داستان جالب و کوتاه «پادشاه خرده‌فروشی خاورمیانه»

داستان جالب و کوتاه «پادشاه خرده‌فروشی خاورمیانه»
داستان جالب و کوتاه «پادشاه خرده‌فروشی خاورمیانه»

از پاشیدن سطل آب روی بتن تا ریاست «لولو»

یوسف علی موسالیام ویتیل عبدالقادر، معروف به م.ا. یوسف علی، سال‌ها قبل با قایق طی سفر پنج‌روزه دشوار به امارات رسید و پس از اینکه کشتی از بمبئی در 31 دسامبر 1973 در بندر لنگر انداخت، او 5 ساعت دیگر را طی کرد تا به ابوظبی برسد.

یوسف کار خود را به‌عنوان کارگر در یک مغازه خانوادگی آغاز کرد و روی تراس پشت‌بام مغازه می‌خوابید. او مجبور شد قبل از خواب، سطل‌های آب روی بتن بریزد تا خنک شود. خرده‌فروشی مواد غذایی در امارات تحت تسلط خرده‌فروشان کوچک و مستقل و بازارهای غیررسمی بود و یوسف علی فرصتی برای ایجاد یک برند فروشگاهی با شیوه متفاوت و بزرگ دید. طولی نکشید که اولین سوپرمارکت خود را در ابوظبی در سال 1995 و اولین هایپرمارکتش را در دوبی در سال 2000 افتتاح کرد.

 

 

او امروز مؤسس، رئیس و مدیرعامل گروه بین‌المللی فروشگاه‌های زنجیره‌ای «لولو مارکت»، اپراتور سوپرمارکت‌ها، مراکز خرید و هتل‌ها در خاورمیانه، آسیا، آفریقا و بریتانیاست. درآمد سالانه این گروه مستقر در ابوظبی 8 میلیارد دلار است. هایپر مارکت زنجیره‌ای لولو بیش از 240 فروشگاه در سراسر خلیج‌فارس دارد. در سال 2015، گروه لولو منطقه‌ای در لندن را به قیمت 171.2 میلیون دلار خریداری کرد تا آن را به یک هتل 92 هزار فوت مربعی تبدیل کند. یوسف علی ازسوی فوربس خاورمیانه به‌عنوان نفر شماره یک در میان صد تاجر برتر هندی در جهان عرب رتبه‌بندی شد.

 

 

او تنها هندی در فهرست وال‌استریت ژورنال در زمینه تأثیرگذارترین افراد غیرسلطنتی در امارات است و اولین خارجی است که به عضویت هیأت‌مدیره انجمن صنعت بانفوذ، اتاق بازرگانی و صنعت ابوظبی انتخاب شده است.

یوسف علی، یکی از ثروتمندترین تاجران در سراسر جهان است و اغلب «پادشاه خرده‌فروشی ابوظبی» نامیده می‌شود. او همچنین برنده جایزه معتبر Padma Shri، یکی از بالاترین افتخارات غیرنظامی هند است. یوسف بیش از 5.3 میلیارد دلار دارایی خالص دارد و با این میزان ثروت و ذهنی سرشار از ایده، فعلاً بدون توقف به‌سمت موفقیت روزافزون گام برمی‌دارد.

 

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , سوپر مارکت ها , هایپرمارکت‌ , هایپرمارکت زنجیره ای , لولو , یوسف علی , خرده فروشی ابوظبی , لولو مارکت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان