک است که در مکان‌های مختلف توسط تأثیرگذاران اجتماعی از‌جمله عکاسان، وبلاگ‌نویسان اتومبیل و اتومبیل‌رانان ضبط شده‌اند. مرسدس همچنین کمپین‌های خلاقانه‌ای را در اینستاگرام اجرا می‌کند.

 

 

 لامبورگینی

احتمال برخورد با نظراتی که می‌گویند «‌من از ظاهر این ماشین خوشم نمی‌آید» در اینستاگرام لامبورگینی تا حد ممکن کم است! این برند از اینستاگرام برای روایت داستان خود استفاده می‌کند. کمپین «تور چین» لامبورگینی که به مناسبت دهمین سالگرد حضور این برند در بازار چین بود، تعامل زیادی در اینستاگرام به دست آورد. این برند تصاویری از رانندگان و مسافرانی را که در حال گشت و گذار در حومه روستایی چین هستند، منتشر کرد. لامبورگینی در ۶ ماه گذشته با راه‌اندازی کمپین‌های نوآورانه و ایجاد سر‌و‌صدا در اطراف طرح‌های جدید خود ۴ میلیون دنبال‌کننده اضافه کرد تا ۲۱.۲ میلیون دنبال‌کننده خود را درگیر کند.

 

منبع: REUTERS

تگها : پوشاک ورزشی , برند , اشتراک گذاری , لوازم آرایشی , اینستاگرام , صنعت خودرو , زارا , بازاریابی , شبکه های اجتماعی , آدیداس , برندهای لوکس , لوئی ویتون , نایک , صنعت مد , مرسدس بنز , گوچی , مک , دولچه گابانا , دیور , برندهای قدرتمند , هدی بیوتی , شنل , بی ام و , لامبورگینی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان