برند «حریران» همواره در پی خلق ایده

برند «حریران» همواره در پی خلق ایده
برند «حریران» همواره در پی خلق ایده

 

هنر طراحان برند «حریران» این بوده است که همواره در پی خلق ایده‌ها باشند. «حریران» همواره در تلاش است تا با رویکرد ایرانی و اسلامی، لباسی تمام پوشیده را به بانوان سرزمین‌مان هدیه دهد. «حریران» با ارائه و استفاده از نقوش ایرانی و اسلامی در کنار دانش و تکنولوژی مدرن امروزی نام خود را در ذهن مخاطبانش ثبت کرده است و تلاش می‌کند تا با طراحی الگوهای منحصربه‌فرد، به تولید پوشاک اصیل برای بانوان ایرانی بپردازد؛ و امید دارد روزی طرح‌های ایرانی-اسلامی، در اوج شکوه و اصالت بر تن زنان سرزمین‌مان باشد. در شماره جدید ماهنامه «تجارت طلایی» گفتگویی با میلاد افشین‌منش ‌ترتیب داده‌ایم که در ادامه از نگاه‌تان می‌گذرد.

 

 لطفاً در مورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی خودتان برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.

میلاد افشین منش هستم، تحصیلات من کارشناسی‌ارشد ریاضیات با گرایش آموزش است و در حال‌حاضر دانشجوی دوره MBA مدیریت ریتیل دانشگاه تهران با گرایش مد و فشن هستم. همسرم خانم سمانه ملکی نیز کارشناس زبان انگلیسی هستند. قبل از بنیانگذاری برند «حریران» توسط من و همسرم، تقریباً عمده فعالیت ما در سیستم‌های آموزشی بود و به‌واسطه آن، ارتباطات علمی برون‌مرزی با مراکز علمی کشورهایی از قبیل ژاپن، امارات، اتریش، عربستان، عمان و ترکیه شکل گرفت که به مرور زمینه شناخت و همکاری‌های تجاری محدود را با بعضی از آنان فراهم کرد.

 

 اولين‌بار چه زمانی به فكر توليد پوشاک افتادید؟ مشخصات و ویژگی‌های شایان‌ذکر محصولات شما که به‌نوعی امضای شما محسوب می‌شوند، چیست؟

اواخر سال 1396 بود که فرصتی پیش آمد تا علاقه و مطالعات همسرم در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی، در قالب دیگری نمایان شود و وارد حوزه طراحی لباس شوند. مقدمات الگوسازی و طراحی را به‌صورت خودآموز و آنلاین کسب کردند و وارد قرارداد همکاری با یک کارگاه تولیدی به‌صورت برون‌سپاری شدیم که به مرور توسعه یافت. همزمان با تولید، برندسازی به‌طور جدی موردتوجه ما بود و قصد نداشتیم صرفاً یک تولیدکننده باشیم. در واقع «حریران» یک برند خانوادگی و فرزند سوم ماست.

ویژگی خاص محصولات «حریران»، تولید لباس‌های پوشیده با طرح‌ها و نقوش برگرفته از معماری ایرانی یا آثار مینیاتور و تذهیب بوده است که البته ارائه این نقوش در قالبی مدرن و منحصربه‌فرد، امضای خاص حریران است که اغلب موردتوجه کارشناسان و رسانه‌های مختلف ازجمله شبکه NHK ژاپن نیز قرار گرفته است.

 

 

 برای شروع همکاری با طراحان لباس با توجه به اینکه محصولات شما بر پایه سنت ایرانی و فرهنگ اسلامی است، چه مواردی مدنظر شماست؟ و چه مهارت‌هایی از نیرویی که به‌عنوان یک طراح در مجموعه شما مشغول به کار می‌شود، انتظار دارید؟

معمولا در کنار روحیه تیمی و انعطاف لازم در انجام کارگروهی و نیز دارا بودن مهارت‌های اولیه هر طراح، اصالت خود شخص، دلبستگی به فرهنگ و هنر کهن ایران و شناخت طرح‌های سنتی و خلاقیت در پیاده‌سازی آنها در یک لباس اجتماع یا مجلسی نیز مدنظر ماست. ضمن اینکه عمده البسه تولیدشده در «حریران»، شامل لباس‌های پوشیده است که لازم است طراح ما به‌خوبی از نیازهای مخاطبان این سبک از لباس‌ها مطلع باشد.

 

 در استخدام نیرو و انتخاب همکار چه مواردی برای شما حائز اهمیت است؟ درحال‌حاضر چه تعداد نیروی کار در مجموعه شما مشغول‌به‌کار هستند؟

درحال‌حاضر حدود 80 نفر به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با «حریران» همکاری دارند که شامل همکاران بخش طراحی، تأمین، تولید، لجستیک، فروش، امور مالی، عملیات و نگهداری، مارکتینگ و غیره است.

 

 

 چه زمانی بیشترین عکس‌العمل مثبت را از مشتری دریافت کرده‌اید و از اقدامات خود در جهت مشتری‌مداری برای‌مان بگویید.

معمولاً استانداردسازی یک برند، خودبه‌خود باعث افزایش رضایتمندی و دریافت بازخوردهای مثبت از سمت مشتریان خواهد شد. اما اگر دنبال دریافت بازخوردهای ویژه هستید، باید خدمات ویژه و غیرمنتظره ارائه کنید. بخشی از این خدمات در «حریران»، مانند مشاوره‌های استایلینگ، شامل مشتری اصلی است و بخشی دیگر معطوف به همراهان اوست که همسر یا دوستان و همراهان وی هستند. در واقع نگاه ما به مشتری، به‌عنوان یک شخص واحد نیست، بلکه به‌عنوان عضوی از یک مجموعه مانند خانواده یا گروه دوستان است که معمولاً در انتخاب و نظر نهایی مشتری تأثیرگذار هستند.

مشتری‌مداری در «حریران»، بعد از رعایت استانداردهای فروشگاهی و رفتار پرسنل فروش، برعهده گروه «خدمات بعد از فروش» است. از دید ما، همه مشتریان را نمی‌توان با یک رویکرد یکسان به خرید مجدد از برند ترغیب کرد. ارائه تخفیف‌ها و پیامک‌های حراجی در‌عین‌حال که برای طیفی از مشتریان هیجان‌انگیز است، برای طیف دیگری ممکن است کاملاً موردبی‌توجهی واقع شده و حتی مسدود شود. تأکید ما در «حریران» بر ایجاد ارتباط عاطفی مشتریان با برند است.

 

 به نظر شما برای تداوم حضور در بازار، برندی همانند «حریران» چه اقداماتی باید انجام بدهد؟

ادامه حیات یک برند در گرو شناخت مشتریان فرداست، نسل z، نسلی است که افراد آن به‌راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و بیش از نسل‌های گذشته با فناوری جدید مأنوس است، ارزهای دیجیتال را می‌شناسد و مشتاق تجربیات جدید در فضای متاورس است. این نسل الگوی مصرفی خاص خود را دارد و به‌دلیل داشتن ارتباطات گسترده میان‌فردی، خوشنامی یا بدنامی برند در بین افراد این نسل، مثل راه رفتن روی لبه تیغ است. از وظایف تیم مارکتینگ «حریران» برقراری ارتباطات نزدیک با این نسل، از کانال‌های مختلف در فضای حقیقی یا شبکه‌های مجازی و دریافت داده‌های لازم و ارائه بازخوردهای مستمر به واحدهای طراحی و تولید، جهت انطباق هرچه بیشتر محصول خروجی با سلیقه و نیاز آنهاست.

ضمن اینکه تاکنون ذائقه‌سازی برای جامعه هدف و وفادارسازی در بستر بازاریابی عاطفی نیز نقش عمده‌ای در حفظ سهم «حریران» از بازار پوشاک کشور داشته است.

 

 در حال‌حاضر برند «حریران» چه تعداد شعب در سطح کشور و در چه شهرهایی دارد؟

باتوجه‌به اینکه هسته اولیه برند «حریران» در فضای مجازی شکل گرفت و شناخت مؤسسان آن از پتانسیل‌های بستر دیجیتال باعث سرمایه‌گذاری جدی در این بخش شد، حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی و کسب رتبه مناسب در موتورهای جست‌وجو در اولویت اول قرار داست. امکان برندسازی در طیف گسترده‌تری از مخاطبان نسبت‌به فضای حقیقی و نیز کاهش هزینه‌های مارکتینگ در کنار اثربخشی بیشتر، سبب جذب مشتریان از اقصی‌نقاط کشور و رشد قابل‌توجه در فروش آنلاین شد. پس از آن، «حریران» در اولویت بعدی به ایجاد شعب فیزیکی پرداخت که هم‌اکنون دارای سه شعبه در مراکز تجاری شرق، غرب و شمال تهران است.

 

 

 لطفاً پیرامون برنامه‌های آتی برند «حریران» در حوزه‌های توسعه شعب، طراحی محصولات و برنامه‌هایی برای رضایت مشتری توضیح دهید.

برنامه توسعه شعب در شهرهایی که بیشترین سهم خرید آنلاین را دارند جزو برنامه‌های آینده «حریران» است که در قالب مطالعات بازار شهرهای هدف، در حال امکان‌سنجی است. همچنین در طراحی و تولید محصولات، بهره‌گیری از پتانسیل داخلی در تأمین مواد اولیه خاص و کاهش وابستگی زنجیره تأمین به واردات، در دستورکار قرار دارد.

«حریران» با ایجاد تغییرات در سیستم فروش و ارتباط با مشتری در پی بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد فضایی هوشمند و یکپارچه برای مشتریان است تا با لمس تجربه اومنی چنل در خرید، سهولت دسترسی‌ها و حس بهره‌مندی از ترکیب تجربه خرید آنلاین و حضوری را ایجاد کند.

 

به‌عنوان سؤال پایانی، از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در صنعت پوشاک داشته‌اید، مواردی را برای مخاطبان‌مان بیان کنید.

اگر از چالش نوسانات ارزی و تأثیر آن بر بازار مواد اولیه و نیز قوانین پیچیده صنفی بگذریم، چالش اصلی ما در «حریران»، شناخت دقیق‌تر مشتری و ایجاد سیستمی برای خرید آسان‌تر بوده است؛ لذا بهینه‌سازی سیستم فروش و ارزیابی مکرر فاکتورهای استاندارد ریتیل در برند «حریران»، تقریباً یک چالش جذاب و همیشگی ماست.

 

تگها : پوشاک , فروش , تولید پوشاک , برندسازی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , ایده , صنعت پوشاک , خرید آنلاین , ریتیل , مشتری مداری , توسعه شعب , طراحی , مارکتینگ , توسعه , حریران , میلاد افشین منش

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان