آمازون، دریچه‌ای رو به خوشبختی

آمازون، دریچه‌ای رو به خوشبختی
آمازون، دریچه‌ای رو به خوشبختی

 

 

 

برند آمازون دهه‌هاست که نام خود را در دفتر موفق‌ترین برندها بایگانی کرده و به‌عنوان یک برند صاحب‌سبک جهانی نیاز به معرفی چندانی ندارد!

از آنجا که مجله «ریتیل‌پیپل» صدای خرده‌فروشی در خاورمیانه و شمال آفریقاست، این مطلب در واقع چکیده‌ای از منابع مختلف درباره سازوکار آمازون به حساب می‌آید و قصد داریم شما را با رویکرد این برند در سال جاری میلادی آشنا کنیم. در واقع خواننده را با نظرات خودش پس از خواندن این مقاله تنها می‌گذاریم. دنیای خرده‌فروشی بسیار سیاه و سفید است و تغییرات در آن خیلی سریع رخ می‌دهد.

در اواخر سال ۲۰۱۹  میلادی با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، اقتصاد بسیاری از کشورها دچار رکود ناگهانی شد و از این رو بسیاری از کسب‌و‌کارهای فیزیکی معلق یا تعطیل شدند اما آمازون دانست چگونه از بحران جان سالم به‌در ببرد.

در دنیای دیجیتال و فضای مجازی، شاهد رشد چشمگیر فروش‌های آنلاین بوده‌ایم. آمازون که هم‌اکنون برترین فروشگاه آنلاین در جهان است با میزان بالای سفارش محصولات خود مواجه شد و البته تلاش کرد محصولات ضروری را در اولویت خود و مشتری قرار دهد. حتی پیش از آنکه ویروس کرونا در جهان گسترده شود، سایت آمازون همواره رکورددار فروش‌های آنلاین بود. از این رو فروش در آمازون به یکی از روش‌های درآمد‌زایی دلاری تبدیل شد و هم‌اکنون با توجه به ویروس کرونا رشد چشمگیری داشته است.

 

مثبت و بهتر

با اینکه تحویل سفارشات آمازون در خصوص محصولات غیرضروری مقداری کندتر شده اما میزان فروش در آمازون چندین برابر شده و حتی کالاهای غیرضروری نیز فروش بالایی را کسب می‌کنند. جف بزوس، موسس سایت آمازون در اوایل سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که بیش از 300هزارنفر نیروی جدید را به استخدام خود درآورده و به‌زودی شاهد گسترش چشمگیر انبارهای آمازون خواهیم بود.

 

رشد چشمگیر

آمازون همچنان به گسترش فعالیت‌های خود در بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز ادامه داده و فعالیت خود را به این یک گزینه محدود نکرده است. این شرکت با فراهم آوردن موقعیت‌های زیاد برای افراد مختلف، به آنها این امکان را داده است از طریق این پلتفرم عظیم به کسب درآمد بپردازند. فروش در آمازون به عنوان فروشنده شخص ثالث، خدمات مشاغل خانگی، کار در انبارهای آمازون، کار به‌عنوان راننده مستقل برای خدمات ارسال و تحویل آمازون و بسیاری موارد دیگر، از جمله این موقعیت‌ها برای افراد مختلف هستند.

 خلاقیت، عنصر مهم

 نوآوری امری است که هر روز در فعالیت‌های آمازون رخ می‌دهد. همه در آمازون سازنده هستند و همه کارمندان تلاش می‌کنند به این شرکت بپیوندند زیرا علاقه زیادی به ساختن و خلق کردن در راستای منافع مشتریان دارند. آمازون رسالت خود را تبدیل شدن به مشتری‌مدارترین شرکت دنیا تعریف کرده است. به همین دلیل آمازون از فروش آنلاین فراتر رفته و محصولات و خدماتی از کیندل و آمازون‌گو گرفته تا الکسا و پرایم را به مشتریان ارائه می‌دهد تا بهترین تجربه ممکن را برای آنها رقم بزند. اما آمازون چگونه به این هدف می‌رسد؟ یکی از مهم‌ترین دلایلی که آمازون تا این حد موفق شده است، پرورش فرهنگ خلاقیت و نوآوری در میان کارمندان خود است. در آمازون، نوآوری در یک لحظه رخ نمی‌دهد بلکه بخشی از کارهای روزمره کارکنان است.

داشتن دیدگاه خلاقانه، یکی از بهترین مهارت‌های کسب‌وکار به حساب می‌آید و منظور از آن، کشف و پی بردن به فرصت‌هایی است که به چشم دیگران نمی‌آید. به همین خاطر است که در ذهن بسیاری از افراد، آمازون خلاق‌ترین شرکت جهان به حساب می‌آید.

این خلاقیت حتی برای فروشندگان آمازون نیز صدق می کند و آنها همواره به دنبال ایجاد وجه تمایز رقابتی برای محصولات خود هستند. آمازون بزرگ‌ترین سایت فروش کالای فیزیکی را در اختیار دارد و هر روز بر تعداد فروشندگان فعال در آمازون اضافه می‌شود. جف بزوس، موسس آمازون به درستی متوجه یک فرصت عظیم شد؛ استفاده از قفسه‌های مجازی برای فروش کالای فیزیکی. اگرچه در سال‌های دور این ایده عجیب و پیچیده به نظر می‌رسید اما عصر تکنولوژی نوآوری‌های فراوانی را در کسب‌وکارهای سنتی ایجاد کرد. اکنون میلیون‌ها فروشنده از سراسر جهان کالاهای خود را در همین قفسه‌های مجازی به فروش می‌رسانند و درآمد دلاری از آمازون کسب می‌کنند اما موفقیت در آمازون نیازمند آشنایی با یک سری قوانین و رعایت جزئیات است. راه و روش کسب درآمد از سایت آمازون شامل نکات بسیار ریزی است که خوشبختانه در دوره آموزش آمازون به صورت کامل بیان شده است.

 

تاثیرات آمازون

وب‌سایت آمازون موانع بسیاری را نه‌تنها برای مشتری بلکه برای فروشندگان آنلاین برطرف کرده است. فروشندگان فعال در آمازون علاوه‌بر فروش کالای خود در یکی از بازارهای آمازون می‌توانند به سراغ پیشنهادهای بهتر آمازون بروند و کسب‌و‌کارشان را در مقیاس جهانی گسترش دهند. در این بین تاثیر آمازون در فروش آنلاین در آمریکا بسیار بالا بوده؛ به حدی که 38درصد کل محصولات تولیدی این برند در آمریکا تنها از طریق اینترنتی در اختیار مشتریان قرار گرفت.

منبع: Retail people magazine

 

 

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , ویروس کرونا , آمازون , درآمد زایی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان