ایده‌هایی ناب برای موفقیت در خرده‌فروشی

ایده‌هایی ناب برای موفقیت در خرده‌فروشی
ایده‌هایی ناب برای موفقیت در خرده‌فروشی

معجونی از سخت‌کوشی و خلاقیت

تجارت خرده‌فروشی شما زمانی کاملاً موفق عمل خواهد کرد که مشتری به محض ورود، از گشت‌و‌گذار بدون‌هدف در فروشگاه یا مشغول‌بودن با گوشی تلفن همراهش پرهیز کند. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که مشتریان شما شیفته اجناس و ترکیب فروشگاه شما شده‌اند و دقیقاً می‌دانند چه می‌خواهند. پس بی‌دلیل پرسه نمی‌زنند و به‌دنبال هدف خریدشان هستند.

افراد زیادی دوست دارند که فروشگاه خرده‌فروشی راه‌اندازی کنند و شما هم ممکن است روزی این رؤیا را به حقیقت گره بزنید. داشتن درک درست از هزینه‌های استارتاپ، جریان نقدینگی و همچنین دانستن رموز یک تجارت سودآور حیاتی است. قبل از اینکه درهای فروشگاه خود را باز کنید، لازم است که درک مناسبی از بازار هدف داشته باشید و بدانید محصولات را در چه حجمی و با چه حاشیه سودی به فروش برسانید تا بتوانید مطابق رؤیاهای‌تان زندگی کنید.

در تجارت خرده‌فروشی چنانچه با چشمان باز حرکت کنید، به هدف‌تان می‌رسید اما داشتن درک مناسب از مشکلات قبل از راه‌اندازی تجارت خرده‌فروشی بسیار مفید است. 

 

 

فروشگاه خرده‌فروشی شما قبل از اولین فروش، به سرمایه‌گذاری مالی نیاز دارد. اطرافیان فرض می‌کنند شما ثروتمند هستید چون تجارت خودتان را دارید. مسلماً برخی روزها بیشتر از آنچه در فروشگاه خود بفروشید، محصولاتی را به خیرین جامعه اهدا خواهید کرد. فراموش نکنید به محض اینکه متوجه بشوید که مشتری شما چه می‌خواهد، ناگهان خواسته آن‌ها تغییر کرده و متنوع‌تر می‌شود. آنچه مشتریان به زبان خود می‌گویند جالب است اما غالباً موجودی کیف پول‌شان، از احساس نهایی خبر می‌دهد!

همیشه یک مشتری را به یاد خواهید آورد که توانسته شما را عصبانی کند و اختیار از کف داده‌اید؛ حتی اگر حق با شما باشد. هر رویداد بزرگ در فروشگاه شما با طوفانی وحشتناک همزمان است. از سوی دیگر، مشتریان برای هر بخش از تجارت شما پیشنهادهایی خواهند داشت؛ شامل اینکه چه کالاهایی را عرضه کنید و چه رویدادی را باید برگزار کنید اما آنچه آنها خریداری می‌کنند، موضوع دیگری است. در یک تجارت موفق مجبور هستید که در روزهای آخر هفته و در طول تعطیلات کار کنید. اگر به این موضوع علاقه‌مند نیستید، پس به سراغ راه‌اندازی خرده‌فروشی نروید.

 

 

تعارفات معمول

به یاد داشته باشید اگر یک مشتری تخفیف خواست و شما به هر دلیلی موفق به اجابت خواسته‌اش نشدید، دلیلی ندارد تصور کنید دیگر قرار نیست آن مشتری از شما خرید کند. به‌هرحال هیچ‌کس بیشتر از خودتان به شما و شغل‌تان اهمیت نمی‌دهد. خود شما همواره بهتر از بهترین کارمندتان می‌فروشید. مشتریان هرگز برچسب‌های کوچکی که ایده‌های شما را در مورد ارائه خدمات به مشتری  بیان می‌کنند، نمی‌خوانند.

مردم فکر می‌کنند چون شما صاحب شغل خودتان هستید، بنابراین رئیسی ندارید و این کاملاً اشتباه است. چون وام تجاری شما رئیس شماست، فضای خرده‌فروشی شما رئیس شماست، به‌علاوه هر مشتری که از در فروشگاه وارد می‌شود، رئیس شماست.

بیشتر مواقع، کسی که به فروشگاه شما زنگ می‌زند، احتمالاً یک بازاریاب است و می‌خواهد شما را به‌سمت جایگزینی تأمین کالای فروشگاه‌تان با کالای خودش ترغیب کند. ممکن است گاهی یکشنبه بهترین روز هفته باشد و بار دیگر روزهای خوب هفته شاید پنجشنبه‌ها باشند. در این تجارت، اغلب سازگاری وجود ندارد. همیشه مشتریانی وجود خواهند داشت که به فروشگاه، محصولات یا کارمندان احترام نگذارند. هرگز در مغازه خود یا در صفحه شبکه‌های اجتماعی درباره سیاست با مشتری خود بحث نکنید. در این صورت، نیمی از مشتریان‌تان را عصبانی خواهید کرد. شما این نکته را باید بدانید که همواره در مبارزه برای حفظ تجارت، انبار و میز خود هستید. بدون حس طنز و برخورد نرم و مناسب با مشتریان، هرگز زنده نخواهید ماند؛ البته شاید زنده بمانید اما دیگر خوشبخت نخواهید بود! کسب‌و‌کارهایی هم وجود دارند که تجارت‌شان کلاهبرداری و فریب صاحبان کسب‌وکارهای کوچک است. به‌هرحال برخی از افراد در فروش همیشه حقیقت را نمی‌گویند.

 

 

 خطر نادیده گرفتن

اگر اجازه دهید که بازاریاب‌ها یک‌بار جنسی را جایگزین دیگری کنند و به شما تحویل دهند، ممکن است چند بار دیگر کالاهایی را که دوست دارند، برای شما ارسال کنند؛ تا جایی که حتی هنگام تحویل اجناس،  اقلام سفارشی خودتان قابل تشخیص نیستند! پس هر بازاریابی که برای شما کار می‌کند، باید پاسخگو باشد. براین اساس گاهی مجبور هستید که رابطه تجاری خود را با دوستانی که مطمئن هستید شریک تجاری هستند، به هم بزنید!

متعادل‌کردن درآمد و هزینه‌ها هنری است که کارآفرینان به‌سختی در آن استاد می‌شوند. حتی ممکن است شما برای مدتی ورشکسته شوید. 20 درصد از مشتریان مسئول80 درصد از فروش شما هستند پس همیشه می‌توانید نه بشنوید و نه بگویید.

 

 

سازماندهی مهارت مهمی است که باید روی آن کار کنید. این موضوع، می‌تواند شما را بسازد یا خراب کند. به محض شروع کار شخصی در حیطه خرده‌فروشی، به‌ندرت روز تعطیل مطمئنی خواهید داشت. باید به کیفیت جنسی که مشتری به خاطرش پول خرج می‌کند توجه کنید، نه به آنچه صرفاً قیمتش را می‌پرسد! باید مکان خرده‌فروشی را قبل از راه‌اندازی بررسی کنید و فقط به حس درونی خودتان اتکا نکنید. همچنین ممکن است کارمندی که در مصاحبه استخدامی فکر می‌کنید کار شما را راه می‌اندازد، در عمل ناتوان از آب دربیاید. اگر ندانید کودک شما به چه چیزهایی نیاز دارد، بهترین توصیه والدین دنیا هم به دردتان نمی‌خورد. فروشگاه شما مانند کودک شماست. کودک خود را بشناسید! خدمات عالی مداوم به مشتری باعث رونق کسب‌و‌کارتان می‌شود اما بازتاب تجربه بد یک مشتری در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در کسب‌وکار شما را تخته کند! یک ایده تجاری سخت‌تر از آنچه فکر می‌کنید، اجرایی می‌شود اما در حقیقت شما زمانی برای توجه به این امور ندارید. برای موفقیت در خرده‌فروشی به مقدار زیادی هوش نیاز دارید و البته نباید فراموش کنید که پلی به نام سختکوشی، شما را زودتر به هدف‌تان می‌رساند. دراین‌باره کوچک‌ترین تردیدی وجود ندارد.

 

 منبع: retaildoc.com

 

تگها : خرده فروشی , سرمایه گذاری , کسب و کار , تجارت , ماهنامه تجارت طلایی , مشتری مداری , خلاقیت , خلاقیت در فروش , خلاقیت در طراحی , خلاقیت در مزاکز خرید , تجارت خرده فروش , راه اندازی تجارت , کلاهبرداری , صاحبان کسب و کار

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان