روندهای برتر صنعت خرده‌فروشی در سال‌های آتی

روندهای برتر صنعت خرده‌فروشی در سال‌های آتی
روندهای برتر صنعت خرده‌فروشی در سال‌های آتی

 

دنیای خرده‌فروشی به‌سرعت درحال تغییر است و شما مدام در این عرصه شگفت‌زده می‌شوید. به همین دلیل آشنایی با روندهای برتر این عرصه در سال‌جاری و سال‌های آتی به هر علاقه‌مندی، دیدگاهی روشن از آینده خرده‌فروشی می‌دهد.

 

 دوقلوی دیجیتال

جفت شدن دنیای مجازی و فیزیکی به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و نظارت بر سیستم‌ها اجازه می‌دهد مشکلات را حتی قبل از وقوع پیش‌بینی و با استفاده از شبیه‌سازی‌ها برای آینده برنامه‌ریزی کند. تصور کنید یک کپی دیجیتال از مرکز خرید ایجاد کنید که در آن انواع استراتژی‌ها یا نوآوری‌ها را بیازمایید و براساس نتایج بهترین تصمیم‌ها را بگیرید.

 

 مشتری‌مداری

درحالی‌که در دهه گذشته نیاز به نوآوری در مراکز خرید و خرده‌فروشان ثابت ماند، مصرف‌کنندگان به‌طرز شگفت‌آوری محفوظ ماندند. مهم است به خاطر داشته باشید مصرف‌کنندگان، خدمات مشتری، شخصی‌سازی و راحتی را به آخرین به‌روزرسانی‌های فناوری مانند روبات‌ها یا آینه‌های جادویی ترجیح می‌دهند، بنابراین قبل از ارتقا با استفاده از فناوری‌های دیجیتال، مطمئن شوید نیازهای اساسی مشتریان برآورده شده باشد.

 

 یکپارچه‌سازی کالاهای آنلاین و درون‌فروشگاهی

هنگامی‌که صحبت از تعامل، یکپارچگی و تجارب ناشناس کانالی به‌میان می‌آید، انتظارات مشتری افزایش می‌یابد. به همین دلیل برندهای مشتری‌محور تلاش می‌کنند از لحظه‌ای که پا به فروشگاه می‌گذارید تا لحظه خروج، تجربه خریدی یکپارچه را برای مشتریان فراهم کنند. خرده‌فروشان به سیستمی نیاز دارند که استفاده از آن آسان باشد و بتواند همگام‌سازی داده‌های آنها را خودکار و مدیریت کسب‌وکار را از هرجایی آسان کند.

 

 

 تجربه خرید شخصی

همکاران فروش در مراکز خرید باید برای خریداران به‌عنوان دستیار خرید شخصی عمل کنند. در آینده همکار فروش می‌تواند به اطلاعات تقریبا نامتناهی در مورد هر مشتری دسترسی داشته باشد، توضیح دهد چگونه با آنها رفتار ‌شود و مدل‌های دقیقی از ترجیحات، سلیقه یا نوع بدن مشتری بسازد. این امر به مشتریان مجوز می‌دهد مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهند. این سیستم همچنین امکان تغییر قیمت و تبلیغات را به‌طور دقیق و فوری فراهم می‌کند و امکان می‌دهد به مشتریان خود تجربه خریدی منحصربه‌فرد و بسیار شخصی ارائه دهید.

 

تجزیه‌وتحلیل

به‌لطف داده‌های بزرگ، مراکز خرید می‌توانند اطلاعات ارزشمند مشتری را جمع‌آوری کنند- برخلاف گذشته که بینش محدودی نسبت به مشتریان وجود داشت- اکنون جمع‌آوری داده‌ها در سطح مرکز خرید، نه‌فقط در سطح فروشگاه، آسان‌تر از همیشه است. صرف ارائه وای‌فای رایگان می‌تواند به مراکز خرید کمک کند اطلاعات مفیدی را جمع‌آوری کنند.

این مراکز باید با استفاده از هوش‌مصنوعی و بازاریابی مبتنی‌بر مکان، پیشنهاد‌های شخصی، ایده‌های هدیه و سایر تبلیغات هدفمند را به مشتریان خود ارائه دهند. علاوه‌بر اینها چنین فناوری‌هایی می‌توانند برای گردآوری داده‌های سودمند رفتاری مصرف‌کننده استفاده شوند.

 

فرآیند تحویل

بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در مراکز خرید، با اجازه دادن به مشتریان برای تحویل سفارش‌هایشان به‌صورت تجمیعی فروش آنلاین را افزایش داده‌اند. بهره‌مندی از موجودی مراکز خرید به‌عنوان مبنایی جهت تحویل و بازپرداخت حاصل از فروش آنلاین، فرصتی برای مراکز خرید است تا از فروش آنلاین حمایت کنند.

 

 خرید مجازی

تعامل با مشتری همچنان برای افزایش اعتماد و نزدیک کردن آنها ضروری می‌نماید. اکنون این امکان برای مشتریان فراهم شده که به‌صورت مجازی از طریق چت و ویدئو خرید کنند و درک دقیق‌تری از محصول مدنظرشان به‌دست آورند. مضاف‌بر اینکه مصرف‌کنندگان به‌طرق مختلف از مراکز خرید مجازی سود می‌برند. خرده‌فروشان این توانایی را دارند محصولات خود را بدون نیاز به ایجاد فروشگاه‌های فیزیکی بفروشند، درنتیجه در مقایسه با افتتاح مکان‌های واقعی هزینه‌های عملیاتی کاهش می‌یابد.

 

 راهروی بی‌پایان

می‌توان گفت آینده مراکز خرید خرده‌فروشی و به‌طورکل خرید، مبتنی‌بر تجربه است. با نصب کیوسک‌های داخل فروشگاهی خرده‌فروشان می‌توانند کل مجموعه آنلاین خود را در فروشگاه به‌نمایش بگذارند و به مشتریان اجازه دهند محصولاتی را سفارش دهند که در آنجا در دسترس نیستند.

 

 فناوری‌های اینترنت اشیا

وضعیت پارکینگ یک مرکز خرید از بزرگ‌ترین دردسرهایی است که خریداران با آن مواجهند. با حسگرهای نصب‌شده در پارکینگ‌ها به رانندگان نشانه‌های بصری از تعداد واحدهای پارکینگ موجود در هر سطح داده می‌شود که این ممکن است در مراکز خرید امروزی دشوار باشد، بااین‌حال برنامه‌های تلفن‌همراه می‌توانند راهنمایی‌های سریع و آسانی را به خریداران ارائه دهند.

 

 واقعیت‌افزوده

صنعت خرده‌فروشی به واقعیت‌افزوده روی می‌آورد تا به مشتریان اجازه دهد هزاران محصول را به‌صورت دیجیتالی آزمایش کنند. آنان با استفاده از فناوری فراگیر لذت می‌برند؛ نه‌تنها به این دلیل که خرید را آسان‌تر می‌کند، بلکه آن را لذت‌بخش‌تر جلوه می‌دهد.

 

 سرگرمی و خوراک

یکی از جنبه‌های مهم یک مرکز خرید، خدمات خوراک و نوشیدنی است. به‌احتمال زیاد مراکز خریدی که برای ایجاد یک واحد خوراک و سرگرمی فوق‌العاده سرمایه‌گذاری نمی‌کنند به‌زودی از رونق خواهند افتاد. آنها باید بیش از 30 درصد از مساحت قابل‌اجاره‌شان را به خوراک و سرگرمی اختصاص دهند که این امر تغییر قابل‌توجهی در استراتژی اجاره است.

 

 

 خرید تجربی

بسیاری از افراد خرید در فروشگاه‌ها را کاری طاقت‌فرسا می‌دانند و اگر بتوانند راه‌هایی برای اجتناب از آن بیابند، این کار را خواهند کرد، اما اگر بازدید از فروشگاهی هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده و از نظر احساسی جذاب باشد، چه؟!

با استفاده از فناوری دیجیتال، ویترین‌های فروشگاه‌ها را می‌توان با نمایشگرهای تعاملی پرجنب‌وجوش جایگزین کرد که بسته به آب‌وهوا یا زمان روز تغییر کنند.

 

 تجربه خرید یک‌مرحله‌ای

نسل فعلی انتظار دارد همه‌چیز در دستانش باشد. در بازار امروز نسل ما درپی تجربه خریدی یک‌مرحله‌ای است. آنها برای راحتی بیش از هرچیز ارزش قائلند. آنها در آینده ابزارهایی را می‌خواهند که تجربه خرید را تسهیل کند. این شامل همه‌چیز می‌شود؛ از ساعات خرید 24 ساعته گرفته تا مسافران داخل مراکز خرید و چرخ‌دستی‌های هوشمند که می‌توانند کالاها را به پارکینگ منتقل کنند.

 

 جهانی فکر کنید اما محلی عمل کنید

به‌منظور ایجاد جذابیت برای جوانان، مراکز خرید باید طراحان محلی را درکنار برندهای بزرگ جهانی نشان دهند. به‌نظر می‌رسد آنها نسلی هستند که فقط به وضعیت اهمیت نمی‌دهند و سطح آگاهی قابل‌تحسینی دارند.

 مشوق‌ها

نایک نمونه‌ای عالی از برندی است که در تشویق مشتریان برای دانلود و استفاده از اپلیکیشن خود در فروشگاه پیشگام است. اساسا برنامه جدید نایک به شما امکان می‌دهد با اسکن یک QR کد روی برنامه، یک محصول نایک رایگان دریافت کنید، درنتیجه مصرف‌کنندگان به‌صورت هفتگی یا ماهانه برای دریافت نقدی و همچنین نگاهی به جدیدترین محصولات مراجعه می‌کنند. مشوق‌هایی توسط برندها به روش‌های خلاقانه ارائه می‌شوند تا مصرف‌کنندگان را تشویق کنند هرجا می‌روند از آنها پیروی کنند. با ارائه هدیه‌ای ساده- مانند جورابی رایگان- می‌توانید آنها را جذب و مشتریان وفادارتری ایجاد کنید.

 

 محیط مناسب برای رسانه‌های اجتماعی

شکی نیست که در عصر انفجار رسانه‌های اجتماعی زندگی می‌کنیم. مردم از همه‌چیز عکس یا فیلم می‌گیرند، ازجمله اینکه چگونه- و مهم‌تر از آن- کجا اوقات فراغت خود را سپری می‌کنند. برای جذب افراد باید محیطی ایجاد کنید که ارزش پست کردن را داشته باشد. معمولا افراد فقط نکات مهم زندگی خود را پست می‌کنند.

 

 

 ایجاد روابط

این روند در مورد توسعه روابط با مشتریان، قبل و بعد از بازدید از مرکز خرید آنهاست. درگیر کردن مشتریان با محتوای قانع‎‌کننده و تقویت روابط عمیق‌تر امری حیاتی است. رسانه‌های اجتماعی، وبسایت‌های اختصاصی و برنامه‌های وفاداری نقش مهمی دارند. آنها در مورد مستاجران جدید سروصدا ایجاد می‌کنند، به‌دنبال ورود مشتری هستند و ارتباطات را تقسیم می‌کنند. برنامه‌های وفاداری، روابط با مشتری را فراتر از بازدید از مراکز خرید گسترش می‌دهند و بینش‌های ارزشمندی را نشان می‌دهند.

 

 حمل‌ونقل

فرآیند ورود و خروج از مرکز خرید، جنبه مهمی از تجربه خرید است و اغلب از نظر پارکینگ، امنیت و راحتی می‌تواند خسته‌کننده باشد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با در نظر گرفتن این گزینه‌ها وضعیت را بهبود بخشند؛ طراحی مجدد منطقه پارکینگ برای دریافت خدمات حمل‌ونقل الکترونیکی، پارکینگ اقتصادی مشترک و ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی از این جمله‌اند.

 

 استفاده از تکنولوژی

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد نسل‌های Y و Z به‌زودی مخاطبان بیشتر خریدهای آنلاین خواهند بود. بخش قابل‌توجهی از افراد اذعان می‌کنند تحت‌تاثیر پست‌های رسانه‌های اجتماعی دوستان‌شان قرار گرفته‌اند و 83 درصد به توصیه‌های خانواده و دوستان اعتماد دارند. آنها به توصیه‌های همتایان متکی هستند و به‌طور فزاینده‌ای محصولات را قبل از خرید آنلاین واکاوی می‌کنند. با وجود این هنوز ترجیح می‌دهند قبل از خرید محصولات را لمس، احساس و بررسی کنند، بنابراین ایجاد پیوندی یکپارچه بین خرید آنلاین و فیزیکی ضروری است.

 

 

منبع: Simplaq.com

 

 

تگها : مرکز خرید , خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , خرید آنلاین , ریتیل , هوش مصنوعی , دیجیتال مارکتینگ

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان