عواملی که مراکز خرید را در جنگ با کرونا پیروز کرد

عواملی که مراکز خرید را در جنگ با کرونا پیروز کرد
عواملی که مراکز خرید را در جنگ با کرونا پیروز کرد

 تفریح و تجربه، عناصر کلیدی موفقیت

همه‌گیری کرونا نتوانست محبوبیت مراکز خرید را از بین ببرد.

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد صاحبان مراکز خرید در تصمیمات خود در زمینه اجاره و خرید املاک‌شان خلاقیت بیشتری پیدا کنند. بر این اساس، حرکات جسورانه‌ای در افزایش ترافیک و پاخور انجام شده است.

براساس گزارش‌ها، هر 9 مرکز خرید در ایالات‌متحده که مستأجران خلاقی داشتند، با اضافه کردن فضاهای بازی کودکان، پیشنهادات غذایی پیشرفته و سایر تفریحات جانبی، شاهد افزایش بازدیدکنندگان بودند. اگرچه مراکز خرید در طول دوران کرونا به‌شدت آسیب دیدند اما بسیاری از آن‌ها درحال یافتن راه‌هایی برای نوآوری و بهبود اوضاع هستند. مراکز خرید درحالی‌که با دردسرهای متعددی روبه‌رو هستند، به‌سرعت یاد می‌گیرند چگونه با موفقیت دوباره نوآوری در کارشان ایجاد کنند. درواقع ما شاهد یک بازاندیشی اساسی هستیم. تغییرات به‌سمت سرگرمی‌ها، غذاها و نوشیدنی‌های شدت یافته و تأثیر نسبتاً مستقیمی را بر تجارت می‌بینیم. آنچه در فضای مراکز خرید اتفاق می‌افتد، شگفت‌انگیز است؛ زیرا اساساً پیش از همه‌گیری کرونا، ادعا می‌شد کشور بیش‌ازحد دارای مرکز خرید است و مراکز خرید درحال مرگ هستند اما حالا همگی حتی با وجود گذر از دوران کرونا در اوج قرار دارند. پس برای یک عصر طلایی دیگر آماده باشید.

 

 

 تغییراتی که مراکز خرید رده‌بالا به‌سمت افزایش سرگرمی‌ها و غذا و نوشیدنی انجام می‌دهند، به‌نوبه خود می‌تواند تأثیر مفیدی بر مراکز کوچک‌تر و سطح پایین‌تر داشته باشد؛ زیرا ممکن است برندهای سنتی پوشاک و زیبایی هم از این تغییرات تأثیر مثبت بگیرند. مالکان مراکز خرید درباره اجاره‌های کوتاه‌مدت انعطاف‌پذیرتر می‌شوند و مفاهیم جدیدی را امتحان می‌کنند که قبلاً آنها را رد می‌کردند. این، سناریویی بسیار متفاوت است با آنچه اخیراً و  پنج سال پیش می‌دیدیم. اکنون تقریباً همه مراکز خرید فرصت اثبات خود را پیدا می‌کنند و چنین اتفاقی باعث می‌شود نوآوری‌های زیادی در پر کردن فضاها ایجاد شود.

 

جایی برای ارائه خلاقیت‌ها

یک مرکز بازی خاص، تابستان امسال در «مین‌پلیس‌مال» افتتاح شد. با چنین اقدامی، استقبال از این مرکز خرید در مقایسه با مدت مشابه سه سال پیش و قبل از همه‌گیری، 18 درصد افزایش یافت. این جاذبه همچنین سهم مرکز خرید از بازدیدکنندگان وفادار را 13.4 درصد نسبت‌به ماه قبل افزایش داد. از زمان افتتاح این پارک، دیگر مالکان مراکز خرید درهای این مرکز خرید را می‌کوبند تا مفهوم مشابهی را در مراکز خرید خود به وجود بیاورند. در ماه ژوئن، «ایتالیی»، یک بازار ایتالیایی رستوران و مدرسه آشپزی ترکیبی، اولین فروشگاه خود در کالیفرنیای شمالی را در نمایشگاه «وست‌فیلد» در سانتاکلارا افتتاح کرد. قبل از ورود «ایتالیی» هم این مرکز خرید یکی از موفق‌ترین‌ها در کشور بود اما جذابیت جدید، ظاهراً ترافیک مشتریان را حتی بیشتر از قبل کرد. افزایش بازدیدها در مقایسه با اعداد قبل از همه‌گیری برای اولین‌بار از 20 درصد فراتر رفت. بازدیدها از آن زمان به‌طور مداوم بالا رفته و در هفته منتهی به 25 جولای، 27.7 درصد در مقایسه با هفته مشابه در سال 2019 افزایش یافت.

 

 

«وست‌فیلد» در مارس سال جاری افتتاح شد و علاوه‌بر سوپرمارکت، دارای سالن غذاخوری، چای‌بار و نانوایی است. در روز افتتاحیه، صف‌های طولانی از بازدیدکنندگان درانتظار ورود بودند. ماه‌های بعد از افتتاح این مجموعه، قوی‌ترین ماه‌های مرکز خرید در یک‌سال‌ونیم گذشته نام گرفتند. بازدیدها در ماه ژوئیه، 10 درصد افزایش یافت و خریداران اظهار داشتند اضافه شدن ملزومات تفریحی، مرکز خرید را به یک مقصد خرید برای آنها تبدیل کرده است.

فضای بازی کودکان با امکاناتی مانند زیپ‌لاین و بولینگ شاهد افزایش چشمگیری در میانگین زمان ماندگاری مشتریان بوده است. میانگین زمان ماندن از 58 دقیقه در اولین روزهای پس از افتتاحیه به 78 دقیقه افزایش یافت. از آن زمان به بعد، میانگین زمان‌های ماندن، بالا باقی مانده است. نوآوری‌های بالا را همراه با سایر نوآوری‌ها به‌عنوان نشانه‌هایی ببینید که صاحبان مراکز خرید در طول قرنطینه‌های دوران کرونا یافتند. می‌توان گفت کرونا برای صاحبان مراکز خرید، مثل یک سیلی دیوانه‌کننده به صورت یا ریختن آب سرد بود و در ادامه همه را به هوش آورد. بسیاری از افراد از این تجربه تلخ، سالم بیرون آمدند و متوجه شدند به اجاره 10 ساله نیازی ندارند! البته شاید بخواهند مستأجر اصلی داشته باشند. به‌وضوح وارد مرحله جدیدی از انتظارات از مراکز خرید شده‌ایم. درجاتی از خلاقیت و تمایل برای آزمایش و امتحان ازسوی مالکان و صاحبان صنعت خرده‌فروشی وجود دارد. در دهه آینده، یک دوره واقعاً هیجان‌انگیز را خواهیم داشت؛ جایی که به تصویرسازی مجدد از واقعیات مراکز خرید می‌پردازیم.

 

منبع: BLOOMBERG.COM

تگها : کرونا , همه گیری کرونا , مراکرخرید , مراکز اقامتی , مراکز تجازی , مراکز تفریحی , مراکز خرید آمریکا , مراکز خرید آتن , مراکز خرید اسپانیا , ماهنامه تجارت طلایی , سرگرمی سازی , مین پلیس مال , وست فیلد

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان