دلیل اعتصاب پیک‌های اسنپ فود چیست؟

دلیل اعتصاب پیک‌های اسنپ فود چیست؟
دلیل اعتصاب پیک‌های اسنپ فود چیست؟

 

از دو روز پیش، کاربران اسنپ فود اختلالاتی در تحویل سفارش‌های خود تجربه کردند. این موضوع در پی اعتصاب پیک‌های اسنپ‌فود رخ داد. حال دلیل این اعتراض‌ها چیست؟

 

به‌علت مشکل پیش‌آمده در فرایند ارسال و به‌جهت حفظ کیفیت سرویس‌دهی، امکان سفارش به‌طورموقت در برخی مناطق محدود شده است.» این پیامی است که از دیروز عده‌ای از کاربران اسنپ‌فود در اپلیکیشن سفارش غذا مشاهده می‌کنند. ظاهرا از دو روز پیش، مشکلاتی باعث شده است تحویل سفارش کاربران اسنپ فود با مشکل مواجه شود یا با تأخیر زیاد به‌دست آن‌ها برسد؛ اما ماجرا چیست؟

امروز در فضای مجازی، برخی ادعا می‌کردند که پیک‌های «اسنپ اکسپرس» یا پیک‌های موتوری مخصوص سفارش غذای اسنپ‌فود به این ‌دلیل به اعتصاب دست زده‌اند که زیرنظر «اسنپ باکس» قرار گرفته‌اند و در این صورت، باید از درآمد خود کمیسیونی به شرکت پرداخت کنند. آیا این موضوع صحت دارد؟

مهراد عبدالرزاق، رئیس هیئت‌مدیره‌ی اسنپ فود، به زومیت گفت قانونی عوض نشده و موضوع مطرح‌شده هم شایعه‌ای بیش نیست و اعتراض پیک‌های اکسپرس عمدتا برای افزایش هزینه‌ی ثابت هر تحویل سفارش بوده است. به‌علاوه در مواقع شلوغی اوج سفارش‌ها، پیک‌های اسنپ باکس به‌کمک سرویس اسنپ فود می‌آیند و غذا را به مشتریان تحویل می‌دهند. همین موضوع نیز نارضایتی پیک‌های اکسپرس را به‌دنبال دارد. به‌گفته‌ی عبدالرزاق، مسئله‌ی دادن کارمزد تحویل هر سفارش به اسنپ باکس اصلا مطرح نشده است.

 

 

 

 

رئیس هیئت‌مدیره‌ی اسنپ فود، تنها بازیگر اصلی حوزه‌ی سفارش آنلاین غذا، به خبرنگار زومیت توضیح داد:

در ماه‌های اخیر و با محدودیت‌های کرونایی، تعداد سفارش‌های اسنپ فود در ساعات اوج سفارش از ظرفیت تحویل اکسپرس فراتر رفته است. پیک‌های اسنپ باکس درحقیقت همکار و کمک پیک‌های اکسپرس برای تحویل سفارش‌ها محسوب می‌شوند و حضور آن‌ها به‌منزله‌ی کاهش درآمد یا کاهش سفرهای پیک اکسپرس نیست.

عبدالرزاق: میانگین درآمد ماهانه‌ی پیک‌های اسنپ اکسپرس بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان است

 

به‌گفته‌ی عبدالرزاق، پیک‌های اکسپرس ماهانه بیش از دومیلیون سفر موفق انجام می‌دهند و در چنین ابعادی، بروز مشکلات صنفی گاه اجتناب‌ناپذیر است. خواسته‌ی پیک‌های اکسپرس اسنپ فود نیز طیفی از مسائل صنفی است و اختلاف‌نظرها در زمینه‌ی مسائل پرداختی یکی از دغدغه‌های آن‌ها است. وی سفیران اکسپرس، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، کارمندان اسنپ‌فود و تیم پشتیبانی اسنپ فود را جزو یک خانواده قلمداد کرد و گفت بروز مشکلات در این خانواده دور‌از‌ذهن نیست. عبدالرزاق افزود این اولین‌بار نیست که به اختلاف‌نظر خورده‌ایم و دیر یا زود با کمک و هم‌فکری هم دغدغه‌های موجود را حل خواهیم کرد.

به‌گفته‌ی رئیس هیئت‌مدیره‌ی اسنپ فود، در‌حال‌حاضر میانگین درآمد ماهانه‌ی پیک‌های اسنپ اکسپرس بسته به‌میزان فعالیت آن‌ها، بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان است و شرکت کمیسیونی از آن‌ها نیز دریافت نمی‌کند. اسنپ فود در پاسخ به اعتراض‌های پیک‌های اکسپرس اعلام کرد اگر همکاری با ناوگان باکس به‌نفع همه‌ی ذی‌نفعان مجموعه‌ی اسنپ نباشد، این خدمت‌دهی درنهایت حذف می‌شود. عبدالرزاق گفت:

تمامی زیرساخت‌های مجموعه‌ی اسنپ با هدف ارائه‌ی خدمات به کاربران شکل گرفته و همین موضوع بقا و درآمدزایی همه‌ی کاربران را تضمین می‌کند. درباره‌ی همکاری با ناوگان باکس مثل هر سرویس دیگری، اگر این موضوع به‌نفع همه‌ی ذی‌نفعان مجموعه نباشد، درنهایت حذف خواهد شد.

 

نویسنده : فاطمه مختاری

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , اپلیکیشن , snapfood , اسنپ فود , اسنپ , اسنپ باکس , اعتصاب , پیک , اسنپ اکسپرس , اعتراض

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان