بزرگ‌ترین پوشش فروشگاهی ایران در اختیار اسنپ اکسپرس

بزرگ‌ترین پوشش فروشگاهی ایران در اختیار اسنپ اکسپرس
بزرگ‌ترین پوشش فروشگاهی ایران در اختیار اسنپ اکسپرس

با ورود ناگهانی ویروس کرونا به کشور و افزایش تمایل مردم به خرید آنلاین، شاهد افزایش استقبال آن‌ها از فروشگاه‌های آنلاین به ویژه سوپرمارکتهای آنلاین اسنپ، بودیم. تا جایی که این بخش از سوپراپلیکیشن اسنپ ظرف کم‌تر از یک ماه، رشد بسیار جدی‌ای را تجربه کرد. درحال حاضر نیز «اسنپ اکسپرس» بزرگ‌ترین پوشش فروشگاهی در ایران را در اختیار گرفته با بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌ها درحال همکاری است. در این شماره با مدیرعامل «اسنپ اکسپرس» به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

لطفا خودتان را معرفی کرده و رزومه کوتاهی از سوابق کاری‌تان درگروه اسنپ ارائه دهید.

سلام، مسعود طباطبایی هستم و 10 سالی می‌شود که در حوزه (eCommerce) فعالیت می‌کنم. حدود یک سال هست که به عنوان معاون توسعه کسب‌وکار همکاری‌ام را با گروه اسنپ شروع کرده‌ام و در حال حاضر مدیریت عاملی سرویس اسنپ اکسپرس را هم به‌عهده دارم. قبل از گروه اسنپ، حدود چهار سال در گروه علی‌بابا بودم و دو سال آخر را به عنوان مدیرعامل گروه علی‌بابا کار می‌کردم. پیش از علی‌بابا، موسس وب‌سایتی به نام (Buyex) بودم که اولین وب‌سایت تخصصی فروش محصولات حوزه فشن، پوشاک و H&B بود.

 

 

 

برند اسنپ‌اکسپرس چگونه متولد شد؟ لطفا توضیحات کاملی پیرامون آن ارائه دهید.

با توجه به ورود کرونا به کشور و الزام مردم به خرید آنلاین، استقبال مردم به استفاده از سرویس سوپرمارکتهای «آنلاین اسنپ» بسیار زیاد شد، به طوری که کمتر از یک ماه، رشد بسیار جدی‌ای را تجربه کردیم. بنابراین مدیران ارشد گروه اسنپ تصمیم گرفتند تمرکز جدی‌تر و بیشتری را به این سرویس معطوف کنند. این اتفاق همزمان با ایران در بسیاری از کشورهای دنیا هم رخ داد و خیلی از شرکت‌هایی که با سرویس دلیوری کارشان را شروع کرده بودند، ارائه سرویس «Grocery» (خواروبار) را هم آغاز کردند. از آنجایی که بازار خواروبار و کالاهای تند مصرف بسیار بازار بزرگی است و سهم هزینه‌های کالاهای سوپرمارکتی در سبد خواروبار سهم بزرگی است، برای دسترسی به این بازار، گروه اسنپ تصمیم گرفت بازویی متمرکز روی حوزه سوپرمارکتی داشته باشد. بنابراین شروع کار با این گفت‌وگو بود که این سرویس را به جایگاهی که لازم است برسانیم. البته قبل‌تر این سرویس بخشی از سرویس اسنپ‌فود بود و سپس تصمیم بر این شد که این سرویس مستقل شود و این‌گونه بود که برند اسنپ اکسپرس به‌وجود آمد. در حال حاضر در سرویس اسنپ اکسپرس خدمات‌مان را از طریق سوپرمارکت‌هایی که به صورت سنتی در کشور کار می‌کنند و همین‌طور فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اختیار مردم قرار می‌دهیم و طیف وسیعی از کالاهای سوپرمارکتی را می‌توانیم از طریق این تنوع و تعدد فروشگاه‌ها ارائه کنیم. امروز اسنپ اکسپرس بزرگ‌ترین پوشش فروشگاهی در ایران را در اختیار دارد و با بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌ها همکاری می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این سرویس به عنوان یک Q-Commerce)) یا تجارت سریع که نسل جدیدی از دنیای تجارت الکترونیک (e-commerce) است، سرعت ارسال و خدمت‌رسانی است. اصولا انتخاب نام (Snapp!Express) در همین راستاست. سرویس سوپرمارکت آنلاین اسنپ خریدهای مشتریان را در کمتر از 30 دقیقه تحویل می‌دهد. ما سعی کردیم این سطح سرویس را در تمام نقاط کشور رعایت کنیم، به همین دلیل نام این سرویس، اسنپ اکسپرس شد تا تداعی‌کننده سرعت ما باشد.

 

 

لطفا بفرمایید هدف از مستقل شدن بخش سوپرمارکت اسنپ چیست؟

به دلیل ایجاد تمرکز بیشتر با کمک یک تیم تخصصی و متمرکز. چون این صنعت بازار بسیار بزرگی دارد و این سرویس الزاما یک مکمل برای غذا نیست و می‌تواند یک بازار بزرگ‌تر و مستقل باشد. ضمن اینکه تیم اسنپ‌فود هم می‌توانست با تمرکز بیش‌تر روی توسعه محصول رستوران و سرویس‌های جانبی تمرکز کند.

 

قرار است اسنپ اکسپرس چه اقدامات و خدماتی را در صنعت خرده‌فروشی کشور ارائهدهد؟

کار ما به عنوان یک Market Place (بازار) این است که هر آن‌چه که شرکای تجاری ما (فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها) ارائه می‌کنند، را به سرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار دهیم. رسالت ما این است که دسترسی‌پذیری را برای مردم بیشتر کنیم و سرعت عمل را چاشنی کار خود می‌دانیم. قاعدتا ارائه کالاهای سوپرمارکتی با تخفیف (که دسترسی به آن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همیشه تخفیف میسر است) در اسنپ اکسپرس در کنار سوپرمارکت‌های محلی کوچک و بزرگ از مزیت‌های اسنپ اکسپرس است. همچنین دسترسی آسان به طیف وسیعی از کالاها با چند کلیک ساده، می‌تواند از مهم‌ترین ارزش‌هایی باشد که ما در اسنپ اکسپرس در تلاشیم روزبه‌روز این کار را باکیفیت‌تر انجام دهیم.

 

هماکنون پروسه ارسال کالا در اسنپ اکسپرس به چه صورتی است؟

فرآیند ارسال کالاهای سوپرمارکتی از طریق ناوگان توزیع اسنپ انجام می‌شود که در حال حاضر با نام اسنپ باکس شناخته می‌شود. امروز در ۳۳ شهر کشور فعال و همچنان در حال توسعه و گسترش هستیم و امیدوار هستیم که به سرعت بتوانیم تعداد شهرهای تحت پوشش‌مان را افزایش دهیم.

هر سفارشی که توسط مشتریان در اپلیکیشن اسنپ اکسپرس یا سوپراپلیکیشن اسنپ بخش سوپرمارکت‌های تحویل فوری ثبت می‌شود، از طریق نرم‌افزاری که درون سوپرمارکت‌ها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد، به مسئول فروشگاه اطلاع‌رسانی می‌شود و بعد از فرآیند بررسی، آماده‌سازی سفارش را آغاز می‌کند. در حین آماده‌سازی سفارش سیستم نرم‌افزاری ما، پیک موتوری را فراخوانی کرده و پیک به فروشگاه مراجعه و بسته را تحویل می‌گیرد و در کمتر از ۳۰ دقیقه به دست مشتری می‌رساند.

 

 

چه راه‌حل‌هایی را برای افزایش سرعت در خدمات‌رسانی مدنظر قرار داده‌اید؟

ناوگان اسنپ، بزرگ‌ترین ناوگان توزیع شهری در کشور ایران است و به واسطه آن ما سریع‌ترین و گسترده‌ترین سیستم را در اختیار داریم و البته به سرعتی که امروز داریم، قانع نیستیم و امیدوار هستیم بتوانیم این زمان را کاهش داده و بهینه‌تر کنیم.

 

استفاده از ناوگان اسنپ اکسپرس از چه مزایایی برای مشتریان برخوردار است؟

هیچ سرویس دلیوری در کشور وجود ندارد که بتواند این سطح از سفارشات را به صورت سریع ارسال کند. بنابراین یکی از مهم‌ترین مزایای اسنپ، ناوگان آن است و قاعدتا این ناوگان به ما کمک می‌کند که با هزینه کم، کیفیت بیش‌تر و به سرعت خریدها را در اختیار مشتری قرار دهیم.

 

 

در حال حاضر این مزیت در کدام شهرهای کشور برای مشتریان اکسپرس فعال خواهد بود؟

در عمده شهرهایی که فعال هستیم از طریق ناوگان اسنپ (اسنپ باکس) فعالیت می‌کنیم.

 

باتوجه به محبوبیت سوپراپلیکیشن اسنپ، بخش اسنپ اکسپرس ممکن است با چه چالش‌هایی روبه‌رو باشد؟

محبوبیت سوپراپلیکیشن اسنپ برای ما چالش نیست، یک مزیت رقابتی است. ما به واسطه ۴۰ میلیون کاربری که سوپراپلیکیشن اسنپ در سال از آن استفاده می‌کند، می‌توانیم دسترسی سریع‌تری به مشتریان داشته باشیم. یعنی مشتریان از همان‌جایی که درخواست تاکسی آنلاین خود را ثبت می‌کنند، غذای‌شان را سفارش می‌دهند و همچنین از مابقی خدمات گروه اسنپ استفاده می‌کنند، می‌توانند کالاهای سوپرمارکتی مورد نیاز خود را نیز تهیه کنند. در نتیجه این یک چالش نیست و یک مزیت رقابتی و فرصت بسیار بزرگ برای ماست که آن را مغتنم می‌شماریم.

 

لطفا بفرمایید پروسه استخدام در اسنپ اکسپرس به چه صورت است؟

ما فرصت‌های شغلی‌مان را از طریق وب‌سایت گروه اسنپ، حساب لینکدین اسنپ اکسپرس و وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه کاریابی اعلام می‌کنیم و علاقه‌مندیم با کسانی که مشتاق‌اند و توانمندیای در خود سراغ دارند، دعوت به همکاری کنیم.

 

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , اسنپ فود , اسنپ , اسنپ باکس , اسنپ اکسپرس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان