آمازون، آینه تمام‌نمای تناقضات برندهای بزرگ

آمازون، آینه تمام‌نمای تناقضات برندهای بزرگ
آمازون، آینه تمام‌نمای تناقضات برندهای بزرگ

تصاویری از انبار آمازون در تیخوانای مکزیک که با کلبه‌های فقیرنشین محاصره شده، رسانه‌ای شده است.

برخی می‌گویند؛ این تصویر داستان ساختار سرمایه‌داری زنجیره تأمین غول خرده‌فروشی جهان را روایت می‌کند. یک انبار آمازون در تیخوانای مکزیک با یک نمای تازه‌ساخت در یک طرف و کلبه‌های خراب با سقف‌های مقوایی در طرف دیگر، در مجموعه‌ای از تصاویر، ۷ سپتامبر در شبکه‌های اجتماعی به نمایش درآمد.

برخی از کاربران اظهار کردند که تصاویر گرفته‌شده ازسوی عکاسی به نام «عمر مارتینس» نمایشی آشکار از جهانی شدن و سرمایه‌داری بود. عده‌ای این عکس‌ها را با تصویری از فیلم علمی-‌تخیلی «ایدیوکراسی» مقایسه کردند. در این فیلم شخصیت‌هایی از کلبه‌های اطراف، یک انبار غول‌پیکر را نگاه می‌کردند؛ درست مانند تصاویر منتشرشده از آمازون. جف بزوس، مؤسس آمازون، ثروتمندترین فرد جهان است. او به‌تازگی با یک موشک به فضا سفر کرده و از کارکنان خود بابت ایجاد امکان سفر به فضا تشکر کرده است. آمازون در حال گسترش این ایده در سراسر جهان است و به‌دنبال ایجاد اشتغال در مناطقی تحت سلطه تجاری خودش، تلاش‌های لازم را انجام می‌دهد. سخنگوی آمازون می‌گوید، از زمان ورود آمازون به مکزیک، این شرکت بیش از ۱۵ هزار شغل در سراسر این کشور ایجاد کرده و فرصت‌های شغلی با حقوق و مزایای رقابتی برای همه کارکنانش ایجاد کرده است. او افزود: «دستمزد و مزایای آمازون، جوامع محلی را تقویت کرده و این سرمایه‌گذاری‌ها به رشد این مناطق و ایجاد آینده بهتر کمک می‌کند.»

 

 

عکس‌ها از انبار جدید آمازون در تیخوانای مکزیک به‌عنوان تصویر سال با نام «این سرمایه‌داری است» رسانه‌ای شد. «چارمین چوا»، پروفسور گروه مطالعات جهانی در دانشگاه کالیفرنیا در یک توییت گفت: «سرمایه‌داری بسیار بیشتر از آنچه در تصویر نشان می‌دهد در جریان است.» «چوآ» می‌گوید: درک ارتباط مرکز توزیع تیخوانا با شبکه تحویل بزرگ‌تر برای درک نحوه عملکرد زنجیره تأمین آمازون ضروری است. او می‌افزاید: درحالی‌که امپراتوری داخلی، منابع زمینی و نیروی کار ارزان، حیاتی‌ترین عوامل برای شبکه تحویل آمازون بوده اما از زمان جنگ تجاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده، این روند شروع به تغییر کرد. در حال‌حاضر تجارت مستقیم چین و آمریکا بسیار هزینه‌بر شده است. «چوآ» ادعا می‌کند راه‌حل مکزیک است. او می‌افزاید: مرکز پخش تیخوانا برای خدمت به مردم محلی نیست. «چوا» با اشاره به اینکه در پایان دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۶، ۳۲۱ قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی تمدید شد تا اجازه واردات بدون عوارض کالا تا ۸۰۰ دلار را بدهد‌. این معافیت برای آمازون یک خلأ ایجاد می‌کند. «چوآ» استدلال می‌کند: بند مربوط به معافیت عوارض گمرکی علیه افزایش تعرفه‌های چین و آمریکا تعیین شده است. آنها کالاهای چینی را به مکزیک می‌فرستند و سپس برای پردازش و تجزیه به تأسیسات تیخوانا می‌آورند و در نهایت کالاها را در بسته‌های کوچک و زیر ۸۰۰ دلار به سمت مرکز توزیع حمل می‌کنند. این مرکز واقع در استان سن‌دیگو، کمتر از ۲۵ دقیقه با خودرو از مرکز جدید تیخوانا در مکزیک فاصله دارد؛ بنابراین کالاها را می‌توان برای واردات به‌راحتی جداسازی کرد .

گزارش مؤسسه سیاست اقتصادی در سال ۲۰۱۸‌، نشان می‌داد افتتاح انبارهای آمازون همیشه با افزایش اشتغال در مناطق توسعه‌‌یافته این شرکت خاتمه نمی‌یابد؛ حتی اگر مشاغل مربوط به انبارداری افزایش یافته باشند. نرخ‌های پرداختی این برند از ۱۵ دلار در ساعت در انبارهای ایالات‌متحده شروع می‌شود و آمازون به بیمه درمانی رقابتی و مزایای بازنشستگی خود افتخار می‌کند. درعین‌حال حداقل دستمزد کارگران انبار در مکزیک، ۹ دلار آمریکا در روز است اما رویترز گزارش داده مشاغل پیمانکاری، کار اضافی اجباری و انکار بیکاری بعد از اخراج، از جمله مواردی است که انبارهای آمازون با آن روبه‌رو هستند. این برند غول‌پیکر به‌دلیل سوء‌استفاده از کارفرمایان خود در مکان‌های دیگر مقصر شناخته شد. برخی کارگران بیش از ۱۰ ساعت در شیفت کار و بی‌خانمانی و آسیب‌های محل کار را تجربه می‌کنند و یک شرایط بدنام کاری در انبارهای آمازون در مکزیک، حتی برای رانندگان گزارش شده است.

 

 

باید و نبایدهای تجارت در آمازون

از طرفی دیگر، سایت غول‌آسای آمازون با ظرفیت بی‌نظیر خود، برای کسب‌وکارهای اینترنتی این امکان را فراهم آورده تا با فروش در آمازون، درآمد خود را فارغ از زمان و مکان افزایش دهند. بسیاری از فروشندگان آمازون به‌دنبال استراتژی‌های مناسبی برای فروش هستند تا بتوانند خود را در میان رقبا برجسته سازند و درآمد آنلاین را هرچه بیشتر افزایش دهند. در این زمینه، نکات بسیاری مطرح شده است که امکان دارد به خاطر سپردن و انجام دادن آنها، کار آسانی نباشد. همچنین وقتی میزان اطلاعات و توصیه‌ها در یک زمینه زیاد باشد، احتمال بروز تناقض در بین این اطلاعات بالا می‌رود. شاید مهم‌ترین بخش اقتصاد فروش در آمازون یا هر نوع فروش دیگر، انتخاب محصول است. با داشتن محصول خوب، موفقیت فروش تا حد زیادی تضمین می‌شود. تحقیق در مورد محصول هم هنر است و هم علم و می‌تواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت یک تجارت شود. به همین منظور باید قبل از انتخاب محصول تحقیقات گسترده‌ای انجام شود تا محصولی انتخاب شود که بتواند با دیگر محصولات رقابت کند و شانس خوبی برای فروش داشته باشد؛ البته نباید بیش از اندازه خود را درگیر تحقیقات کنید و از سوی دیگر قادر باشید به یک حد متعادل برسید و به‌موقع تصمیم‌گیری کنید. اگر در این زمینه بیش‌ازحد سخت‌گیری به خرج دهید، نمی‌توانید تجارت خود را شروع کنید؛ بنابراین بهتر است با صرف زمانی به مدت 2 تا 3 هفته و با استفاده از نرم‌افزارهای تحلیلگر، محصول را انتخاب و تجارت‌تان را آغاز کنید.

منبع: retaildetail.eu

 

 

تگها : خرده فروشی , برندهای برتر , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , سیاست اقتصادی , آمازون , مسئولیت اجتماعی , آمازون پرایم , انبار آمازون , آمازون گو , آمازون استایل , موفقیت یک تجارت , نرم افزار تحلیلگر , غول آمازون , فروشندگان آمازون , فروش آمازون , آسیب های محل کار , آسیب برندها

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان