جدیدترین ابزارهای تبلیغات در نقطه فروش

جدیدترین ابزارهای تبلیغات در نقطه فروش
جدیدترین ابزارهای تبلیغات در نقطه فروش

در پاندمی کرونا سبک زندگی بیشتر افراد در سراسر جهان تغییر کرد و صنعت تجارت الکترونیک رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه نمود اما با توجه به رفع محدودیت‌های قرنطینه‌ای، امروزه افراد به دنبال کسب تجربه‌ای دیجیتال در فروشگاه‌های حضوری هستند و این فروشگاه‌ها می‌توانند تجربیات شگفت انگیزی را در محل فروش به مشتریان خود ارائه دهند. این مزیت اصلی بازاریابی درون فروشگاهی می‌باشد.

 

بازاریابی درون فروشگاهی چیست؟

بازاریابی درون فروشگاهی (In-store marketing) معمولا در فروشگاه‌های خرده فروشی انجام می‌شود. این نوع بازاریابی جهت تبلیغ محصولات و ارائه یک تجربه عالی به مشتری، انجام می‌شود. این نوع بازاریابی بر تعامل با مشتریان برای ارائه یک تجربه شخصی لذت بخش در طول فرایند خرید متمرکز است. بازاریابی در نقطه فروش (POSM) یا همان Point Of Sale Marketing از استراتژی‌های بازاریابی درون فروشگاهی می‌باشد که می‌تواند به افزایش فروش محصولات و افزایش بازدید فروشگاه‌های خرده فروشی منجر شود.

 

اهمیت تبلیغات در نقطه فروش

اکثر افراد، تصمیم‌ نهایی خود برای خرید یا عدم خرید یک کالا را در نقطه‌ی فروش می‌گیرند. اما با وجود بمباران انواع مختلف پیام‌های بازاریابی و تبلیغاتی، چگونه برند شما در مرکز توجه قرار خواهد گرفت؟ به وسیله یک استراتژی تبلیغات در نقطه فروش عالی!

ریتیلرها (Retailers) و آژانس‌های تبلیغاتی باید از تبلیغات در نقطه فروش استفاده نمایند. دلایل استفاده از تبلیغات در نقطه فروش:

  • افزایش سهم بازار
  • حضور در بازار به شدت رقابتی
  • تغییر سبک زندگی افراد در دوران پساکرونا
  • افراد تنها 1.2 درصد از محصولات داخل فروشگاه را مشاهده می‌کنند!

 

تبلیغات درون فروشگاهی ابزار مناسبی برای upselling (بیش فروشی) و cross-selling (فروش به صورت مکمل) است و به برندها کمک می‌کند به شکل موثرتری تبلیغات محصول خود را انجام دهند.

همچنین اﻧﺘﻈﺎرات ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻫﺮﺳﺎﻟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ شده و ریتیلرها ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ اراﺋﻪ ﯾﮏ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮي ﻋﺎﻟﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ. همگام با ﭘﻠﺘﻔﺮمﻫﺎي ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ که با جمع آوری داده‌های کاربران و با بهره‌گیری از الگوریتم‌های نرم افزاری تجارب جدیدی برای مشتری در طی سفر خرید مشتری به وجود می‌آورند، لازم است که در نقاط فروش فیزیکی هم این امکان فراهم گردیده و توسط تکنولوژی تجربه جذابی برای مشتریان فراهم گردد.

ناگفته نماند که آژانس‌های تبلیغاتی متمرکز بر بازاریابی آفلاین باید همگام با پیشرفت تکنولوژی بهترین خدمات را به خرده فروشان ارائه دهند. اکثر روش‌های بازاریابی آفلاین تکراری و سنتی هستند به همین دلیل این آژانس‌های تبلیغاتی هم باید خارج از چهارچوب فکرکنند و در مسیر نوآوری قدم بردارند.

 

ابزارهای سنتی تبلیغات در نقطه فروش عبارتند از:

  • سرلاین و شلف درسینگ  (shelf dressing)
  • ارائه تخفیف روی محصولات
  • سمپلینگ
  • لایت باکس‌های داخل فروشگاه
  • ایونت‌های داخل فروشگاهی

 

ابزارهای نوین تبلیغات در نقطه فروش مانند، ربات توکینومو، هولوفن و دیجیتال اسکرین رسانه‌های نوین درون فروشگاهی هستند که داستان برند شما را به مخاطبان به شکل موثری بازگو می‌کنند. در ادامه به معرفی مختصر جدیدترین ابزارهای تبلیغات در نقطه فروش می‌پردازیم.

 

 

توکینومو یک رسانه تبلیغاتی هوشمند برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در داخل فروشگاه‌ها می‌باشد. امروزه رقابت برندها در خریدهای حضوری مشتریان در فروشگاه‌ها به سمت کمپین های تبلیغاتی نوین و خلاقانه رفته است. توکینومو رسانه‌‌ای تبلیغاتی و هوشمند با جدیدترین فناوری، در این رقابت همراه شما خواهد بود. این رسانه، با بهره‌مندی از ترکیب منحصربه‌فرد فناوری‌هایی مانند رباتیک و هوش مصنوعی و ابزارهایی چون حسگر و پخش کننده نور، کالای شما را در قفسات فروشگاه زنده نموده و به آن اجازه می‌دهد تا با خریداران به شیوه‌ای به یادماندنی و بدون واسطه تعامل برقرار نماید.

 

 

هولوفن، یک راه حل پیشرفته برای ساخت محتواهای ویدیویی سه بعدی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی نمایشگرهای سه بعدی هولوگرافی است. این دستگاه تصاویر را در حالتی معلق در هوا و به شکلی بسیار جذاب به مخاطبان نمایش می‌دهد.

 

 

دیجیتال اسکرین، یکی از راهکارهای بسیار موثر در تبلیغات صنعت خرده فروشی است. با استفاده از این ابزار جذاب، می‌توانید به راحتی توجه مشتریان را به خود جلب کنید و با نمایش محتوای جذاب ویدیویی، به راحتی از رقبای خود متمایز شوید. در حقیقت، دیجیتال اسکرین با جذابیت چشم‌گیر خود، می‌تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیار قوی در صنعت خرده فروشی عمل کند. دیجیتال اسکرین امکان نمایش ویدیوهای تبلیغاتی را داخل شلف فروشگاه و یا بر روی زمین ممکن می‌سازد.

 

بازاریابی درون فروشگاهی در ایران

بازاریابی درون ‌فروشگاهی حوزه‌ای جدید در فضای خرده ‌فروشی دنیا و ایران است که هر روز اهمیت آن نسبت به قبل بیشتر می‌شود. اما به‌کارگیری این دسته از ابزارها و روش‌ها به ‌صورت یکپارچه و هماهنگ در جهت ارتقا تجربه خرید حضوری در کشور عزیزمان ایران صورت نگرفته بود. با توجه به رشد صنعت خرده‌فروشی (ریتیل) در کشور ما، راهکارهای هوشمند ریتیل به پشتوانه هلدینگ رمیس با بیش از 20 سال تجربه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات, به روزترین تکنولوژی‌های جهانی را در این مسیر به کار گرفته است. شما می‌توانید برای استفاده از این ابزارهای نوین و طراحی کمپین و گیمیفیکیشن‌های جذاب به سایت Smartretailsolutions.ir مراجعه نمایید و کمپین‌های برگزارشده با این ابزارها را مشاهده کنید.

 

جمع بندی

با رشد صنعت تجارت الکترونیک (E-commerce) به دلایل مختلف از جمله کرونا و تغییر سبک زندگی، جذب مشتری به فروشگاه‌های فیزیکی از هر زمان دیگری مهم‌تر می‌باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که 70 درصد تصمیم‌های خریداران، درون فروشگاه و درست در نقطه فروش گرفته می‌شود. درصد بالای تصمیم‌گیری‌ در داخل فروشگاه سبب افزایش اهمیت بازاریابی درون فروشگاهی یا In-store marketing برای برندهای صنعت ریتیل شده است.

بازاریابی درون ‌فروشگاهی شامل تمام فعالیت‌هایی  است که تولیدکنندگان و خرده‌فروشان برای تاثیرگذاشتن  بر مصرف‌کننده در داخل فروشگاه انجام می‌دهند. تبلیغات در نقطه فروش از استراتژی‌های بازاریابی درون فروشگاهی می‌باشد که می‌تواند به افزایش فروش محصولات و افزایش بازدید فروشگاه‌های خرده فروشی منجر شود.

تگها : تولیدکنندگان , تبلیغات , فروش محصولات , نقطه فروش , ابزار تبلیغات , رمیس , اقزایش فروش , بازاریابی فروش , بازاریابی فروشگاه

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان